Jeep Avenger – kompaktowy SUV w miasto i na mniej utwardzone drogi
Jeep Avenger to najnowszy model w gamie amerykańskiego producenta, który pojawił się na rynku, aby podbić segment kompaktowych SUV-ów. Ten niewielki crossover o długości zaledwie 4,08 metra ma stanowić atrakcyjną propozycję dla osób poszukujących samochodu do miasta, oferując jednocześnie możliwości jazdy w lekkim terenie. Avenger wyróżnia się nowoczesnym designem i zaawansowanym układem napędowym typu mikrohybryda.
Pomimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych, wnętrze Jeep Avenger oferuje przestrzeń, w której komfortowo mogą podróżować cztery dorosłe osoby. Bagażnik o pojemności 380 litrów zapewnia wystarczającą ilość miejsca na bagaże. Co prawda, niektórzy konkurenci przewyższają Avengera pod względem przestronności kabiny, jednak model Jeepa imponuje optymalnym wykorzystaniem dostępnej przestrzeni. Jest to szczególnie istotne podczas manewrowania w mieście i poszukiwania miejsca do parkowania.
Gama jednostek napędowych Jeep Avenger obejmuje silniki benzynowe, napę mikrohybrydowy oraz w pełni elektryczny. Naszym zdaniem najbardziej godną polecenia opcją jest układ mikrohybrydowy, który zapewnia najlepsze osiągi przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa. Avenger z tym napędem wiąże się z nieco wyższym kosztem zakupu w porównaniu do wersji benzynowej, ale jest znacznie tańszy niż wariant w pełni elektryczny.
Mikrohybrydowy układ napędowy
Pod maską Jeep Avenger e-Hybrid pracuje silnik benzynowy 1.2 Turbo o mocy 100 KM i maksymalnym momencie obrotowym 205 Nm, współpracujący z układem mikrohybrydowym. Jednostka napędowa została opracowana jako alternatywa dla konkurencyjnych rozwiązań hybrydowych i mikrohybrydowych. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym waha się od 4,9 do 5,1 l/100 km, w zależności od wybranej wersji wyposażenia. Moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem 6-biegowej, dwusprzęgłowej przekładni automatycznej.
Mikrohybrydowy układ napędowy Jeep Avenger e-Hybrid stanowi rozsądny kompromis pomiędzy osiągami, ekonomią i ekologią. Dzięki zastosowaniu tej technologii, samochód zyskuje lepsze przyspieszenie i elastyczność podczas jazdy w mieście, a jednocześnie pozwala na ograniczenie zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji. To rozwiązanie, które z pewnością przypadnie do gustu osobom ceniącym sobie dynamiczną jazdę przy zachowaniu rozsądnych kosztów eksploatacji.
Jeep Avenger e-Hybrid w podstawowej wersji wyposażenia Longitude oferuje całkiem bogate wyposażenie standardowe. Obejmuje ono m.in. reflektory LED, czujniki parkowania z tyłu, klimatyzację, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, system multimedialny z 10,1-calowym ekranem dotykowym, tempomat, system automatycznego hamowania oraz rozpoznawania znaków drogowych. To wszystko w cenie rozpoczynającej się od 117 300 zł. Dla porządku dodajmy, że ceny benzyniaka startują od 109 500 zł, a „elektryka” od 169 400 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
- Zapomnij o Toyocie Yaris Cross. Ten stylowy SUV jest tańszy i ma większy bagażnik
- Ferrari, Maserati, Bentley, a teraz McLaren. Co wiadomo o ich pierwszym SUV-ie?
Jeśli prowadzicie aktywny tryb życia, to być może model dla was
Jeep Avenger to ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych SUV-ów, która łączy atrakcyjny design z mikrohybrydowym układem napędowym. Samochód sprawdzi się zarówno podczas codziennej jazdy po mieście, jak i podczas weekendowych wypadów poza utarte szlaki. Przestronne wnętrze, bogata lista wyposażenia standardowego oraz atrakcyjna cena sprawiają, że Avenger e-Hybrid jest godny uwagi dla osób poszukujących nowoczesnego, ekonomicznego i wszechstronnego samochodu.