Czego szukasz?

Nowe

Nissan Juke 2024. Wersje, silniki, ceny, opcje. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co oferuje i ile kosztuje Nissan Juke w Polsce w 2024 roku? Przyjrzeliśmy się ofercie popularnego małego SUV-a i mamy dla was wszystkie najważniejsze informacje.

nowy nissan juke
Fot. Nissan

Nissan Juke to jeden z najpopularniejszych małych SUV-ów w 2024 roku w Polsce, który stosunkowo niedawno przeszedł upiększający lifting. Samochód ma 4 210 mm długości, 1 800 mm szerokości i 1 595 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 636 mm. Pojemność bagażnika wynosi 422 litry (354 w hybrydzie), a po złożeniu tylnych siedzeń można ją zwiększyć do 1 305 litrów (1 237 l w hybrydzie). Zbiornik paliwa ma natomiast 46 litrów, także w wersji hybrydowej.

Nissan Juke – wersje wyposażenia

Nissan Juke 2024 jest dostępny w czterech wersjach wyposażenia – Acenta, N-Connecta, N-Design oraz Tekna. W przeszłości do wyboru była także bazowa Visia, ale Nissan zdecydował się wycofać najuboższą wersję wyposażenia.

Wersja Acenta jest całkiem przyzwoicie wyposażona. Znajdziemy w niej bowiem reflektory Full LED, klimatyzację manualną oraz sporo systemów bezpieczeństwa. To m.in. inteligentny asystent hamowania awaryjnego z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, system interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych. Samochód wyposażono także w 17-calowe stalowe felgi (w Visia 16-calowe stalówki), a także kamerę cofania czy możliwość podłączenia telefonu przez Android Auto i Apple Car Play. Co ciekawe, od tej wersji jest dostępne koło zapasowe (w Visia zestaw naprawczy), co w dzisiejszych czasach jest coraz rzadziej spotykane. Na pokładzie jest też 4-głośnikowy zestaw audio oraz 4,2-calowy ekran zestawu wskaźników. W pierwszej wersji wyposażenia znajduje się już również 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.

W wersji N-Connecta znajdziemy już 17-calowe, ale aluminiowe felgi, a także klimatyzację automatyczną (w Acenta jako dodatkowa opcja) i dostęp bezkluczykowy. Ta wersja to już rozsądny wybór dla poszukujących nieźle wyposażonego samochodu. Znajduje się w niej też przedni podłokietnik, 6-głośnikowy zestaw audio oraz 7-calowy zestaw wskaźników. Do tego dochodzą tylne czujniki cofania czy podgrzewane i składane elektrycznie lusterka.

Co w najbardziej „wypasionych” wersjach wyposażenia?

W wersji N-Design mamy do czynienia już z 19-calowymi kołami, ale głównym jej wyróżnikiem jest wszechobecna personalizacja. To bowiem wersja, która w standardzie ma dwukolorowe nadwozie, a w wyposażeniu znajdziemy już przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED. Ogólnie rzecz biorąc to nieco ulepszona i przede wszystkim bardziej wyrazista wizualnie wersja w stosunku do N-Connecty.

W wersji wyposażenia Tekna mamy już wszystko, co można mieć w małym SUV-ie. To m.in. aktywny tempomat, asystent jazdy w pasie ruchu, system ostrzegania o pojeździe w martwy polu czy system kamer 360 stopni. To także jedyna wersja, która w standardzie obejmuje tapicerkę z elementami skóry ekologicznej oraz przednie czujniki parkowania. Standardem dla tej wersji jest również pakiet zimowy, a więc podgrzewane: fotele przednie, szyba przednia oraz kierownica.

nowy nissan juke

Fot. Nissan

Silniki

W przeciwieństwie do licznych wersji wyposażenia, Nissan Juke 2024 oferowany jest tylko z dwoma układami napędowymi.

Podstawą jest litrowa jednostka benzynowa o mocy maksymalnej 114 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 200 Nm przy 3000 rpm. Można ją skonfigurować z 6-biegową manualną skrzynią biegów albo 7-biegową przekładnią automatyczną DCT.

W 2022 roku do oferty wprowadzono także 143-konną hybrydę dostępną jedynie z automatem. Silnik benzynowy dostarcza w niej 94 KM, a ten elektryczny 49 KM. Litowo-jonowy akumulator trakcyjny 230 V ma natomiast 1.2 kWh pojemności. Maksymalny moment obrotowy wynosi 205 Nm.

Ile wynosi spalanie Nissana Juke? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego w metodologii WLTP:

  • DIG-T 114 KM 6MT – 5.9-6.3 l / 100 km;
  • DIG-T 114 KM 7DCT – 6.1-6.5 l / 100 km;
  • Hybryda 143 KM AMT – 5.0-5.2 l / 100 km.
nowy nissan juke

Fot. Nissan

Co za dodatkową opłatą?

Przede wszystkim Nissan Juke jest dostępny aż w dziesięciu kolorach – dwóch zwykłych, czterech metalizowanych i czterech perłowych. Bez dodatkowej dopłaty jest dostępny jedynie standardowy czerwony, a za drugi niemetalizowany lakier – biały – trzeba już dopłacić 1 200 zł. Lakiery metalizowane to szary, czarny, burgundowy i srebrny, a za każdy z nich trzeba dodatkowo zapłacić 2 400 zł. Najdroższe są lakiery perłowe – czerwony Fuji Sunset, biały perłowy, niebieski i szary ceramiczny – które kosztują 3 000 zł.

Nissan oferuje także nadwozia dwukolorowe, których oferta jest niezwykle szeroka i obejmuje aż dwanaście konfiguracji. Są one dostępne w wersjach N-Connecta i Tekna za dodatkową opłatą 4 750 zł. Przypomnijmy, że w wersji N-Design taką konfigurację zawarto już w standardowej cenie, wystarczy wybrać kolory.

Z dodatkowych opcji warto zwrócić uwagę 10-głośnikowy system audio renomowanej firmy Bose (3 190 zł), który jest dostępny opcjonalnie jedynie w wersjach N-Design i Tekna. Co ciekawe, znacząco potaniał on w ciągu ostatniego roku. Pakiet zimowy za 2 200 zł jest natomiast dostępny dla N-Connecta i N-Design, obejmując podgrzewane: fotele przednie, szybę przednią, kierownicę oraz fotel pasażera z manualną regulacją wysokości.

Wersję N-Design za 2 700 zł można dodatkowo spersonalizować w czarno-pomarańczową skórę ekologiczną z elementami z Alcantary.

Nissan oczywiście oferuje pakiety, dzięki którym można doposażyć „biedniejsze” wersje w najważniejsze elementy z tych wyższych. W tym kontekście warto zwrócić uwagę na pakiet technologiczny, który obejmuje m.in. system kamer 360 stopni, czujniki parkowania z przodu i tyłu oraz pakiet asystentów bezpieczeństwa. Jest on dostępny dla wersji N-Design i N-Connecta w cenie 2 750 zł (manual) albo 4 300 zł (automat).

Jeśli interesuje was podstawowa wersja Acenta, za 1 000 zł możecie doposażyć ją w klimatyzację automatyczną, wycieraczki z czujnikiem deszczu, podgrzewane i składane lusterka wewnętrzne oraz podgrzewane przednie fotele.

nowy nissan juke wnętrze

Fot. Nissan

Nissan Juke 2024 – ceny

Trzeba przyznać, że cennik Juke’a jest niezwykle czytelny. W każdym przypadku wersja z automatyczną skrzynią biegów jest bowiem 8 tysięcy złotych droższa od tej z manualem. Obecnie obowiązuje promocyjny cennik, w którym wszystkie samochody potaniały o 7 tysięcy złotych. Co również istotne, samochód w ciągu ostatniego roku nie podrożał, jak to ma miejsce w przypadku wielu rynkowych rywali. Hybrydowy Nissan Juke nie jest dostępny w najuboższej wersji wyposażenia. Poniżej znajdziecie ceny już po obniżkach:

  • DIG-T 114 KM 6MT – Acenta od 95 070 zł, N-Connecta od 101 570 zł, N-Design od 114 070 zł, Tekna od 118 970 zł;
  • DIG-T 114 KM 7DCT – Acenta od 103 070 zł, N-Connecta od 109 570 zł, N-Design od 122 070 zł, Tekna od 126 970 zł;
  • Hybryda 143 KM AMT – N-Connecta od 124 570 zł, N-Design od 138 070 zł, Tekna od 142 970 zł.
Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *