Czego szukasz?

News

Zapomnij o Toyocie Yaris Cross. Ten stylowy SUV jest tańszy i ma większy bagażnik

Jeśli szukasz miejskiego SUV-a, który łączy w sobie wszechstronność, przestronność i przystępną cenę, to ten model dostępny także z napędem hybrydowym może być idealnym wyborem. Oferując jeden z największych bagażników w swojej klasie, bogate wyposażenie i szeroki wybór jednostek napędowych, ten kompaktowy crossover stanowi doskonałą alternatywę dla popularnych konkurentów w segmencie B.

nowe renault captur
Fot. Renault

Miejskie SUV-y podbijają rynek

Miejskie SUV-y cieszą się ogromną popularnością na rynku, a powód jest prosty – łączą w sobie wszechstronność, przestrzeń i przystępną cenę. To właśnie dlatego crossovery, takie jak ten, który analizujemy dziś, stały się prawdziwymi bestsellerami.

Dysponując obszernym bagażnikiem i jedną z najlepszych ofert silnikowych w swojej klasie, ten hybrydowy SUV jest jednym z najbardziej godnych polecenia zakupów w swojej kategorii, gdzie ma tak trudnych rywali jak Toyota Yaris Cross, Nissan Juke czy Seat Arona. Ten kompaktowy SUV o długości zaledwie 4,23 metra jest coraz popularniejszy w swojej klasie. Stało się tak dzięki bezprecedensowemu zaangażowaniu Renault w pozycjonowanie Captura jako najlepszej alternatywy dla hybrydowych SUV-ów Toyoty.

Mimo dość kompaktowych rozmiarów, wnętrze Captura jest dobrze wykorzystane. Mamy do dyspozycji 5 miejsc, z czego tylne nadają się do przewożenia dwóch fotelików dziecięcych lub dwóch dorosłych osób. Jak to zwykle bywa w tego typu samochodach, środkowe miejsce nadaje się tylko na sytuacje awaryjne. Jednym z mocnych punktów Captura jest jednak fakt, że ma jeden z najlepszych bagażników w swojej kategorii, oferując aż 422 litry pojemności.

nowe renault captur

Fot. Renault

nowe renault captur wnętrze

Fot. Renault

Odświeżony design i bogate wyposażenie

Dzięki niedawnej modernizacji Captur nie tylko zyskał na wyglądzie, prezentując bardziej nowoczesny i przykuwający uwagę design, ale także zaktualizował swoje możliwości wyposażenia. Zainstalowano wszelkiego rodzaju asystentów jazdy, systemy bezpieczeństwa i łączności, w tym system infotainment, w którym nie brakuje cyfrowego zestawu wskaźników czy 10,4-calowego interfejsu multimedialnego kompatybilnego z Apple CarPlay i Android Auto.

Captur wyróżnia się na tle konkurencji bogatym wyposażeniem, które obejmuje m.in. system monitorowania martwego pola, system rozpoznawania znaków drogowych, aktywny tempomat, system kontroli pasa ruchu, automatyczne światła drogowe i wiele innych. Wszystko to sprawia, że podróżowanie tym miejskim SUV-em jest nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.

Warto również wspomnieć o wysokiej jakości wykończenia wnętrza. Captur może pochwalić się materiałami premium, takimi jak skórzana tapicerka czy elementy z miękkiego w dotyku plastiku. Wszystko to sprawia, że przebywanie w kabinie tego auta jest bardzo przyjemne, a wrażenie luksusu potęguje opcjonalny panoramiczny dach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Renault Captur oferuje wiele napędów do wyboru

Szeroka i zróżnicowana oferta jednostek napędowych dostępnych w Capturze to bez wątpienia jedna z jego największych zalet. Znajdziemy tu silniki benzynowe, możliwość fabrycznej instalacji LPG, miękkie hybrydy (MHEV) oraz pełne hybrydy (FHEV). Dzięki temu Captur może oferować potencjalnym nabywcom różne technologie, które pozwalają lepiej dostosować się do sposobu użytkowania tego samochodu.

O ile napęd LPG jest idealny dla osób poszukujących jak najniższego kosztu za kilometr, o tyle wariant hybrydowy jest najlepszym wyborem, jeśli większość czasu spędzamy jeżdżąc po mieście. Mikrohybrydy z kolei stanowią najbardziej zrównoważony zakup ze względu na dobrą równowagę między ceną a zużyciem paliwa.

Jednym z najciekawszych wyborów według nas jest Captur z silnikiem TCE 100 LPG. Wykorzystuje on jednostkę napędową 1.0 TCE o mocy 100 KM, która może działać zarówno na benzynie, jak i LPG. Jego cena jest jedną z najbardziej przystępnych w gamie Captura, zaczynając się już od 89 900 zł. Dla porównania, cennik Yarisa Crossa startuje od 104 300 zł. Porównując podobne hybrydy, Renault także wypada lepiej. Oferuje mocniejszy układ (145 KM) od 120 800 zł, podczas gdy japoński rywal ma 130 KM i kosztuje od 124 000 zł.

Najtańszy Renault Captur kosztuje natomiast 85 500 zł – to wersja z silnikiem benzynowym o mocy 90 KM. Uzupełniając informację, mild hybrid 140 KM kosztuje od 104 800 zł, a mild hybrid o mocy 160 KM z automatem EDC – od 112 800 zł.