Renault Clio to w 2024 roku cały czas jeden z najpopularniejszych miejskich samochodów nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Samochód po liftingu z 2023 roku a 4 053 mm długości, 1 798 mm szerokości i 1 440 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 583 mm. Pojemność bagażnika waha się od 300 litrów dla hybrydy do 391 litrów w pozostałych wersjach. Zbiornik paliwa standardowo ma 42 litry, ale w wersji hybrydowej i LPG ograniczono go do 39 litrów. Zbiornik na gaz ma wówczas 32 litry.
Renault Clio 2024 – silniki
Renault Clio dostępne jest w Polsce z trzema różnorodnymi układami napędowymi. Podstawą jest wyłącznie benzynowa wersja TCe 90. Jak sama nazwa wskazuje, samochód ma w niej 3-cylindrowy silnik o 90 KM mocy maksymalnej, będąc dostępnym zarówno z 6-biegową, manualną skrzynią biegów, jak i automatem X-Tronic. To oczywiście bezstopniowa skrzynia biegów.
Clio nadal jest dostępne w wersji z LPG – TCe 100 LPG. Wyżej wskazany 3-cylindrowy benzyniak o mocy 90 KM połączony jest w nim z fabryczną instalacją LPG, oferując łącznie 100 KM mocy maksymalnej. Renault Clio z LPG dostępne jest jedynie z 6-biegowym manualem.
Szczytem oferty Clio w Polsce jest pełna hybryda E-Tech 145 full hybrid. Bazuje ona na 4-cylindrowym benzyniaku 1.6, oferując łączną moc 145 KM i akumulator trakcyjny o pojemności 1,2 kWh. Propozycja ta jest dostępna jedynie z automatyczną skrzynią biegów Multi-mode.
Ile wynosi spalanie nowego Renault Clio? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego według metodologii WLTP:
- TCe 90 – 5,2-5,3 l / 100 km;
- TCe 90 X-Tronic – 5,7-5,8 l / 100 km;
- TCe 100 LPG – 5,4 l / 100 km na benzynie, 7 l / 100 km na gazie;
- E-Tech 145 full hybrid – 4,2-4,3 l / 100 km.
Wersje wyposażenia
Renault oferuje trzy wersje wyposażenia Clio 2024 w Polsce. To evolution, techno oraz esprit Alpine.
Podstawowa wersja wyposażenia jest wyposażona zupełnie przyzwoicie, choć największym minusem jest zaledwie manualna klimatyzacja. Poza tym w standardzie znajdziecie bowiem tylne czujniki parkowania, światła przednie Full LED, 7-calowy zestaw cyfrowych wskaźników i zegarów czy 7-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z bezprzewodową obsługą zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto. Jest też dość rozbudowana gama asystentów bezpieczeństwa. Obejmuje ona bowiem m.in. aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów, system utrzymania pasa ruchu czy system kontroli bezpiecznej odległości. W standardzie Renault oferuje materiałową tapicerkę i 16-calowe felgi stalowe.
Wersja wyposażenia techno w nowym Clio zapewnia już automatyczną klimatyzację, a także szereg innych, przydatnych ulepszeń. Jest kamera cofania, system multi-sense z wyborem trybu jazdy, ładowarka indukcyjna czy bezkluczykowy dostęp do samochodu dzięki legendarnej karcie Renault Hands Free. Koła nadal mają 16″, ale felgi są już aluminiowe. Tapicerka ma elementy skóy syntetycznej, a fotel kierowcy i pasażera z przodu w standardzie są dostępne z regulacją wysokości. Poza tym warto zwrócić uwagę na światła tylne Full LED oraz chromowaną listwę przedniego grilla oraz chromowane boczne listwy drzwi.
esprit Alpine to najbardziej drapieżnie wyglądająca wersja wyposażenia, która jest także tą najlepiej wyposażoną. W standardzie oferuje bowiem przednie i tylne czujniki parkowania, 9,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z nawigacją, 10,25-calowy zestaw cyfrowych wskaźników i zegarów czy 17-calowe felgi aluminiowe. Ulepszono także gamę systemów asystenteckich. W esprit Alpine w standardzie znajdziecie bowiem system kontroli martwego pola, system ostrzegania o nadmiernej prędkości czy system rozpoznawania znaków drogowych.
Możliwości personalizacji, opcje dodatkowe
Clio w Polsce jest dostępne w siedmiu kolorach. Renault Clio kolory lakieru to:
- metalizowany pomarańczowy valencia – bez dopłaty;
- niemetalizowany biel alpejska – 1 200 zł;
- metalizowane: szary schiste, czarny etoile – 2 200 zł;
- metalizowany czerwony flamme – 2 400 zł;
- metalizowany niebieski iron – 2 800 zł;
- perłowy szary rafale – 2 400 zł.
Jak pewnie zauważyliście, Renault nawet w najwyższej wersji wyposażenia nie oferuje wielu udogodnień. Może to oznaczać tylko jedno – ukrycie w dodatkowo płatnych opcjach. To nie tylko doposażenia słabszych wersji wyposażenia, ale także zupełnie nowe opcje.
Najciekawsze pakiety opcjonalne w nowym Clio to:
- pakiet look evolution (2 500 zł, dla evolution) zawierający m.in. przyciemniane tylny szyby, 16-calowe felgi aluminiowe, chromowane elementy grilla czy czarną dolną listwę z chromowanymi elementami;
- pakiet winter (1 200 zł dla esprit Alpine, 1 500 zł dla techno) zawierający podgrzewane przednie fotele i podgrzewaną kierownicę – dla techno drożej, bo kierownica ze skóry wegańskiej – perforowana i z chromowanymi elementami, która jest standardem dla esprit Alpine;
- pakiet navi Bose 9,3″ (3 500 zł dla esprit Alpine, 4 200 zł dla techno) zawierający m.in. system nagłośnienia Bose z 9 głośnikami – dla techno drożej, bo zawiera elementy będące standardem w esprit Alpine – 9,3″ ekran systemu inforozrywki czy 10,25″ cyfrowe zegary;
- pakiet augmented vision (2 500 zł, dla esprit Alpine) zawierający m.in. kryształowe tylne światła Full 3D LED z czerwoną soczewką czy system easy park assist z kamerą 360 stopni.
Z ciekawszych pojedynczych opcji dodatkowych należy natomiast wymienić:
- zapasowe koło dojazdowe – 700 zł (zarówno 15″, jak i 16″);
- poprzeczki dachowe – 989 zł;
- kufer dachowy 480 litrów – 2 119 zł;
- podgrzewane przednie fotele – 1 000 zł dla evolution, w pozostałych wersjach jedynie jako element w/w pakietu;
- karta Renault Hands Free – 700 zł dla evolution (standard w pozostałych wersjach);
- kamera cofania – 700 zł dla evolution (standard w pozostałych wersjach).
Renault Clio 2024 – ceny
Cennik Renault Clio w 2024 roku startuje od 74 200 zł za wersję wyposażenia evolution z 90-konnym silnikiem i manualną skrzynią biegów. Poniżej znajdziecie wszystkie ceny nowego Clio:
- TCe 90 – evolution od 75 900 zł, techno od 84 600 zł;
- TCe 90 X-Tronic – evolution od 81 300 zł, techno od 90 000 zł;
- TCe 100 LPG – evolution od 78 600 zł, techno od 87 300 zł;
- E-Tech 145 full hybrid – techno od 108 300 zł, esprit Alpine od 119 300 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota Yaris 2024 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, wyposażenie, wersje, ceny