W kwestii mechanicznej nowy Lexus ES pozostaje wierny sprawdzonym rozwiązaniom. W ofercie nadal znajduje się zarówno wersja ES 200 z wolnossącym silnikiem 2.0 o mocy 170 KM, jak i hybrydowy wariant ES 300h, popularny szczególnie w Europie. Ten drugi łączy w sobie czterocylindrowy silnik benzynowy o mocy 178 KM z jednostką elektryczną o mocy 88 kW (120 KM), co daje łączną moc systemową 215 KM. Moc przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem przekładni eCVT.
Parametry techniczne pozostają na zbliżonym poziomie do poprzednika. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 180 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 8,9 sekundy, a średnie zużycie paliwa utrzymuje się na poziomie 5,2 l/100 km. To całkiem imponujące osiągi dla samochodu o długości 4,98 metra, a emisja CO2 poniżej 120 g/km zasługuje na szczególne uznanie.
Nowa stylistyka i oświetlenie – ewolucja designu Lexusa
Najbardziej zauważalną zmianą w nowym Lexusie ES są przeprojektowane reflektory, które zyskały ostrzejsze, bardziej dynamiczne kształty w formie delty. Zastosowano w nich technologię matrycową, a całość została lepiej zharmonizowana z centralnym grillem, który teraz prezentuje się masywniej i czerpie inspirację z modelu RX.
Tylna część nadwozia również doczekała się modyfikacji, choć są one subtelniejsze. Najważniejszym elementem jest wprowadzenie ciągłego pasa LED łączącego tylne światła, co wpisuje się w najnowsze trendy stylistyczne i pozwala na łatwą identyfikację modelu nawet z dużej odległości.
Zmiany w wyglądzie zewnętrznym podkreślają elegancki charakter limuzyny, jednocześnie nadając jej bardziej nowoczesny i dynamiczny wygląd. Jest to kolejny krok w ewolucji języka projektowego marki Lexus.
Zaawansowane wnętrze z nowymi rozwiązaniami technologicznymi
We wnętrzu największą zmianą jest zastąpienie dotychczasowego 12,3-calowego ekranu multimedialnego nowym, większym 14-calowym wyświetlaczem dotykowym. Został on umieszczony wyżej, co ma poprawić komfort użytkowania poprzez szybszy dostęp do funkcji i redukcję niepożądanych odbić światła.
System multimedialny, mimo nowoczesnego interfejsu dotykowego, zachował fizyczne pokrętła do sterowania klimatyzacją oraz systemem informacyjno-rozrywkowym, co stanowi ukłon w stronę tradycjonalistów. Wprowadzono również udoskonalony system rozpoznawania głosu, który charakteryzuje się większą elastycznością i znacznie szybszym działaniem.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Używany Lexus GS IV – silniki. Wady, zalety, opinie. Który wybrać?
Uzupełnieniem zmian są nowe kolory nadwozia, ulepszone materiały wykończeniowe wnętrza oraz przeprojektowany selektor skrzyni biegów. Te modyfikacje, choć drugorzędne, podkreślają doskonałość mechaniczną tego modelu, który dzieli technologię z Toyotą Camry – jednym z najlepiej sprzedających się samochodów na świecie.
Póki co nie ma żadnych informacji, kiedy samochód trafi na europejski rynek.