Connect with us

Wpisz wyszukiwaną frazę:

News

Niezniszczalny, zużywa mniej niż 5l/100 km i ma gwarancję na 7 lat. To nadal najlepszy tani samochód 4×4, jaki oferuje rynek

Dacia Duster przeszła w tym roku istotną metamorfozę, zyskując na możliwościach terenowych i nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych. Jednak mimo premiery nowej generacji, poprzedni model tego popularnego SUV-a wciąż pozostaje atrakcyjną propozycją dla osób poszukujących niedrogiego, a zarazem solidnego samochodu, szczególnie w wersji z silnikiem Diesla lub napędem 4×4.

dacia duster poprzednia generacja 4x4
Fot. Dacia

Poprzedni Duster wciąż godzien uwagi

Dacia Duster to jeden z najbardziej wyczekiwanych debiutów tego roku. Ten popularny SUV przeszedł znaczącą metamorfozę, stając się jeszcze bardziej wszechstronnym, nowoczesnym i technologicznie zaawansowanym autem, gotowym na każdą przygodę. Jednak mimo premiery nowej generacji, poprzedni model Dustera wciąż pozostaje atrakcyjną propozycją dla osób poszukujących niedrogiego, a zarazem solidnego samochodu.

Choć nowy Duster oferuje szereg udoskonaleń, jego poprzednik nadal ma wiele do zaoferowania. Z silnikami o sprawdzonej konstrukcji oraz dostępnym napędem 4×4, ten SUV sprawdzi się doskonale jako niedrogi i niezawodny towarzysz podczas wypraw poza utwardzone szlaki. Co więcej, w przeciwieństwie do nowej generacji, wciąż można nabyć egzemplarze z silnikiem Diesla, który w cyklu mieszanym zużywa poniżej 5 litrów paliwa na 100 kilometrów.

Dacia oferuje obecnie atrakcyjny pakiet gwarancyjny, obejmujący aż 7 lat lub 150 000 przejechanych kilometrów. Według danych z oficjalnej strony producenta, na dzień pisania tego artykułu dostępnych było 229 dostępnych od ręki egzemplarzy Dustera poprzedniej generacji. To 201 benzyniaków, 21 diesli i 7 samochodów z fabryczną instalacją LPG.

dacia duster poprzednia generacja

Fot. Dacia | W polskich salonach nadal można kupić Dustera poprzedniej generacji

Diesel kontra benzyna i LPG

Najtańszy dostępny Duster poprzedniej generacji wyposażony w instalację LPG kosztuje od 83 800 zł i jest to wersja Expression. To zbliżona kwota do ceny katalogowej nowego modelu z napędem na gaz, dostępnego w wersji Expression od 87 900 zł. Biorąc pod uwagę niewielką różnicę w cenie, rekomendujemy jednak wybór najnowszej wersji Dustera z silnikiem benzynowym lub LPG.

Znacznie ciekawszą opcją wydaje się natomiast poprzedni Duster z jednostką wysokoprężną. Przy średnim zużyciu paliwa od 4,8 l/100 km, dostępny jest w cenie od 94 145 zł. Warto podkreślić, że nowa generacja tego SUV-a nie oferuje już silników Diesla, co czyni tę propozycję jeszcze bardziej atrakcyjną dla zwolenników napędu na olej napędowy.

Jeśli poszukujemy Dustera o bardziej terenowym zacięciu, najlepszym wyborem będzie połączenie silnika Diesla z napędem 4×4. Dacia wciąż dysponuje nielicznymi egzemplarzami w tej konfiguracji, jednak ich dostępność jest znacznie mniejsza w porównaniu do wersji z napędem na przednią oś, które stanowią zdecydowaną większość oferty.

To ostatnie chwile na taki zakup

Choć nowy Duster prezentuje się imponująco, jego poprzednik nadal pozostaje godną rozważenia propozycją. Szczególnie warty uwagi jest model z silnikiem Diesla, oferujący niskie zużycie paliwa i przystępną cenę. Natomiast dla osób ceniących sobie możliwość jazdy w terenie, optymalnym wyborem będzie poprzedni Duster z napędem 4×4, którego dostępność jest jednak mocno ograniczona.

W naszym osobnym newsie możecie natomiast zapoznać się z dokładną ofertą nowego Dustera: Dacia Duster 2024. Wersje, silniki, ceny, LPG. Co powinniście wiedzieć?.