Czego szukasz?

Nowe

Dacia Duster 2024. Wersje, silniki, ceny, LPG. Co powinniście wiedzieć?

Co oferuje i ile kosztuje w Polsce Dacia Duster w 2024 roku? Sprawdziliśmy i przeanalizowaliśmy wszystko to, z czego możemy wybierać decydując się na zakup tego popularnego SUV-a spod skrzydeł rumuńskiego producenta.

nowa dacia duster
Fot. Dacia

Dacia Duster w 2024 roku bez wątpienia może liczyć na wsparcie stałej grupy odbiorców, która od lat docenia ją za jej konwencjonalność, prostotę użytkowania i korzystne ceny. Pochwałę zbierają też spore bagażniki mogące w różnych wersjach pomieścić od 445 do nawet 1 462 litrów. Pomagają w tym optymalne rozmiary długości 4 342 mm, szerokości 1 804 milimetrów i wysokości 1 693 mm (1 682 dla wersji 4×4). Pojemność zbiornika paliwa wynosi natomiast standardowe dla Grupy Renault 50 litrów.

Dacia Duster – wersje wyposażenia

Jeśli chodzi o wersje wyposażenia naszego nowego Dustera, klienci mają do wyboru cztery warianty.

Bazowa wersja Expression nie jest zbyt rozbudowana, ale jak na bazowe wersje Dacii to wcale nie jest tak źle. Przede wszystkim do dyspozycji mamy już 16-calowe felgi aluminiowe, a także 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Do tego dochodzą elektrycznie regulowane szyby, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne czy kierownica pokryta skórą – oczywiście ekologiczną.

Wersja Journey – jako jedyna dostępna z wszystkimi napędami – jest już przyzwoicie wyposażona. Duster ma w niej bowiem 17-calowe felgi aluminiowe, automatyczną klimatyzację czy kamerę cofania. Do tego dochodzi czujnik martwego i fotel kierowcy z wieloma rodzajami regulacji. Dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego nadal ma 8 cali, ale jest już dostępny z wbudowaną nawigacją. Standardem są też modułowe relingi dachowe.

Najlepiej wyposażona Dacia Duster to wersja Extreme (dawniej SL Extreme), który poza nowymi funkcjonalnościami oferuje także zmiany w designie. Skupiają się one wokół czarnego koloru, w którym są np. 17-calowe felgi aluminiowe. Także tutaj pojawia się bezkluczykowy dostęp do samochodu i uruchamianie go przyciskiem, a nie kluczykiem. Zaletą jest także kamera multiview – nie jest to system kamer 360 stopni, ale 4 kamery (po jednej na każdą stronę) ułatwiają poruszanie się w terenie. W tej wersji znajdziecie także nakładki progowe, osłony błotników oraz antenę w kształcie płetwy rekina.

W 2023 roku Dacia wprowadziła także wersję Journey+. Zmiany odnoszą się chociażby do lakierów – podczas gdy w Journey (a także wszystkich pozostałych wersjach) lakiery są dodatkowo płatne, tak w Journey+ dowolny kolor jest dostępny w standardzie (poza niedostępnym bazowym Biel Alpejska). Standardem są też podgrzewane przednie fotele, koło zapasowe (oczywiście niedostępne dla wersji z LPG). Podobnie jak w Extreme są też dwa gniazda USB do ładowania z tyłu. To najlepiej wyposażona Dacia Duster w Polsce.

nowa dacia duster

Fot. Dacia

Silniki

Gama silnikowa Dacii Duster składa się z całkiem sporej ilości możliwości, w tym dwóch napędów na cztery koła. Łącznie mamy do wyboru siedem specyfikacji. Dacia dość mocno kusi nas fabrycznie wbudowanym LPG. Gaz znajdziemy tylko w ECO-G 100 1.0 L (100 KM, 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mamy też stricte benzynowy TCe 90 (90 KM, 160 Nm) o tej samej pojemności. Oba te silniki są trzycylindrowe.

Dodatkowy cylinder znajdziemy w pozostałych wariantach. Trzy z nich to kolejne „benzyniaki”, ale już o pojemności 1.3 litra. TCe 130 ma do dyspozycji 130 KM mocy maksymalnej (240 Nm), a TCe 150 oczywiście 150 KM (250 Nm). Ten drugi silnik można mieć zarówno z manualem, jak i automatem (jako jedyny w ofercie), jednak z manualem wyłącznie w wersji 4×4. Słabsza wersja jest dostępna jedynie z manualną skrzynią biegów w wersji z napędem na dwa koła.

Jest jeszcze Diesel Blue dCi 115 o pojemności 1,5 litra (115 KM, 260 Nm). Jest on dostępny jedynie z manualem, ale zarówno z napędem na dwa, jak i na wszystkie koła. W 2024 na rynku pojawić się ma natomiast hybrydowa Dacia Duster.

Ile wynosi spalanie Dacii Duster z poszczególnymi silnikami? Poniżej podajemy dane dla cyklu mieszanego według WLTP:

  • TCe 90 – 6,1-6,2 l / 100 km;
  • ECO-G 100 – 6,4 l / 100 km albo 7,8 l / 100 km LPG;
  • TCe 130 – 6,2 l / 100 km;
  • TCe 150 EDC – 6,2 l / 100 km;
  • TCe 150 4X4 – 6,8 l / 100 km;
  • Blue dCi 115 – 4,8 l / 100 km;
  • Blue dCi 115 4X4 – 5,3 l / 100 km.
nowa dacia duster

Fot. Dacia

Co można dokupić?

Paleta kolorów nie jest przesadnie rozbudowana. Darmowym standardem jest Biel Alpejska. Ciekawsze kolory dostaniemy za 2700 zł. Mamy tam do wyboru niemetalizowane Szary Urban, Khaki Dusty oraz lakiery metalizowane.

Jeśli chodzi o dodatki, to poza standardowym doposażaniem mniej rozbudowanych wersji, nowa Dacia Duster oferuje jedynie dwa pakiety wyposażenia. Oferta jest więc niezwykle czytelna, a rumuńska marka nie ukrywa wielu możliwości w opcjach.

Pakiet Media Nav (2 600 zł) jest skierowany wyłącznie dla bazowej wersji wyposażenia Expression. Oferuje 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, nawigację, możliwość replikacji smartfona, Bluetooth czy kamerę cofania.

Dla wersji Journey stworzono natomiast Pakiet Keyless Entry. Za 1 000 zł zawiera system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania silnika oraz dwa gniazda USB do ładowania z tyłu.

Z ciekawszych pojedynczych opcji należy wskazać:

  • podgrzewane przednie fotele za 900 zł (Expression, Journey, Extreme);
  • koło zapasowe za 700 zł (Expression, Journey, Extreme);
  • system Multiview kamera za 1 400 zł (Journey).
nowa dacia duster wnętrze

Fot. Dacia

Dacia Duster 2024 – ceny

Duster nadal pozostaje jednym z najtańszych samochodów w swojej klasie, choć w ostatnim czasie nieco podrożała – tak jak niemal wszystkie inne samochody. Cennik startuje bowiem od 79 900 zł. W tej cenie otrzymamy 90-konnego Dustera w wersji Expression. Poniżej znajdziecie wszystkie ceny Dustera w Polsce:

  • TCe 90 – Expression od 79 900 zł, Journey od 86 600 zł;
  • ECO-G 100 (ceny promocyjne) – Expression od 79 900 zł, Journey od 86 600 zł, Extreme od 90 600 zł, Journey+ od 90 900 zł;
  • TCe 130 – Expression od 89 500 zł, Journey od 96 200 zł, Journey+ od 101 200 zł;
  • TCe 150 EDC – Journey od 108 200 zł, Extreme od 112 200 zł;
  • TCe 150 4X4 – Journey od 110 700 zł, Extreme od 114 700 zł;
  • Blue dCi 115 – Journey od 97 200 zł;
  • Blue dCi 115 4X4 – Journey od 109 200 zł, Extreme od 113 200 zł.
3.5/5 (Liczba głosów: 4)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *