Strategia marki na najbliższe miesiące zakłada wprowadzenie pełnej hybrydy w modelu HS, wariantu zasilanego LPG w popularnym ZS, oraz wersji benzynowej (bez żadnej elektryfikacji) w miejskim MG3. Dodatkowo planowana jest premiera elektrycznego SUV-a, który zastąpi obecny model ZS EV, który nie osiągnął spodziewanego sukcesu sprzedażowego.
W portfolio producenta znajdują się obecnie modele o różnym poziomie elektryfikacji, od klasycznych silników spalinowych, przez hybrydy, aż po pojazdy w pełni elektryczne. Ta różnorodność ma pomóc marce w dotarciu do szerszego grona odbiorców i umocnieniu swojej pozycji na europejskim rynku.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce. Jedna marka dynamicznie rośnie
MG ZS – flagowy model doczeka się wersji LPG
Model ZS stanowi prawdziwy filar sprzedaży anglo-chińskiej marki, odpowiadając za imponujące 61% całkowitej sprzedaży marki w Polsce. Niedawno zaprezentowana druga generacja tego SUV-a obecnie oferowana jest wyłącznie z tradycyjnym napędem hybrydowym – bez możliwości ładowania z gniazdka.
Według doniesień branżowych, gama modelowa zostanie wkrótce poszerzona o wariant łączący silnik benzynowy z instalacją LPG. To posunięcie ma na celu bezpośrednią konkurencję z Dacią Duster ECO-G. Nowa wersja modelu ma być oczywiście najtańszą w ofercie, co ma skusić nowych klientów.
Premiera nowej wersji ZS-a zaplanowana jest na drugą połowę 2025 roku. Szczegółowe specyfikacje techniczne nie zostały jeszcze ujawnione, ale można spodziewać się, że będzie to konkurencyjna propozycja w segmencie ekonomicznych SUV-ów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: MG ZS 2024. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
MG3 i HS – nowe warianty napędowe poszerzą ofertę
W przypadku modelu MG3 planowane jest wprowadzenie nowej jednostki napędowej. Będzie to silnik benzynowy bez wsparcia elektrycznego, którego moc ma być znacząco niższa od obecnie oferowanej 197-konnej wersji Hybrid+. Data premiery tego wariantu nie została jeszcze oficjalnie potwierdzona.
Jeśli chodzi o model HS, który plasuje się powyżej popularnego ZS-a, obecnie dostępny jest z silnikiem benzynowym o mocy 170 KM oraz jako hybryda plug-in generująca 339 KM i oferująca zasięg elektryczny przekraczający 90 kilometrów. W 2025 roku dołączy do nich klasyczna, „samoładująca się” hybryda.
Spekuluje się, że nowa jednostka hybrydowa w HS-ie może być zapożyczona z modeli MG3 i ZS, gdzie generuje 197 KM. To rozwiązanie pozwoliłoby na optymalizację kosztów produkcji i wykorzystanie sprawdzonych już technologii.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: MG HS 2024. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
MG ES5 – elektryczna rewolucja w segmencie SUV
Po wprowadzeniu nowej generacji ZS-a z innowacyjnym napędem hybrydowym oraz planowaną wersją LPG, rok 2025 przyniesie pożegnanie modelu ZS EV. W jego miejsce pojawi się nowy model o nazwie ES5, który ma wyróżniać się nie tylko designem, ale przede wszystkim zastosowaniem platformy MSP (Modular Scalable Platform), znanej już z modelu MG4.
Podobnie jak w przypadku kompaktowego MG4, nowy ES5 będzie pojazdem z napędem na tylną oś. Pierwsze informacje techniczne mówią o momencie obrotowym wynoszącym 250 Nm, co sugeruje zastosowanie jednostki o mocy 125 kW (170 KM) lub 150 kW (204 KM), znanych z modelu MG4.
Producent zapowiada, że ES5 będzie wyposażony w najcieńsze akumulatory dostępne na rynku, oferujące różne warianty zasięgu: 425, 515 i 525 kilometrów. To pokazuje, że marka poważnie podchodzi do rozwoju swojej gamy elektrycznej i zamierza konkurować z najlepszymi w tym segmencie.