Czego szukasz?

Samochody nowe

Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce. Jedna marka dynamicznie rośnie

Rynek motoryzacyjny w Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach, ewoluuje w kierunku różnorodności. W ostatnich latach znaczący wzrost zainteresowania odnotowano w segmencie samochodów pochodzących z Chin. Ten wzrost jest podyktowany nie tylko konkurencyjnością cenową, ale także rosnącą jakością oraz innowacyjnością oferowanych modeli. Jak wyglądają wyniki sprzedaży samochodów z Chin w Polsce?

wyniki sprzedaży samochody z chin polska
Fot. MG

Ranking sprzedaży chińskich samochodów w Polsce

Obecność chińskich marek na polskim rynku motoryzacyjnym wpływa na dynamikę konkurencji, stając się poważnym wyzwaniem dla europejskich, japońskich i koreańskich producentów. Konkurencyjne ceny, połączone z wysoką jakością i innowacyjnością, sprawiają, że chińskie samochody stają się atrakcyjną alternatywą dla tradycyjnych marek. To z kolei zmusza inne firmy do przyspieszenia swoich inwestycji w rozwój technologiczny oraz przeglądu swojej polityki cenowej, aby utrzymać konkurencyjność.

Najpoważniejszym chińskim graczem w Polsce szybko stało się MG. Marka promowana jest jako brytyjska, ale to w pełni chiński producent samochodów. Co istotne, pojawił się nad Wisłą zarówno ze spalinowymi, jak i elektrycznymi modelami, szybko zdobywając sporą popularność. W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż chińskiej marki samochodów w Polsce sięgnęła bowiem 738 egzemplarzy, dzięki czemu MG znalazło się na 25. miejscu pod względem popularności, jeśli chodzi o rynek nowych samochodów osobowych. Chińczycy w pokonanym polu zostawili Mini, Jeepa, Mitsubishi czy Fiata.

Najpopularniejszym modelem marki jest MG HS To średni SUV, który w pierwszym kwartale sprzedał się w 374 egzemplarzach. To więcej niż Kia Niro, Renault Arkana czy Peugeot 5008. W popularnym segmencie miejskich SUV-ów rywalizuje natomiast MG ZS, które w Q1 2024 sprzedało się w 285 egzemplarzach. To taka sama ilość jak Nissan Juke, a nieco większa niż np. Citroen C3 Aircross czy Honda HR-V.

Sporą popularnością cieszy się także w pełni elektryczny MG4. W pierwszym kwartale znaleziono nabywców na 79 egzemplarzy, co pozwoliło mu zająć 12. miejsce w rankingu sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce. Elektryczne MG sprzedawało się tym samym lepiej niż np. Nissan Leaf, Kia EV6 czy Volkswagen ID.4. Można więc z pełną świadomością powiedzieć, że sprzedaż elektrycznych samochodów z Chin w Polsce dynamicznie wzrasta.

Sprzedaż chińskich marek samochodów – Polska

W Polsce dostępne są także samochody osobowe BAIC, które są jednak mniej popularne od MG. W pierwszym kwartale marka sprzedała bowiem w Polsce 122 samochody. To małe SUV-y BAIC X35 (68 sprzedanych egzemplarzy), Beijing 3 (4 sprzedane) oraz średniej wielkości SUV Beijing 5 – 50 sprzedanych egzemplarzy.

W Polsce swoje samochody sprzedaje także Maxus. Póki co cieszą się one jednak znikomą popularnością w segmencie nowych samochodów osobowych. W pierwszym kwartale 2024 sprzedano 16 egzemplarzy. To średni SUV Maxus Euniq 6 (13 egz.) oraz minivan Maxus Euniq 5 Plus (3 egz.).

Jakie chińskie marki prowadzą jeszcze sprzedaż w Polsce? To DFSK (łącznie 6 sprzedanych egzemplarzy w Q1 2024: DFSK Fengon 500 – 2, DFSK Fengon 7 – 1, DFSK Fengon 5 – 1, DFSK Forthing 5 – 1 oraz DFSK Forthing 4 – 1), NIO (łącznie 2: NIO EL6 – 1 oraz NIO EL7 – 1), Seres (łącznie 2 – obydwa to Seres 3), a także Hongqi (1 – Hongqi E-HS9).

Ranking sprzedaży chińskich marek samochodów osobowych w Polsce po Q1 2024:

  1. MG – 738
  2. BAIC – 122
  3. Maxus – 16
  4. DFSK – 6
  5. NIO – 2
  6. Hongqi – 1

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Dacia Jogger 2024. Wersje, silniki, ceny, problemy. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Chińskie samochody dostawcze – jak wygląda ich sprzedaż w Polsce?

Warto jednak dodać, że Chińczycy pojawili się także na rynku samochodów dostawczych. Tam Maxus obecny jest już od zeszłego roku, ale jego popularność nieustannie jest niewielka. W pierwszym kwartale 2024 marka sprzedała bowiem 16 samochodów dostawczych o dmc do 3,5 tony, podczas gdy rok temu były to 32 auta.

Na sprzedaż pracują elektryczne: Maxus e-Deliver 3 (4 sprzedane), Maxus e-Deliver 9 (2), pick-up Maxus T90 EV (2) oraz spalinowy Maxus Deliver 9 (8 sprzedanych). W pierwszych trzech miesiącach roku sprzedały się także trzy egzemplarze w pełni elektrycznego BYD ETP3.

Sprzedaż chińskich samochodów w Polsce w pigułce:

  • w pierwszym kwartale 2024 w Polsce zarejestrowano samochody osobowe sześciu chińskich marek (MG, BAIC, Maxus, DFSK, NIO, Seres) oraz samochody dostawcze dwóch chińskich marek (Maxus, BYD);
  • zdecydowanie najpopularniejszą chińską marką w Polsce jest MG. W pierwszym kwartle sprzedało w Polsce 738 samochodów, co pozwoliło na objęcie 25. miejsca w rankingu sprzedaży;
  • sprzedawane w Polsce modele marki to MG HS (374 sprzedanych), MG ZS (285) oraz MG4 (79);
  • mniejszą popularnością cieszą się modele BAIC, ale nadal są to zauważalne liczby. W pierwszym kwartale sprzedano 35 sztuk modelu BAIC X35, 50 egzemplarzy Beijing 5 oraz 4 egzemplarze Beijing 3;
  • pozostałe marki i modele cieszą się znikomą popularnością.
5/5 (Liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *