Oferuje więcej za mniej?
Hyundai Kona to hybrydowy SUV, który plasuje się między segmentami B-SUV i C-SUV. Model ten wyróżnia się efektywnością układu napędowego oraz przestronnym wnętrzem, dzięki czemu stanowi doskonałą opcję wśród podobnych modeli, a nawet przewyższa niektóre pojazdy z wyższego segmentu.
Kona oferuje bagażnik o pojemności 466 litrów, co znacznie przewyższa pojemność uznanych modeli z segmentu C-SUV, takich jak Renault Austral (430 litrów), Toyota Corolla Cross (414 litrów) czy Ford Kuga (395 litrów). Choć przestrzeń w drugim rzędzie siedzeń może nie dorównywać wspomnianym modelom, Kona wciąż zapewnia wystarczająco dużo miejsca dla dzieci w fotelikach samochodowych oraz osób o przeciętnym wzroście.
Hyundai Kona jest napędzany tym samym układem hybrydowym, co Kia Niro, model oparty na tej samej platformie technicznej. Moc 141 KM zapewnia odpowiednią dynamikę, choć układ napędowy jest bardziej nastawiony na efektywność niż osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11 sekund, co jest skromnym wynikiem, ale to homologowane zużycie paliwa na poziomie 4,5 litra przyciągnie uwagę potencjalnych nabywców.
Oszczędność paliwa i bogate wyposażenie
W przeciwieństwie do samochodów z silnikami spalinowymi, w przypadku hybryd możliwe jest osiągnięcie homologowanego zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach, o ile kierowca nie jest zbyt agresywny w operowaniu pedałem przyspieszenia. Można zatem spodziewać się wyników poniżej 5 litrów lub średniego zużycia oscylującego wokół tej wartości, co jest imponującym osiągnięciem, biorąc pod uwagę rozmiary pojazdu.
Hyundai regularnie oferuje atrakcyjne promocje i znaczne rabaty. Obecnie Kona w wersji hybrydowej jest dostępna z rabatem w wysokości 10 tys. złotych, co obniża cenę początkową ze 136 400 zł do 126 400 zł w podstawowej wersji Smart. Ta linia wyposażenia oferuje już całkiem sensowne wyposażenie. Obejmuje ono m.in. 12,3″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, kamerę cofania, automatyczną klimatyzację czy pełne oświetlenie LED.
Najbardziej polecaną wersją w gamie Kony jest jednak N-Line, która znajduje się trzy poziomy wyżej od wersji podstawowej. Obecnie jej cena wynosi 155 400 zł (po obniżce o 10 tysięcy złotych). Wersja ta dodaje elektrycznie składane lusterka, 18-calowe dwukolorowe felgi, indukcyjną ładowarkę do telefonów oraz sportowy wygląd nadwozia z unikalnymi zderzakami i felgami. Wnętrze zyskuje również czerwone akcenty, a na oparciach foteli wytłoczone jest logo „N”.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai Bayon 2024. Silniki, wersje, wyposażenie, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Konkurencyjna cena hybrydowej Kony
Hybrydowy Hyundai Kona w bazowej wersji kosztuje o ponad 10 tys. złotych mniej niż Toyota Corolla Cross, oferując jednocześnie większy bagażnik i zużycie paliwa na poziomie 4,5 litra. To atrakcyjna alternatywa, która choć jest bardziej kompaktowa i tańsza, dorównuje modelom z segmentu C-SUV pod względem pojemności bagażnika i wyposażenia wnętrza.
W obliczu ograniczonych opcji dla osób poszukujących SUV-a z napędem hybrydowym, Hyundai Kona wyróżnia się jako doskonały wybór. Ani Dacia Duster w wersji hybrydowej nie jest tak tania, jak obiecywano, ani Toyota Yaris Cross nie oferuje tyle przestrzeni, ile może potrzebować przeciętna czteroosobowa rodzina w Polsce. W tym kontekście Kona jawi się jako model, który spełnia oczekiwania klientów, oferując optymalną kombinację przestronności, efektywności i przystępnej ceny.