Hyundai Bayon to w 2024 roku najmniejszy SUV w ofercie Hyundaia w Polsce. Jego długość wynosi 4 180 mm, szerokość 1 775 mm, wysokość 1 490 mm (1 500 mm z felgami 17″), a rozstaw osi 2 580 mm. Pojemność zbiornika paliwa to 40 litrów, a bagażnik w standardowej konfiguracji pomieści 411 litrów (1 205 l przy złożonej tylnej kanapie). Wszystkie wersje mają wliczoną w cenę 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai i20 2024. Wersje, wyposażenie, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Hyundai Bayon 2024 – silniki
Nowy Hyundai Bayon podobnie jak większość modeli na rynku nie oferuje większej liczby silników do wyboru. Znak czasów i norm emisji spalin. Dostępny jest tak naprawdę jeden silnik, ale w dwóch konfiguracjach.
Jedyną jednostką napędową jest 3-cylindrowy 1.0 T-GDI o mocy 100 KM i 172 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Motor jest dostępny z 6-biegowym manualem albo 7-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów DCT.
Spalanie Hyundaia Bayona w obu wersjach prezentuje się następująco. Poniżej znajdziecie zużycie paliwa w cyklu mieszanym według metodologii WLTP:
- 1.0 T-GDI 100 KM manual – 5,4-5,7 l/100 km;
- 1.0 T-GDI 100 KM automat – 5,4-5,6 l/100 km.
Wersje wyposażenia
Hyundaia Bayona można obecnie kupić w Polsce w trzech wersjach wyposażenia.
Bazą jest wersja Modern, która jest już nieźle skonfigurowana. W standardzie znajdziecie bowiem już podgrzewaną tylną szybę, sterowane elektrycznie szyby, światła dzienne LED czy elektrycznie sterowane i podgrzewane boczne lusterka z kierunkowskazami. Niestety jeśli chodzi o multimedia, jest tylko 3,5-calowy ekran komputera pokładowego i radio. Nie ma również automatycznej klimatyzacji. Jest za to tempomat, ogranicznik prędkości i tylne czujniki parkowania. Standardem są 15-calowe felgi stalowe z kołpakami.
Wersja Smart jest lepiej skonfigurowana, choć jest uboższa niż w innych modelach Hyundai, choćby Elantrze. Nie ma bowiem w standardzie choćby automatycznej klimatyzacji czy przyciemnianych tylnych szyb. Jest natomiast 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, a także 10,25-calowe cyfrowe zegary. W standardzie znajdziecie też kamerę cofania oraz 16-calowe felgi aluminiowe.
Executive to natomiast najwyższa wersja wyposażenia. W niej znajdziecie już przyciemniane tylne szyby, automatyczną klimatyzację czy reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów. Są tez podgrzewane przednie fotele i kierownica, dwupoziomowa podłoga bagażnika czy przednie i tylne czujniki parkowania. Standardem w tej wersji są już 17-calowe felgi aluminiowe. Ogólnie rzecz biorąc, Bayon nie rzuca na kolana wyposażeniem dostępnym w standardzie. Odbija się to jednak na cenie, która jest niższa niż w porównywalnych modelach Hyundaia z nieco lepszym wyposażeniem.
Dodatkowe opcje
Bayon 2024 jest dostępny w siedmiu kolorach – jednym specjalnym (Atlas White), jednym perłowym (Mangrove Green) oraz pięciu metalicznych. To: Aurora Gray, Intense Blue, Dragon Red, Aqua Turquoise oraz Phantom Black. Bazowym bez dopłaty jest Mangrove Green, Atlas White jest dostępny za 1 000 zł, a pozostałe za 2 100 zł. Można też mieć dach i lusterka boczne w kolorze Phantom Black za 1 900 zł (niedostępne dla wersji wyposażenia Modern i koloru Aurora Gray).
Uboższe wersje wyposażenia można doposażyć w funkcjonalności z wyższych wersji wyposażenia. Ta możliwość jest zresztą dość rozbudowana w Bayonie. Do wersji wyposażenia Modern można dokupić pakiety Comfort (1 400 zł) i Tech (4 200 zł). Ten pierwszy zawiera m.in. podgrzewane przednie fotele czy kierownicę, a drugi 10,25-calowe cyfrowe zegary, kamerę cofania czy 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego.
Wersję Smart można natomiast doposażyć w pakiety Winter (1 100 zł, podgrzewane fotele i kierownica), Cool (1 300 zł) oraz Design (2 600 zł). Cool to przede wszystkim automatyczna klimatyzacja, a w Design zawarto m.in. przyciemniane tylne szyby, reflektory LED z funkcją doświetlania zakrętów czy wykończenie grilla w kolorze czarnym błyszczącym.
Do wersji wyposażenia Executive można natomiast dokupić pakiety Safety w dwóch wariantach (1 900 zł albo 3 500 zł) i Navi (7 100 zł). Safety zawiera dodatkowe systemy bezpieczeństwa – m.in. system monitorowania martwego pola, system monitorowania ruchu poprzecznego czy asystenta unikania kolizji czołowych. Pakiet Navi to natomiast dodatkowe udogodnienia technologiczne. Zawiera m.in. system audio Bose, 10-25-calowy dotykowy ekran infotainmentu czy szybę czołową z powłoką akustyczną.
Hyundai Bayon 2024 – ceny
Ceny nowego Hyundaia Bayona w 2024 roku rozpoczynają się od 86 600 zł za wersję Modern z manualem. Warto podkreślić, że cały cennik jest obecnie objęty ofertą promocyjną, w której samochody są tańsze o osiem tysięcy złotych. Poniżej znajdziecie pełen cennik Bayona w Polsce:
- 1.0 T-GDI 100 KM 6MT – Modern z pakietem Tech od 86 600 zł, Smart od 88 200 zł, Executive od 95 900 zł;
- 1.0 T-GDI 100 KM 7DCT – Modern z pakietem Tech od 92 900 zł, Smart od 94 500 zł, Executive od 102 200 zł.