Connect with us

Wpisz wyszukiwaną frazę:

Samochody nowe

Lexus LBX 2024. Wersje, silniki, hybrydy, ceny. Co można kupić?

Co oferuje i ile kosztuje nowy Lexus LBX w 2024 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się ofercie najnowszego modelu Lexusa w naszym kraju i zebraliśmy wszystkie najważniejsze informacje w jednym miejscu.

lexus lbx
Fot. Lexus

Lexus LBX to najnowszy model w gamie Lexusa. Model bazuje na sukcesie Toyoty Yaris Cross, ale jest zdecydowanie bardziej premium. Samochód ma 4 190 mm długości, 1 825 mm szerokości i 1 545 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 580 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 332 litry w FWD/247 litrów w AWD, a zbiornik paliwa ma 36 litrów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Lexus RX 2024. Wersje, silniki, hybrydy, ceny. Co można kupić?

LBX 2024 – silniki

Lexus LBX jest dostępny w Polsce tylko z jednym, hybrydowym układem napędowym. Bazuje on na 3-cylindrowym, wolnossącym 1,5-litrowym silniku benzynowym i jest uzupełniony bipolarną, niklowo-metalowo-wodorkową baterią. Całkowita maksymalna moc układu napędowego wynosi 136 KM.

Jedyny układ napędowy jest jednak dostępny zarówno z napędem na tylne koła (FWD), jak i napędem na wszystkie koła E-Four. To ten podstawowy napęd na cztery koła Lexusa. Marka ma bowiem w ofercie także bardziej zaawansowany Direct 4, który jest jednak droższy, więc trudno się dziwić, że nie zastosowano go w najmniejszym i najtańszym Lexusie.

W przypadku napędu na tylne koła samochód ma jeden silnik elektryczny o mocy 69 KM, a w przypadku napędu E-Four w systemie dołożono niewielki tylny silnik elektryczny o mocy 4,7 KM.

W każdej wersji samochód sparowano oczywiście z automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów e-CVT.

Ile wynosi spalanie Lexusa LBX w poszczególnych wersjach? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego w ramach metodologii WLTP:

  • 136 KM FWD  – od 4,8 l / 100 km;
  • 136 KM E-Four – od 4,8 l /100 km.
lexus lbx

Fot. Lexus

Lexus LBX – wersje wyposażenia

LBX w Polsce jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia, których nie nazwano wersjami wyposażenia tylko „atmosferami”. To: LBX, Elegant, Emotion, Relax i Cool.

Bazowa wersja LBX jest naprawdę dobrze wyposażono. W standardzie znajdziemy już bowiem dwustrefową, automatyczną klimatyzację, aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, kamerę cofania, reflektory LED czy podłokietnik. Jeśli chodzi o multimedia, to mamy do czynienia z 9,8-calowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego oraz standardowym, małym wyświetlaczem komputera pokładowego. Istnieje oczywiście możliwość połączenia z Android Auto i Apple CarPlay – z tym drugim nawet bezprzewodowo. Całkiem bogata gama asystentów bezpieczeństwa obejmuje m.in. asystenta utrzymywania pasa ruchu, system wspomagania wjazdu pod górę, system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy też rozpoznawanie znaków drogowych. Standardem dla tej wersji są też 17-calowe koła aluminiowe.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Lexus NX 2024. Wersje, silniki, opcje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co w lepiej wyposażonych wersjach?

W wersji wyposażenia Elegant znajdziemy dodatkowo m.in. podgrzewanie kierownicy i przednich foteli, które są w innej, bardziej usportowionej wersji, czujniki parkowania z funkcją samoczynnego hamowania czy tapicerkę ze skóry syntetycznej (w standardzie materiałowa). Obręcze kół w tej wersji mają już 18 cali, a gamę asystentów uzupełniono m.in. o system monitorowania martwego pola czy system ochrony przedzderzeniowej z wykrywaniem pieszych, rowerzystów i motocyklistów. Co ważne, wersja E-Four w standardzie zawiera także m.in. indukcyjną ładowarkę do smartfonów, 12,3-calowe wirtualne zegary czy elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika.

Wersja wyposażenia Emotion jest bardzo podobna do Elegant. Ma natomiast tapicerkę ze skóry syntetycznej z perforacją, dwukolorowe nadwozie, inny wzór felg czy przyciemniane szyby tylne. Poza tym jest jednak odzwierciedleniem tej wyżej opisanej.

W wersji Relax znajdziemy już skórzaną kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, łopatki do zmiany biegów czy elektryczną regulację fotela kierowcy w 8 kierunkach. Tapicerka w tej wersji jest wykonana z naturalnej skóry półanilinowej z elementami ze skóry syntetycznej, a oświetlenie ambientowe dostępne jest w 50 kolorach. Nie ma w niej jednak kilku elementów dostępnych w Edition – np. przyciemnianych tylnych szyb czy dwukolorowego nadwozia. Najlepiej wyposażona standardowa wersja, a więc Cool, oferuje tapicerkę z syntetycznego zamszu, a także powrót elementów znanych z Emotion, a więc przyciemnianych tylnych szyb i dwukolorowego nadwozia.

lexus lbx

Fot. Lexus

Co za dodatkową opłatą?

LBX dostępny jest łącznie w dziewięciu kolorach. Lexus LBX kolory lakieru to:

  • metaliczny Passionate Yellow – bez dopłaty;
  • metaliczne: Sonic Quartz, Silver, Cement Gray, Sonic Chrome, Ruby, Dark Blue, Black – 4 500 zł;
  • metaliczny Sonic Copper – 6 000 zł.

Wszystkie są dostępne w konfiguracji dwukolorowej z czarnym dachem. Co istotne, wersje wyposażenia LBX, Elegant i Relax są dostępne wyłącznie z jednokolorowym nadwoziem, podczas gdy Emotion i Cool są dostępne wyłącznie z dwukolorowym nadwoziem. Ceny nadwozia dwukolorowego są identyczne, jak pojedynczego lakieru.

Dla Lexusa LBX przygotowano tylko kilka pakietów doposażających, co jest naprawdę czytelne dla potencjalnego kupującego. Są to:

  • Pakiet Tech – niedostępny dla LBX, 12 000 zł dla Elegant i Emotion FWD, standard dla Elegant i Emotion E-Four i wyższych wersji wyposażenia. Obejmuje m.in. wirtualne zegary 12,3″, ładowarkę indukcyjną do smartfonów, elektrycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika czy inteligentny kluczyk;
  • Pakiet Comfort – 7 000 zł dla LBX, niedostępny dla Elegant i Emotion, standard dla wyższych wersji wyposażenia. Pozwala on doposażyć samochód m.in. w podgrzewane fotele, czujniki parkowania, ładowarkę indukcyjną do smartfonów czy system inteligentnego kluczyka;
  • Pakiet Premium – niedostępny dla LBX, 6 000 zł dla pozostałych wersji. Obejmuje adaptacyjne reflektory Full LED L-shape, światła przeciwmgielne LED oraz doświetlanie zakrętów dodatkowym źródłem LED w zderzaku;
  • Pakiet Advanced – niedostępny dla LBX, 17 000 zł dla pozostałych wersji. Obejmuje m.in. system audio premium Mark Levinson, kamerę 360 stopni, asystenta wyprzedzania na drogach szybkiego ruchu czy wyświetlacz head-up.

Lexus oferuje też sporo akcesoriów także dla tego modelu. I tak np. przegroda bagażnika dla psa kosztuje 2 159 zł, bagażnik dachowy od 4 900 zł, a uchwyt rowerowy 747 zł. Kompletne koła zimowe 17″ z czujnikami ciśnienia kosztują natomiast od 8 900 zł, a hak holowniczy 5 900 zł.

lexus lbx wnętrze

Fot. Lexus

LBX 2024 – ceny

Cennik nowego Lexusa LBX rozpoczyna się od 152 900 zł, co czyni go oczywiście najtańszym Lexusem w ofercie. Trudno się jednak temu dziwić, biorąc pod uwagę, że jest także najmniejszy i dostępny z bazowym układem napędowym. Wersji z napędem na cztery koła nie można mieć w bazowej wersji. Samochód w ciągu nieco ponad roku od premiery podrożał o 3 tysiące złotych.

Ceny katalogowe poszczególnych wersji prezentują się następująco:

  • FWD – LBX od 152 900 zł, Elegant od 170 900 zł, Emotion od 174 900 zł, Relax od 191 900 zł, Cool od 195 900 zł;
  • E-Four – Elegant od 192 900 zł, Emotion od 196 900 zł, Relax od 201 900 zł, Cool od 205 900 zł.
5/5 (Liczba głosów: 5)