Honda CR-V w 2024 roku jest najpopularniejszym modelem japońskiej marki w Polsce. Samochód mierzy 4 706 mm, jego szerokość wynosi 1 866 mm, wysokość 1 674 mm, a rozstaw osi 2 701 mm. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 57 litrów w wersjach hybrydowych (HEV), a 46,5 l w wersji hybrydowej plug-in (PHEV). Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji 579-587 w wersjach hybrydowych (zależnie od wersji wyposażenia) oraz 635 litrów w wersji hybrydowej plug-in. Wszystkie samochody dostępne są z 5-letnią gwarancją producenta oraz 8-letnią (lub 160 tys. km) gwarancją na akumulator.
Honda CR-V 2024 – wersje wyposażenia
Honda CR-V jest dostępna w Polsce w trzech wersjach wyposażenia – dwóch dedykowanych pełnej hybrydzie (Elegance i Advance) oraz jednej dedykowanej hybrydzie plug-in (Advance Tech).
Wersja wyposażenia Elegance w standardzie oferuje już 18-calowe felgi aluminiowe oraz skórzaną tapicerkę (połączenie skóry naturalnej i syntetycznej). Są też relingi dachowe, przyciemniane tylne szyby, oświetlenie ambientowe, klimatyzacja dwustrefowa, podgrzewane przednie fotele i kierownica czy ładowarka bezprzewodowa do smartfonów. W zakresie multimediów mamy do czynienia z 9-calowym ekranem dotykowym systemu informacyjno-rozrywkowego z nawigacją online z obsługą Android Auto i Apple CarPlay (bezprzewodowo) oraz 10,2-calowymi cyfrowymi zegarami i wskaźnikami. W kwestiach bezpieczeństwa samochód jest wyposażony m.in. w przednie i tylne czujniki parkowania, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny z ogranicznikiem prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, system ostrzegania o zbliżającym się pojeździe podczas cofania a nawet funkcję podążania przy niskiej prędkości. Standardem są pełne reflektory LED z przodu i z tyłu z sekwencyjnymi kierunkowskazami LED z przodu, elektrycznie otwierana klapa bagażnika czy panoramiczne okno dachowe. Wyposażenie jest więc naprawdę bogate.
Wersja Advance jest ulepszeniem wyżej opisanej do poziomu samochodów premium. W standardzie zawiera bowiem m.in. system kamer 360 stopni, adaptacyjne światła drogowe LED, aktywne doświetlanie zakrętów LED, wyświetlacz head-up, podgrzewane tylne fotele, wentylowane przednie fotele czy pamięć ustawień fotela kierowcy. Jest też system audio premium Bose z 12 głośnikami.
Advance Tech dostępna jedynie w CR-V PHEV jest dodatkowym ulepszeniem wyżej opisanej Advance. Zawiera bowiem dodatkowo m.in. system adaptacyjnych amortyzatorów, system automatycznego parkowania czy dodatkowe tryby jazdy do wyboru.
Nowa CR-V – jakie silniki w ofercie?
Honda CR-V szóstej generacji jest dostępna w wersji hybrydowej (HEV) oraz hybrydowej plug-in (PHEV).
W tym pierwszym przypadku samochód wyposażony jest w układ hybrydowy o mocy maksymalnej 184 KM i 335 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który bazuje na 2-litrowym benzyniaku mającym 148 KM mocy maksymalnej. Samochód jest dostępny jedynie z bezstopniową przekładnią automatyczną i-MMD, ale w dwóch wersjach napędu – na dwa i na wszystkie koła.
Dokładnie takie same parametry w zakresie mocy maksymalnej ma hybryda plug-in w Hondzie CR-V. To również 184 KM i 335 Nm bazujące na 2-litrowym benzyniaku. CR-V plug-in posiada jednak akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,7 kWh, który według metodologii WLTP (cykl mieszany) pozwala na przejechanie do 81 km. Podobnie jak pełna hybryda, dostępna jest jedynie wersja z bezstopniowym automatem. Dostępna jest jedynie wersja z napędem na jedną oś.
Ile wynosi średnie zużycie paliwa Hondy CR-V? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego według metodologii WLTP:
- 2.0 i-MMD 2WD HEV – 5,9 l/100 km;
- 2.0 i-MMD AWD HEV – 6,7 l/100 km;
- 2.0 i-MMD 2WD PHEV – 0,8 l/100 km (15,6 kWh/100 km w trybie EV).
Co można dokupić?
Honda CR-V w 2024 roku w Polsce dostępna jest łącznie w ośmiu kolorach. Honda CR-V kolory lakieru to:
- perłowy Crystal Black – bez dopłaty;
- perłowy Platinum White – 3 000 zł;
- metaliczny Canyon River Blue – 3 000 zł;
- perłowy Diamond Dust – 3 200 zł;
- metaliczny Premium Crystal Red – 3 200 zł;
- metaliczny Gold Titan (tylko dla PHEV) – 3 000 zł.
Nowa Honda CR-V oferuje bardzo bogate wyposażenie w standardzie – nic więc dziwnego, że japoński producent nie zdecydował się na żadne pakiety doposażające. A jedynym opcjonalnym pakietem wartym zauważenia jest Pakiet Iluminacyjny Premium (4 912 zł). Zawiera on podświetlane listwy progowe, podświetlane listwy ochronne progu bagażnika oraz dodatkowe oświetlenie w pokrywie bagażnika.
Lista akcesoriów jest za to bardzo długa. Z najciekawszych należy wskazać na:
- demontowalny hak holowniczy z wiązką 13-PIN – 4 900 zł;
- uchwyt na narty/snowboard – 1 029 zł;
- uchwyt rowerowy na dach Thule Expert – 1 100 zł;
- bagażnik rowerowy Thule – 2 998 zł;
- kufer dachowy Thule 400 litrów – 2 808-3 497 zł zależnie od koloru.
Honda CR-V 2024 – ceny
Ceny Hondy CR-V w Polsce startują od naprawdę wysokiej kwoty. Bogate wyposażenie w standardzie jest faktem, ale ponad 220 tysięcy złotych za najtańszą CR-V może odstraszać. Zwłaszcza, że poprzednia generacja modelu była kilkadziesiąt tysięcy złotych tańsza. Mimo to, CR-V jest najlepiej sprzedającą się Hondą w Polsce. Pełen polski cennik CR-V prezentuje się następująco:
- 2.0 i-MMD 2WD HEV – Elegance od 222 400 zł;
- 2.0 i-MMD AWD HEV – Elegance od 232 900 zł, Advance od 252 900 zł;
- 2.0 i-MMD 2WD PHEV – Advance Tech od 250 000 zł.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Honda HR-V 2024. Wersje, silniki, opcje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć