Mercedes Klasy C W203 – najpopularniejsze usterki
Mercedes Klasy C W203 – jakie są jego popularne usterki? Pomimo, że to dzisiaj już dość wiekowy samochód, nadal cieszy się sporym zainteresowanie. Nie oznacza to oczywiście, że jest wolny od wad. Największą bolączką tego modelu jest korozja nadwozia. Samochody zbudowane przed modernizacją z 2004 r. mogą być bardziej podatne na korozję wokół mocowania anteny, w dolnej części drzwi i na krawędziach tylnych błotników.
Samochody zbudowane przed 2002 rokiem mają natomiast problem z wyskakującymi pierwszymi trzema biegami. Winna jest słaba synchronizacja. Wersje C 280 i C350 mają natomiast ewidentny problem z uszkodzonymi łańcuchami rozrządu. Dudnienie podczas zimnego rozruchu zapowiada zbliżającą się śmiertelną usterkę. Stan łańcuchów rozrządu warto również sprawdzić w 4-cylindrowych silnikach M271.
Jeśli chodzi o niestabilność kierunku jazdy i stukanie z przedniej osi powodem zazwyczaj są luzy w silentblockach. Ma miejsce zwłaszcza w blokach płynu, a luzy można wymienić osobno. Popularne jest także niedopalanie wtryskiwaczy w wersjach 200, 220 i 270 CD. Powoduje ono powstawanie osadów w przestrzeni głowicy, a w skrajnych przypadkach utratę kompresji.
Jakie inne awarie w Mercedesie W203?
Warto zwrócić uwagę także na pękające węże turbo i nieszczelne chłodnice międzystopniowe. Usterka objawia się syczeniem przy przyspieszaniu, a następnie przejściem w tryb awaryjny. Zdarzają się też wycieki oleju napędowego w wersjach 200, 220 i 270 CDI. Najczęściej z pompy wysokiego ciśnienia lub czujnika ciśnienia na zbiorniku.
Zatarcie silnika 320 CDI nie jest też niespotykane. Niektóre sześciocylindrowe silniki wysokoprężne cierpią na zatarcie łożysk korbowodu. Przedwczesne zużycie turbosprężarki także się zdarza. Szczególnie w silnikach wysokoprężnych z turbodoładowaniem, szczególnie przed 2003 rokiem.
Awarie automatycznej skrzyni biegów też się zdarzają. Usterka najczęściej polega na przedostawaniu się wody do oleju przez nieszczelną chłodnicę, ale może również wystąpić wadliwy hydrauliczny zbiornik ciśnieniowy skrzyni biegów, jeśli skrzynia biegów nie włącza biegu wstecznego.
Drobnostką mogą być różne usterki okablowania. Stare i zużyte okablowanie jest często winne, gdy systemy elektryczne (sterowanie automatyczną skrzynią biegów, centralny zamek, klimatyzacja) zachowują się nielogicznie.
Czy warto zwrócić uwagę na ten model?
Chociaż w serwisach ogłoszeniowych można dziś znaleźć dość tanie egzemplarze, to należy oddzielić pszenicę od plew. A sensowny egzemplarz kosztuje dwa razy tyle, co najtańsze. Jednak w ostatnich latach liczba używanych samochodów wyraźnie spadła, ponieważ wielu właścicieli najstarszych roczników zrezygnowało z walki z rdzą, a samochody stały się wrakami nie nadającymi się do sprzedaży. Rdza jest prawdopodobnie największą słabością W203 i tylko „niesolone” egzemplarze wysyłane z południowej Europy przetrwały do dziś w dobrym stanie.
Zazwyczaj nie były one jednak szczególnie atrakcyjne pod względem motoryzacyjnym czy wyposażenia. Rozbieżność w stanie samochodów używanych jest bardzo duża, a umiarkowanie utrzymany dwudziestoletni samochód może nadal dobrze służyć jako tzw. daily za cenę równie starej litrowej Octavii. Rozważanie Wersje 32 AMG i 55 AMG nigdy nie były tanie, a dziś jest to szczególnie istotne. Nie da się już upolować ładnego egzemplarza kolekcjonerskiego w sensownej cenie, a najczęściej jest bardzo drogo. Niemniej jednak, V8 jest jedną z najbardziej imponujących rzeczy, jakie pojawiły się w tym segmencie dwadzieścia lat temu, kiedy świat motoryzacji wciąż przeżywał swój rozkwit.