Czego szukasz?

motopass.plmotopass.pl

Eksploatacja

Mercedes Klasy C W203 – popularne usterki i awarie. Na co warto uważać?

Mercedes Klasy C W203 to znany samochód używany, który ma pewne popularne usterki. Na co zwrócić uwagę myśląc o zakupie? Przygotowaliśmy przewodnik po najpopularniejszych usterkach tego modelu.

mercedes klasy c w203 popularne usterki
Fot. Mercedes

Mercedes Klasy C W203 – najpopularniejsze usterki

Mercedes Klasy C W203 – jakie są jego popularne usterki? Pomimo, że to dzisiaj już dość wiekowy samochód, nadal cieszy się sporym zainteresowanie. Nie oznacza to oczywiście, że jest wolny od wad. Największą bolączką tego modelu jest korozja nadwozia. Samochody zbudowane przed modernizacją z 2004 r. mogą być bardziej podatne na korozję wokół mocowania anteny, w dolnej części drzwi i na krawędziach tylnych błotników.

Samochody zbudowane przed 2002 rokiem mają natomiast problem z wyskakującymi pierwszymi trzema biegami. Winna jest słaba synchronizacja. Wersje C 280 i C350 mają natomiast ewidentny problem z uszkodzonymi łańcuchami rozrządu. Dudnienie podczas zimnego rozruchu zapowiada zbliżającą się śmiertelną usterkę. Stan łańcuchów rozrządu warto również sprawdzić w 4-cylindrowych silnikach M271.

Jeśli chodzi o niestabilność kierunku jazdy i stukanie z przedniej osi powodem zazwyczaj są luzy w silentblockach. Ma miejsce zwłaszcza w blokach płynu, a luzy można wymienić osobno. Popularne jest także niedopalanie wtryskiwaczy w wersjach 200, 220 i 270 CD. Powoduje ono powstawanie osadów w przestrzeni głowicy, a w skrajnych przypadkach utratę kompresji.

Jakie inne awarie w Mercedesie W203?

Warto zwrócić uwagę także na pękające węże turbo i nieszczelne chłodnice międzystopniowe. Usterka objawia się syczeniem przy przyspieszaniu, a następnie przejściem w tryb awaryjny. Zdarzają się też wycieki oleju napędowego w wersjach 200, 220 i 270 CDI. Najczęściej z pompy wysokiego ciśnienia lub czujnika ciśnienia na zbiorniku.

Zatarcie silnika 320 CDI nie jest też niespotykane.  Niektóre sześciocylindrowe silniki wysokoprężne cierpią na zatarcie łożysk korbowodu. Przedwczesne zużycie turbosprężarki także się zdarza. Szczególnie w silnikach wysokoprężnych z turbodoładowaniem, szczególnie przed 2003 rokiem.

Zobacz także:  Lifting Mercedesów klasy A i B. Nie tylko wygląd

Awarie automatycznej skrzyni biegów też się zdarzają. Usterka najczęściej polega na przedostawaniu się wody do oleju przez nieszczelną chłodnicę, ale może również wystąpić wadliwy hydrauliczny zbiornik ciśnieniowy skrzyni biegów, jeśli skrzynia biegów nie włącza biegu wstecznego.

Drobnostką mogą być różne usterki okablowania. Stare i zużyte okablowanie jest często winne, gdy systemy elektryczne (sterowanie automatyczną skrzynią biegów, centralny zamek, klimatyzacja) zachowują się nielogicznie.

Czy warto zwrócić uwagę na ten model?

Chociaż w serwisach ogłoszeniowych można dziś znaleźć dość tanie egzemplarze, to należy oddzielić pszenicę od plew. A sensowny egzemplarz kosztuje dwa razy tyle, co najtańsze. Jednak w ostatnich latach liczba używanych samochodów wyraźnie spadła, ponieważ wielu właścicieli najstarszych roczników zrezygnowało z walki z rdzą, a samochody stały się wrakami nie nadającymi się do sprzedaży. Rdza jest prawdopodobnie największą słabością W203 i tylko „niesolone” egzemplarze wysyłane z południowej Europy przetrwały do dziś w dobrym stanie.

Zazwyczaj nie były one jednak szczególnie atrakcyjne pod względem motoryzacyjnym czy wyposażenia. Rozbieżność w stanie samochodów używanych jest bardzo duża, a umiarkowanie utrzymany dwudziestoletni samochód może nadal dobrze służyć jako tzw. daily za cenę równie starej litrowej Octavii. Rozważanie Wersje 32 AMG i 55 AMG nigdy nie były tanie, a dziś jest to szczególnie istotne. Nie da się już upolować ładnego egzemplarza kolekcjonerskiego w sensownej cenie, a najczęściej jest bardzo drogo. Niemniej jednak, V8 jest jedną z najbardziej imponujących rzeczy, jakie pojawiły się w tym segmencie dwadzieścia lat temu, kiedy świat motoryzacji wciąż przeżywał swój rozkwit.

5/5 (Liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama

Zobacz także

Eksploatacja

Ludzie zwykle interesują się chłodzeniem silnika dopiero wtedy, gdy na desce rozdzielczej zapala się czerwona lampka ostrzegawcza, której towarzyszy groźny sygnał dźwiękowy. Mimo to...

Używane

Peugeot 5008 był popularnym wyborem dla flot lub osób prywatnych, które chciały mieć przestronny, siedmiomiejscowy samochód z dawką polotu. O dziwo jednak okazało się,...

Nowe

W życiu modeli klasy A i klasy B niemieckiego producenta samochodów Mercedes-Benz przyszedł czas na drobną modernizację. Dyskretny wygląd dotyczył zarówno wyglądu zewnętrznego, jak...

Używane

Francuzi, podobnie jak Włosi po II wojnie światowej, byli ekspertami od małych samochodów, które mimo swoich skromnych rozmiarów były w stanie zaspokoić większość potrzeb...