Connect with us

Wpisz wyszukiwaną frazę:

Eksploatacja

Mercedes C Klasy W204 – silniki. Wady, zalety, opinie. Ogromny wybór i wiele świetnych propozycji

Mercedes C-Klasy W204 to niezwykle popularna propozycja na rynku samochodów używanych. Trudno się temu dziwić z wielu względów, m.in. naprawdę szerokiej ofercie jednostek napędowych. Przyjrzeliśmy się im wszystkim, posegregowaliśmy i oceniliśmy. Wskazaliśmy też najlepsze i najgorsze silniki dla Mercedesa C204.

mercedes c klasa w204 silniki
Fot. Mercedes

Silniki benzynowe – Mercedes C204

Mercedes C Klasy W204 – jakie silniki benzynowe oferuje? Bazowymi jednostkami dla tego modelu są C 180 Kompressor/200 Kompressor mające 156 KM albo 184 KM i 250 Nm. 156 KM jest dostępne w dwóch wariantach – 1.6 z maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm i 1.8 z 250 Nm. Silnik benzynowy serii M 271 ma wtrysk pośredni i doładowanie za pomocą sprężarki mechanicznej Eaton. Niezawodność jest solidna, czasami tylko przeciekają przewody układu powietrza. Znajduje się on pod sprężarką, więc jego wymiana jest pracochłonna. Ponadto usterka jest trudna do zidentyfikowania – z zewnątrz wygląda jak elektronika sterująca silnikiem. Kolektory napędzane są łańcuchem, który znajduje się z przodu.

Przy przebiegu 200 000 km należy spodziewać się wadliwych regulatorów zmiennych faz rozrządu, znanych jako występy rozrządu. Cechą szczególną silnika była tzw. głowica gazowa, przystosowana do LPG. Jeśli silnik jej nie posiada, nie należy przerabiać go na propan-butan. Skrzynia biegów sześciobiegowa manualna lub pięciobiegowa automatyczna, napęd zawsze na tylne koła.

Znacznie gorsze opinie zbiera C 180 CGI/C 200/C 250. Montowano w nich silniki o mocy 156 KM i 250 Nm, 184 KM i 270 Nm albo 204 KM i 310 Nm. Mercedes stopniowo zastępował oryginalne doładowane silniki nowymi, a także dodał wariant 250. Choć nadal jest to seria M 271, zamiast doładowania zastosowano turbosprężarkę połączoną z bezpośrednim wtryskiem benzyny, ukrytą pod oznaczeniem CGI. C 180 istnieje od 2012 roku jako seria M 274, z pojemnością skokową zmniejszoną do 1,6 litra, ale technologią odpowiadającą M 271 z CGI. Silniki te mają jedną wadę, a mianowicie łańcuch rozrządu. Należy go wymienić najpóźniej po 160 000 km, w przeciwnym razie łańcuch ulegnie zerwaniu. Standardowa skrzynia manualna, alternatywnie pięciobiegowa automatyczna, później siedmiobiegowa 7G-Tronic. Napęd tylko na tylne koła.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Mercedes Klasy C W203 – popularne usterki i awarie. Na co warto uważać?

C Klasa W204 z V6? Tak, czasem to wręcz świetny wybór

Przyzwoitym wyborem są także C 230/280/300/350 o mocy 204/231/272/292 KM i 245/300/350/365 Nm. Widlaste V6 z całkowicie aluminiowym blokiem bez tulei i 60-stopniowym kątem nachylenia cylindrów. Manualna skrzynia biegów, alternatywnie 7G-Tronic, w obu 350 wyłącznie 7G-Tronic. 280 i 300 również alternatywnie jako 4Matic. Niestety ten ciekawy silnik ma problemy z łańcuchami rozrządu. Ich źródłem jest wałek wyrównoważający. Podczas naprawy jest on wymieniany razem z kołami zębatymi rozrządu. Naprawa jest czasochłonna, ponieważ wałka wyrównoważającego nie można wyjąć z bloku bez demontażu silnika z pojazdu. 350 (2007-2011) także jako CGI, ale ta wersja jest bardzo rzadka. Problemem jest tu głównie stukająca pompa wysokiego ciśnienia i są problemy z jej naprawą. Czasami zacinają się nawet tłoki silnika.

W 2011 roku wprowadzono nowe C 350 o mocy 306 KM i 370 Nm. Jednostka ma tę samą pojemność skokową co poprzednik, tę samą podstawową technologię, ale… jest znacznie bardziej niezawodna. Silnik ma nieco większą moc, ale jest też bardziej ekonomiczny. Oferowany wyłącznie z przekładnią 7G-Tronic i napędem na tylne lub wszystkie koła. Jeśli chcecie benzynowego V6, to świetny wybór.

Mercedes C-Klasy W204 – silniki. Jakie jednostki w AMG

Od potrzeb zależy wybór C 63 AMG o mocy 457 albo 507 KM i 600/610 Nm. 6.2-litrowe V8 montowane w latach 2007-2015 to szczyt benzynowej oferty tej generacji Klasy C. Wersja ta była oferowana tylko z napędem na tylne koła i specjalną siedmiobiegową skrzynią biegów AMG Speedshift MCT, która opiera się na konstrukcji 7G-Tronic, ale ze sprzęgłami ciernymi zamiast konwerterów momentu obrotowego. Ten technicznie podrasowany wariant oferuje niesamowitą jazdę, ale wiąże się też z ryzykiem kosztownych problemów, na czele z wybrzuszonymi popychaczami i uszkodzonymi wałkami rozrządu. Jest też znany problem z zacieraniem się silników z uderzonym przodem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Używany Mercedes Klasy C W205 – silniki. Wady, zalety, opinie. Który jest najlepszy?

Mercedes C204 – silniki Diesla

Oferta Diesli dla C-Klasy W204 to klasyka gatunku. Otwiera ją montowany w latach 2007-2009 C 200/220 CDI, a więc prawdziwa legenda o mocy 136 KM i 270 Nm albo 170 KM i 400 Nm. To jeden z najbardziej niezawodnych silników wysokoprężnych ostatnich lat. Być może tylko wtryskiwacze Delphi czasami odbijają się echem po latach. Jest oferowany z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub pięciobiegową automatyczną. Zawsze ma napęd na tylne koła.

Następca był oferowany nieco szerzej jako C 180/200/220/250 CDI. Ma 120/136/170/204 KM i od 300 do 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego i jest mniej niezawodny od poprzednika. Pojemność skokowa została nieznacznie zmniejszona do 2143 cm3, a jednostka była oferowana w kilku wersjach mocy, różniących się między innymi doładowaniem. Standardowa skrzynia manualna, alternatywnie pięciobiegowa automatyczna, później 7G-Tronic. Zawsze napęd na tylne koła, z wyjątkiem modelu 250 CDI, który oferowany był również jako 4Matic.

Szczytem oferty Diesli jest 3-litrowe V6 – C 300/320/350 CDI o mocy 224/231/265 KM i od 510 do 620 Nm. To silnik z żeliwnym blokiem z wałkiem wyrównoważającym, Common Rail Piezo Bosch i 72-stopniowym kątem nachylenia cylindrów. Podczas produkcji występował w trzech wersjach mocy. Prawie zawsze z siedmiobiegową skrzynią 7G-Tronic, alternatywnie z napędem na wszystkie koła 4Matic, który zawsze posiadała wersja 300 CDI. Wśród najczęstszych problemów należy wymienić wadliwy siłownik klapy zawirowującej w układzie dolotowym, ulegający awarii z powodu kapania oleju. Wymiana silnika pracochłonna i kosztowna.

Mercedes Klasy C W204 – które silniki wybrać? Opinie

Jakie opinie zbierają silniki w C-Klasie W204? Oferta silników dla Mercedesa C204 jest naprawdę szeroka. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, raczej nie polecamy C 180 CGI/C 200/C 250 przez problematyczne wady, które poza pieniędzmi mogą kosztować was sporo nerwów. Świetnym wyborem jest za to nowszy C 350 i jeśli tylko macie na to pieniądze, 3.5-litrowe V6 z pewnością was nie zawiedzie. Wszystkie Diesle w tej generacji C Klasy są w porządku, ale najlepszy jest ten najsłabszy i najstarszy. C 200/220 CDI to po prostu świetny wybór i nie należy się go bać.

5/5 (Liczba głosów: 4)