Hyundai i30 II – silniki benzynowe
Używany Hyundai i30 II generacji – jakie silniki spalinowe znajdziemy w modelu? Bazowymi jednostkami są 1.4 MPi o mocy 100 KM i 1.6 MPi o mocy 120 KM. Silniki atmosferyczne z wtryskiem pośrednim to wciąż stara szkoła. Potrzebują obrotów, aby poczuć różnicę. W przypadku mniejszego silnika dużo obrotów. Na plus należy zaliczyć sześciobiegową skrzynię biegów, którą w przypadku większej jednostki można zastąpić skrzynią samoczynnie zmieniającą biegi. Zwłaszcza późniejsze wersje produkcyjne nie powinny mieć już problemu z rozpadającym się katalizatorem.
Hyundai i30 2. generacji jest też dostępny z jednostkami 1.6 GDI o mocy 135 KM i 1.6 T-GDI o mocy 186 KM. W obu przypadkach nie są to najbardziej ekonomiczne jednostki na świecie, a do tego podczas jazdy głównie na krótkich dystansach dochodzi problem nagaru i nie tylko. W przypadku bezpośredniego wtrysku paliwa zdecydowanie wybralibyśmy T-GDI.
Są też Diesle
W ofercie są też oczywiście Diesle. To 1.4 CRDi i 1.6 CRDi o mocy 90, 110, 128 i 136 KM. Oba silniki wysokoprężne są przedstawicielami serii U2. Oba wykorzystują common-rail Boscha i zawsze mają filtr cząstek stałych. Zwykle nie ma z nim żadnych problemów. Jeśli jednak użytkowanie samochodu przez właściciela nie jest właściwe, filtr może się zapchać, a jako oryginalna część jest dość drogi. Aby regeneracja filtra przebiegła pomyślnie, wymagana jest stała jazda z prędkością co najmniej 2000 obr/min przez co najmniej 20 minut. Ci, którzy jeżdżą tylko po mieście, z trudem mogą spełnić te warunki.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Używany Hyundai i20 II – silniki. Opinie, wady, zalety. Bez emocji, ale i bez wpadek
Hyundai i30 drugiej generacji – jakie problemy z silnikami? Który wybrać?
Bardzo często dyskutowanym tematem w odniesieniu do i30 jest konwersja na LPG. Powodem tego są silniki MPi (CVVT), które tylko pozornie nadają się do tego celu. W ich przypadku konwersja na LPG w żadnym wypadku nie jest zalecana. Przeszkodą jest mechaniczna regulacja luzu zaworowego, a jeśli trzeba to zrobić, wymieniane są całe popychacze. Co jest kosztowne. Okazuje się również, że problemy z katalizatorem są znacznie częstsze w samochodach zasilanych LPG.
Jakie opinie zbierają silniki w Hyundai i30 drugiej generacji? Wszystko zależy od potrzeb, bowiem wszystkie dostępne jednostki tak naprawdę są dobrym wyborem. Najmniej 1.6 GDI i 1.6 T-GDI ze względu na wysokie zużycie paliwa. Jeśli nie przeszkadzają wam Diesle, to powinniście nie mieć z nimi większych problemów. Istotny jest też fakt, że wszystkie jednostki mają trwały łańcuch rozrządu.