Nowa Toyota Yaris Cross to w 2025 roku nie tylko jeden z najpopularniejszych SUV-ów w Polsce, ale także ogółem wszystkich modeli. Yaris Cross ma 4 180 mm długości, 1 765 mm szerokości, 1 595 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 560 mm. Standardowa pojemność bagażnika wynosi 397 litrów w wersji z napędem na przednie koła, a w wersji AWD-i 320 litrów. Pojemność zbiornika paliwa wynosi natomiast 36 litrów. Co jeszcze warto wiedzieć o tym modelu?
Toyota Yaris Cross 2025 – wersje wyposażenia
Japończycy skompletowali 6 pakietów wyposażenia w Toyocie Yaris Cross. To Active, Comfort, Style, Executive, GR Sport oraz Premiere Edition. Ten ostatni to rzecz jasna limitowana edycja wprowadzona w związku z odświeżeniem modelu.
Bazowa wersja Active nie zachwyca wyposażeniem, jednocześnie będąc już naprawdę sensowną propozycją. Zawiera bowiem zarówno automatyczną klimatyzację (jednostrefową), kamerę cofania, jak i 9-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Zestaw asystentów kierowcy także jest dość rozbudowany, zawierając m.in. inteligentny tempomat adaptacyjny czy system wspomagający pokonywania podjazdów. Największym minusem są 16-calowe felgi stalowe.
Yaris Cross w wersji Comfort ma już 16-calowe felgi aluminiowe, do których dołączono szereg innych ulepszeń. To m.in. przednie i tylne czujniki parkowania czy stacja do bezprzewodowego ładowania smartfonów. Jest też system dodatkowego nastrojowego oświetlenia wnętrza diodami LED, światła przeciwmgielne w technologii LED czy elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy. Od Active różni się więc niewiele, ale w kluczowych aspektach.
Wersja wyposażenia Style jest już znacznie droższa, czemu trudno się dziwić. Samochód dostał bowiem sporo nowych funkcjonalności w standardzie. To m.in. światła główne w technologii LED, podgrzewane fotele przednie czy 17-calowe felgi aluminiowe. Od tej wersji Yaris Cross ma także już 10,5-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Istotny dla wielu może być fakt, że od Style tylna kanapa jest dzielona i składana w proporcji 40:20:40.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota C-HR 2024. Silniki, dostępne wersje, opcje dodatkowe, cennik. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Co w najbogatszych wersjach wyposażenia?
W czwartej, a jednocześnie najwyższej standardowej wersji wyposażenia – Executive – znajdziecie jeszcze większe felgi dla małego SUV-a. Standardem są bowiem 18″ z oponami 215/50 R18. Jest też sporo nowości technologicznych – to m.in. system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu z automatycznym hamowaniem. Automatyczna klimatyzacja od tej wersji wyposażenia jest już dwustrefową z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza, a do podgrzewanych foteli dołączyła także podgrzewana kierownica. Yaris Cross Executive oferuje też w standardzie 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz na tablicy wskaźników zamiast klasycznych zegarów.
GR Sport jest jedną z dwóch specjalnych wersji Yarisa Crossa. To oczywiście usportowiona wersja samochodu, w której poza licznymi emblematami znajdziecie m.in. specjalne felgi 18″ czy tylny zderzak w stylistyce sportowej z dyfuzorem. Jest też specjalne wykończenie przedniego grilla w stylistyce GR Sport oraz zmiany w tapicerce. Ta jest wykonana z ekologicznego zamszu ze skórzanymi boczkami i przeszyciami w kolorze czerwonym, a trójramienną kierownicę obszyto skórą z perforacją i czerwonymi przeszyciami.
Limitowana czasowo Yaris Cross Premiere Edition to szczyt możliwości tego modelu w standardzie. Zawiera ona system kamer 360 stopni, zaawansowany asystent parkowania czy wyświetlacz head-up na przedniej szybie. Premiere Edition otrzymała także własny design 18-calowych felg.
Yaris Cross 2025 – silniki, układy napędowe
Czy można kupić benzynowego Yarisa Crossa? Toyota Yaris Cross w 2025 roku oferuje już tylko hybrydowe układy napędowe – montowane zresztą w Polsce. Jeszcze rok temu można było kupić benzynowego Yarisa Crossa, ale obecnie jest to już niemożliwe. Japoński producent niedawno dodał do gamy jednak mocniejszą hybrydę.
Bazowym układem napędowym jest 1.5 Hybrid Dynamic Force o mocy 116 KM, który zawsze sparowany jest z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów e-CVT. Można go mieć jednak zarówno z napędem na przednie koła (FWD), jak i inteligentnym napędem na wszystkie koła (AWD-i).
Od niedawna dostępna jest także mocniejsza hybryda w Yarisie Crossie. Również jest dostępna tylko z e-CVT, również z napędem FWD, jak i AWD-i, ale jej moc maksymalna wynosi 130 KM. Obie hybrydy bazują na tym samym silniku spalinowym o mocy 82 KM, więc reszta mocy pochodzi z silnika elektrycznego. 14 KM więcej przekłada się na lepsze przyspieszenie – o 0,5 sekundy w przypadku FWD (10,7 s do pierwszej setki) oraz również 0,5 sekundy w przypadku AWD-i (11,3 s).
Ile wynosi spalanie poszczególnych wersji Yarisa Crossa? Poniżej znajdziecie dane według metodologii WLTP w cyklu mieszanym:
- 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 116 KM e-CVT – 4,4-5,0 l/100 km;
- 1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 116 KM e-CVT – 4,4-5,0 l/100 km;
- 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 130 KM e-CVT – 4,5-5,4 l/100 km;
- 1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 130 KM e-CVT – 4,5-5,4 l/100 km.
Możliwe kolory lakieru, opcje, personalizacja
Yaris Cross w 2025 roku w polskich salonach oferuje osiem kolorów. Toyota Yaris Cross kolory lakieru to:
- podstawowy Pure White – bez dopłaty;
- metalizowane: Eclipse Black, Shimmering Silver, Royal Grey, Juniper Blue, Oxide Bronze – 2 000 zł;
- specjalny Imperial Red – 2 900 zł;
- perłowy Platinum White – 2 900 zł.
Powyższy cennik obejmuje tak naprawdę wersje wyposażenia Active, Comfort, Style i Executive. Są bowiem też nadwozia dwukolorowe w siedmiu konfiguracjach i z dwoma rodzajami czarnego dachu – i to one są bazą dla wersji wyposażenia GR Sport i Premiere Edition. Shimmering Silver, Dynamic Grey, Juniper Blue, Oxide Bronze i Urban Khaki są dostępne z dachem Night Sky Black. Imperial Red i Platinum White skonfigurowano natomiast z dachem Eclipse Black. Są one dostępne bez dopłaty, jednak nie wszystkie dla każdej wersji wyposażenia. Dla GR Sport łącznie dostępnych jest pięć konfiguracji, a dla Pemiere Edition cztery.
Toyota od jakiegoś czasu minimalizuje listę pakietów, nie oferując tzw. opcji doposażenia. Z pojedynczych opcji warto wspomnieć o dojazdowym kole zapasowym za 1 400 zł. Kupić można jednak pakiety, które dodatkowo ulepszają najwyższe wersje wyposażenia:
- Pakiet Tech (6 000 zł, dla Executive i GR Sport) zawierający wyświetlacz head-up, zaawansowany asystent parkowania oraz kamerę 360 stopni;
- Pakiet VIP (9 000 zł, dla Exeutive, GR Sport i Premiere Edition) zawierający m.in. światła matrycowe LED, system premium audio JBL z 8 głośnikami, adaptacyjne światła drogowe czy dach panoramiczny z ręcznie sterowaną roletą.
Poza tym Toyota oferuje komplety kół zimowych do samochodu:
- 16″ stalowe z oponami Goodyear UG 8 Perf za 4 300 zł;
- 16″ aluminiowe z oponami Nokian WR D4 za 6 200 zł;
- 17″ aluminiowe z oponami Nokian WR za 8 300 zł;
- 18″ aluminiowe z oponami Nokian WR Snowproof za 9 200 zł.
Ceny Toyoty Yaris Cross 2025
Ceny Toyoty Yaris Cross zaczynają się już powyżej 100 000 zł. Jeśli do tej pory nie wiedzieliście, po co wprowadzono mocniejszą hybrydę, teraz wszystko stanie się jasne. Ta słabsza jest bowiem dostępna tylko w trzech pierwszych wersjach wyposażenia, a ta mocniejsza tylko w czterech najwyższych. Względem zeszłego roku samochód podrożał o tysiąc złotych, a więc stosunkowo niewiele. Poniżej znajdziecie pełen cennik Yarisa Crossa w Polsce:
- 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 116 KM e-CVT – Active od 110 900 zł, Comfort od 116 900 zł, Style od 128 900 zł;
- 1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 116 KM e-CVT – Comfort od 126 900 zł, Style od 138 900 zł;
- 1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 130 KM e-CVT – Style od 130 900 zł, Executive od 138 900 zł, GR Sport od 147 900 zł, Premiere Edition od 149 900 zł;
- 1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 130 KM e-CVT – Style od 140 900 zł, Executive od 148 900 zł, Premiere Edition od 159 900 zł.