Co oferuje i ile kosztuje Toyota C-HR w 2024 roku w Polsce? Samochód od kilku lat jest jednym z bestsellerów Toyoty na naszym rynku, a w 2023 japoński producent wprowadził nową generację modelu. Średni SUV ma 4 362 mm długości (mniej niż wcześniej), 1 832 mm szerokości (więcej niż wcześniej), 1 558 – 1 564 mm wysokości (nieco więcej niż wcześniej) i 2 640 mm rozstawu osi (tyle samo co wcześniej). Pojemność zbiornika paliwa wynosi 43 litry, a pojemność bagażnika w zależności od wersji ma w standardzie od 348 do 388 litrów, przy czym hybryda plug-in ma jeszcze mniej – 310 l.
Toyota C-HR 2024 – wersje wyposażenia
C-HR w Polsce dostępna jest aż w sześciu wersjach wyposażenia – Comfort, Style, Executive, GR Sport, Executive Premiere Edition i GR Sport Premiere Edition. Rzecz jasna dwie ostatnie z nich mają związek z premierą modelu i za jakiś czas powinny zniknąć z oferty.
Toyota C-HR w bazowej wersji Comfort oferuje już naprawdę sensowne wyposażenie. Znajdziecie w niej bowiem automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, inteligentny tempomat adaptacyjny czy 17-calowe felgi aluminiowe. Standardem jest też system monitorowania martwego pola w lusterkach oraz sensowny pakiet multimediów – 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto oraz Apple CarPlay oraz 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki i zegary. Wersja Comfort Plus dostępna jedynie dla hybrydy plug-in jest nieco lepiej wyposażona, zawierając np. podgrzewane przednie fotele.
Toyota C-HR w wersji wyposażenia Style zapewnia jeszcze większy komfort. W stosunku do Comfort dodano bowiem m.in. podgrzewaną kierownicę i przednie fotele, przednie i tylne czujniki parkowania, przyciemniane tylne szyby czy system bezkluczykowego dostępu do samochodu. W tej wersji standardem jest już też 12,3-calowy ekran systemu inforozrywki z nawigacją oraz 18-calowe felgi aluminiowe.
Toyota C-HR w wersji wyposażenia Executive stanowi znaczące ulepszenie względem wersji Style. W standardzie znajdziecie bowiem już 19-calowe felgi aluminiowe oraz zestaw elementów wyposażenia poprawiających komfort jazdy. To m.in. elektryczna regulacja fotela kierowcy (przód-tył, wysokości oraz stopnia pochylenia), system oświetlenia ambientowego czy elektrycznie unoszone drzwi bagażnika. Są też światła główne w technologii LED oraz sporo fortepianowej czerni – choćby wykończenie dachu, przedniego grilla i tylnego zderzaka.
Co w wersjach specjalnych?
Toyota C-HR 2024 w wersji wyposażenia GR Sport to oczywiście bardziej zaawansowana i sportowa iteracja modelu Executive. W tej wersji znajdziecie system kamer 360 stopni, światła główne w technologii Matrix LED czy adaptacyjne światła drogowe. Jest też system doświetlania zakrętów oraz nowi asystenci bezpieczeństwa – m.in. zaawansowany asystent parkowania czy system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu.
Toyota C-HR w wersji Executive Premiere Edition jest uzupełnieniem modelu Executive, dostępnym przez ograniczony czas. W standardzie zawiera m.in. wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (head-up display), cyfrowe lusterko wsteczne, dach panoramiczny z niskoemisyjnymi powłokami i redukcją podczerwieni czy system premium audio JBL z 9 głośnikami. Ma też wiele elementów z GR Sport, ale nie może być nazywana ulepszeniem tej wersji.
Toyota C-HR w wersji GR Sport Premiere Edition to natomiast właśnie rozbudowana wersja GR Sport. Model w tej wersji w standardzie wyposażony jest w 20-calowe felgi GR Sport, a także elementy znane z wersji Executive Premiere Edition. To m.in. system audio premium JBL, wyświetlacz head-up czy cyfrowe lusterko wsteczne.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kia Stonic 2024. Wersje, silniki, ceny, wyposażenie. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Toyota C-HR 2024 – silniki
C-HR w Polsce jest dostępna z trzema układami napędowymi – dwoma hybrydowymi i hybrydowym plug-in. Japońska marka od lat promuje hybrydy, stopniowo usuwając wyłącznie benzynowe warianty z oferty, a ostatnio dodając także hybrydy plug-in.
Bazą jest 1.8 Hybrid, a więc układ napędowy, którego sercem jest 4-cylindrowy benzyniak o mocy 98 KM, a łączna moc wraz z silnikiem elektrycznym wynosi 140 KM. To poprawa o 18 KM względem poprzedniej wersji modelu. Wersja ta jest dostępna jedynie z bezstopniową automatyczną skrzynią biegów e-CVT.
Zdecydowanie mocniejsza jest druga propozycja – 2.0 Hybrid Dynamic Force. Bazuje na 2-litrowym benzyniaku o mocy 152 KM, a łączna moc całego układu napędowego wynosi 197 KM. W tym przypadku wzrost względem poprzedniej generacji wyniósł 13 KM. Podobnie jak słabsza wersja, jest dostępna jedynie z bezstopniowym automatem e-CVT, ale samochód w tej wersji jest dostępny zarówno z napędem na dwa, jak i na wszystkie koła.
Hybryda plug-in z napędem na przód także bazuje na 2-litrowym benzyniaku o mocy 152 KM. Razem z silnikiem elektrycznym o mocy 163 KM łączna moc układu napędowego wynosi jednak 223 KM. W modelu zastosowano litowo-jonową baterię o pojemności 13,6 kWh, która pozwala na przejechanie do 66 kilometrów wyłącznie na prądzie. Podobnie jak wszystkie inne wersje, samochód jest oczywiście dostępny tylko z e-CVT.
Ile wynosi spalanie nowej Toyoty C-HR? Poniżej znajdziecie dane w cyklu mieszanym według WLTP:
- 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT – 4,7-4,9 l / 100 km;
- 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT – 4,8-4,9 l / 100 km;
- 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT AWD-i – 5,0-5,1 l / 100 km;
- 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM e-CVT – 0,8-0,9 l / 100 km.
Nowa C-HR – dostępne kolory
Toyota C-HR dostępna jest w ogromnej liczbie możliwości kolorystycznych. Zacznijmy od jednokolorowych wersji nadwozia, które są dostępne wyłącznie dla wersji wyposażenia Comfort i Style:
- Pure White – bez dopłaty;
- metalizowane Royal Grey, Dark Teal, Eclipse Black, Deep Amethyst, Shimmering Silver – 2 500 zł;
- perłowy Platinum White Pearl – 3 500 zł.
C-HR oferuje również osiem standardowych konfiguracji z dachem w kolorze Night Sky Black. Są one dostępne bez dopłaty dla wersji Style (po wybraniu pakietu Bi-tone), Executive oraz GR Sport. Samochód można wtedy skonfigurować w kolorach Pure White, Royal Grey, Dark Teal, Eclipse Black, Deep Amethyst, Shimmering Silver, Imperial Red, Dynamic Grey oraz Platinum White Pearl. Względem możliwości nadwozia w jednym kolorze, do wyboru doszły kolory Imperial Red oraz Dynamic Grey.
Dla wersji specjalnych Executive Premiere Edition i GR Sport Premiere Edition stworzono specjalne, dwukolorowe wersje nadwozia (z czarnym dachem Night Sky Black), które są dostępne tylko dla nich bez dopłaty. To:
- dla Executive Premiere Edition: Sulphur (widoczny na zdjęciach złoty), Darl Teal, Platinum White Pearl oraz Precious Silver;
- dla GR Sport Premiere Edition: Platinum White Pearl, Precious Silver, Imperial Red, Dynamic Grey, Royal Grey.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Używana Toyota C-HR I – silniki. Który najlepiej wybrać?
Opcje dodatkowe w nowej C-HR
Toyota od dawna nie oferuje zbyt wielu pakietów „doposażających”, ukrywając wszystko w standardzie. Takowe są bowiem tylko trzy:
- Pakiet Bi-tone (dla Style, 3 500 zł) – nadwozie w kolorze fortepianowej czerni;
- Pakiet Tech (dla Executive, 13 000 zł) – asystent zmiany pasa ruchu (LCA), zaawansowany asystent parkowania Toyota Teammate Advanced Park, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z przodu pojazdu (FCTA), tapicerka skórzana (skóra naturalna i syntetyczna), monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (PVM), kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi, automatyczne samopoziomowanie reflektorów przednich, system doświetlania zakrętów, adaptacyjne światła drogowe (AHS), światła główne w technologii Matrix LED, kamera monitorująca kierowcę (DMC), aktywne wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia (ESA + AS);
- Pakiet VIP (dla Executive i GR Sport, 13 000 zł) – wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), system Premium Audio JBL, 9 głośników, cyfrowe lusterko wsteczne, dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni, cyfrowy kluczyk (uruchomienie usługi w późniejszym czasie);
- Pakiet Skyview (GR Sport Premiere Edition, 3 500 zł) – dach panoramiczny z powłokami niskoemisyjnymi i redukcją podczerwieni.
Do tego dochodzi niespecjalnie rozbudowana oferta akcesoriów i dodatkowych czynności. Obejmuje ona m.in. znakowanie pojazdu technologią syntetycznego DNA (1 000 zł, obecnie za darmo w promocji), zabezpieczenia antykradzieżowe Meta System w technologii Bluetooth Low Energy (690 zł) oraz ozdobne osłony, nakładki czy listwy. Te umieszczono w dwóch pakietach:
- Pakiet Undercover (2 200 zł, dla wszystkich wersji poza GR Sport i GR Sport Premiere Edition) – ozdobne osłony pod zderzak przedni i tylny, ozdobne listwy dolne;
- Pakiet Piano Black (2 300 zł, dla Comfort, Style i Executive) – nakładka na przedni zderzak, listwa przedniego zderzaka i ozdobne listwy boczne w kolorze fortepianowej czerni.
Toyota C-HR 2024 – ceny w Polsce
Ceny Toyoty C-HR w Polsce rozpoczynają się od 119 900 złotych. W tej cenie otrzymamy 140-konną C-HR w wersji wyposażenia Comfort. 197-konna Toyota C-HR kosztuje natomiast co najmniej 158 500 zł. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:
- 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT – Comfort od 119 900 zł, Style od 149 900 zł, Executive od 160 400 zł;
- 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT – Style od 158 500 zł, Executive od 169 300 zł, GR Sport od 184 100 zł, Executive Premiere Edition od 194 900 zł, GR Sport Premiere Edition od 194 900 zł;
- 2.0 Hybrid Dynamic Force 197 KM e-CVT AWD-i – Style od 168 300 zł, Executive od 179 100 zł, GR Sport od 193 900 zł, Executive Premiere Edition od 204 800 zł, GR Sport Premiere Edition od 204 900 zł;
- 2.0 Hybrid Dynamic Force Plug-in 223 KM e-CVT – Comfort Plus od 168 900 zł, Style od 173 900 zł, Executive od 184 900 zł, GR Sport od 199 900 zł, Executive Premiere Edition od 210 900 zł, GR Sport Premiere Edition od 210 900 zł.