Czego szukasz?

powered by Advanced iFrame. Get the Pro version on CodeCanyon.

Samochody nowe

Ford Puma 2024. Wersje, silniki, hybrydy, ceny. Co można kupić? Wszystko, co powinniście wiedzieć

Ford Puma to jedna z najciekawszych wizualnie propozycji w segmencie miejskich crossoverów. W jakich wersjach można kupić ten samochód w Polsce i ile kosztuje? Jakie silniki znajdują się w ofercie? W tym newsie zawarliśmy wszystkie najważniejsze informacje na temat modelu.

ford puma
Fot. Ford

Ford Puma w 2024 roku jest znany w Europie jako miejski crossover, ale przecież w przeszłości (1997-2002) pod tą nazwą krył się miejski samochód sportowy. Trudno jednak wiązać oba modele i mówić cokolwiek o generacjach. Obecna Puma jest produkowana w rumuńskiej Krajowej, gdzie wkrótce będzie produkowana także jej elektryczna wersja.

Ta spalinowa ma między 4 186 mm (standardowa) a 4 226 mm (ST) długości, 1 805 mm szerokości i między 1 520 mm (ST) a 1 554 mm wysokości. Rozstaw osi we wszystkich wersjach wynosi 2 588 mm, a pojemność zbiornika paliwa – 42 litry (40 litrów w ST). Pojemność bagażnika waha się od 410 litrów (wersja z kołem zapasowym) przez 456 litrów (wersja z zestawem naprawczym) do 1 216 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach.

Ford Puma 2024 – silniki

Puma w Polsce dostępna jest z czterema różnymi rodzajami napędu. Podstawą jest wersja ze 125-konnym napędem składającym się z litrowego silnika spalinowego oraz tzw. miękkiej hybrydy. Samochód jest dostępny też w mocniejszej wersji tego samego napędu – o mocy 155 KM.

Wisienką na torcie jest sportowa wersja modelu – Puma ST. Zamontowano w niej benzynowy silnik 1.5 EcoBoost, którego moc maksymalna wynosi 200 KM. W 2023 do oferty dodano także drugą wersję Pumy ST – z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost i miękką hybrydą o mocy 170 KM.

Wersje hybrydowe można wybrać zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i automatyczną, dwusprzęgłową 7-biegową przekładnią PowerShift. Puma ST o mocy 200 KM dostępna jest natomiast tylko w wersji z manualem, ale Puma ST 170 KM jest dostępna z automatem PowerShift.

Ile wynosi spalanie poszczególnych silników w Fordzie Puma? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego w metodologii WLTP:

  • 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM M6 – 5,4-6,0  l / 100 km;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM PowerShift – 5,7-6,2 l / 100 km;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM M6 – 5,5-6,1  l / 100 km;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM PowerShift – 5,8-6,4 l / 100 km;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 170 KM PowerShift – 6,3 l / 100 km;
  • 1.5 EcoBoost 200 KM M6 – 6,8 l / 100 km.
ford puma

Fot. Ford

Nowa Puma. Wersje wyposażenia

Na wstępie trzeba zaznaczyć, że pomimo aż sześciu wersji wyposażenia Ford w Polsce ma bardzo czytelną ofertę swojego miejskiego crossovera.

Bazową wersją wyposażenia jest Titanium, w której znajdziemy reflektory projekcyjne LED oraz światła do jazdy dziennej, mijania i tylne w technologii LED. Na pokładzie znajduje się także klimatyzacja manualna oraz cyfrowy, 4,2-calowy wyświetlacz wskaźników i zegarów. Jeśli chodzi o asystentów bezpieczeństwa, to Puma w podstawie oferuje m.in. czujniki parkowania z tyłu czy system chroniący przed kolizją z systemem aktywnego hamowania. Co ważne, wszystkie wersje samochodu mają jednakowy, 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego.

Druga w drabince wersji wbrew pozorom jest ST-Line, która jak sama nazwa wskazuje ma pakiet stylizacyjny samochodu sportowego. Sportowe jest także zawieszenie, a we wnętrzu znajdziemy manetki do zmiany biegów (oczywiście tylko w wersji z automatem) oraz liczne elementy ze stylizacją ST-Line. Z ważniejszych funkcji warto zauważyć, że od tej wersji dostępny jest 12,3-calowy cyfrowy zestaw zegarów i wskaźników.

Poszerzeniem bazowej wersji jest Titanium X. Na jej pokładzie znajdziemy już klimatyzację automatyczną oraz 18-calowe koła (w Titanium i ST-Line 17-calówki). Od tej wersji wyposażenia dostępny jest też system nagłośnienia Bang&Olufsen, a także bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. ST-Line X to natomiast wersja Titanium X zmodyfikowana o sportowe elementy z wersji ST-Line.

Szczytem oferty Forda są dwie wersje dedykowane wyłącznie sportowej odmiany Pumy – ST i ST X. Już ta pierwsza obejmuje 19-calowe koła, kubełkowe fotele Ford Performance, spojler, przyciemniane szyby oraz mnóstwo elementów w stylizacji ST. ST X obejmuje dodatkowo reflektory Full LED w stylistyce GT oraz czerwone zaciski hamulcowe. Obie wersje posiadają w standardzie podgrzewane przednie fotele, kierownicę oraz szyby. W Polsce obecnie dostępna jest ta lepiej wyposażona wersja – ST X.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota C-HR 2024. Silniki, dostępne wersje, opcje dodatkowe, cennik. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Specjalna wersja Ford Puma 2024 Vivid Ruby Edition

Ford Puma w wersji Vivid Ruby Edition jest bogato wyposażonym modelem, który wyróżnia się wyjątkowymi detalami stylistycznymi oraz zaawansowanymi technologiami wspomagającymi kierowcę. Posiada 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich oraz metaliczny lakier Beautiful Berry Red, który jest zestawiony z czarnym dachem i obudowami lusterek bocznymi. Wnętrze pojazdu zdobi tapicerka częściowo skórzana z efektownymi przeszyciami w kolorach Beautiful Berry Red i Pearl White.

Dodatkowe udogodnienia to elektrycznie zamykany i otwierany bezdotykowo bagażnik oraz Pakiet Winter, który obejmuje podgrzewanie przedniej szyby, kierownicy oraz przednich foteli. W zakresie bezpieczeństwa, samochód wyposażono w BLIS z Cross Traffic Alert oraz Adaptive Cruise Control z funkcją Stop&Go. Kierowcy pomaga też Pre-Collision Assist, czyli system wspomagający zapobieganie kolizjom.

Komfort jazdy podnosi system nagłośnienia premium B&O. Dla wygody użytkowania, pojazd posiada automatyczną klimatyzację, kamerę ułatwiającą parkowanie tyłem, Active Park Assist oraz czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Stylizacyjnie wersja ta została wzbogacona o nakładki na progi przednich drzwi w stylu ST-Line oraz system bezkluczykowy Ford KeyFree. Ford Puma Vivid Ruby Edition jest więc samochodem, który łączy w sobie sportowy charakter z elegancją i zaawansowaną technologią.

ford puma

Fot. Ford

Co można spersonalizować?

Forda Pumę można zamówić w dziewięciu różnych kolorach – dwóch zwykłych, pięciu metalizowanych i dwóch specjalnych. Rzecz jasna nie wszystkie są dostępne dla wszystkich wersji wyposażenia. I tak w podstawowy kolor Blazer Blue nie można wyposażyć wersji wyposażenia ST i ST X. Dla wszystkich hybrydowych modeli do wyboru są natomiast: zwykły Frozen White oraz metalizowane Agate Black, Magnetic Grey, Solar Silver, Fantastic Red, Grey Matter oraz Desert Island Blue. Lakier specjalny Mean Green jest dostępny wyłącznie w wersji ST.

Ford ofruje także osiem wzorów felg w rozmiarach od 17 do 19 cali. Co ciekawe, w tym przypadku nie ma żadnych ograniczeń, więc nawet najtańszą Pumę można wyposażyć w 19-calówki z Pumy ST. Koło zapasowe w cenie 440 zł dostępne jest jednak tylko w wersji 16-calowej, co jest sporym ograniczeniem.

W kwestii tapicerki Ford w żadnej wersji nie oferuje w pełni skórzanych foteli. Co najwyżej jest to skóra ekologiczna z czerwonymi akcentami. Czerwone przeszycia są także możliwe w tapicerce materiałowej, która dostępna jest także w wersji z możliwością zdjęcia i ponownego założenia.

Ciekawa sytuacja ma miejsce z pakietem Driver Assistance, który obejmuje m.in. monitorowanie martwego pola, tempomat adaptacyjny, system wspomagający parkowanie czy asystenta wspomagającego kierowcę przed kolizją z pojazdami i pieszymi aż do 180 km/h. Nie jest on bowiem dostępny standardowo w żadnej wersji wyposażenia. Jako opcja kosztuje 5 500 zł dla wersji hybrydowych i 3 450 dla wersji sportowych. Druga opcja jest tańsza, ponieważ niektóre elementy są już w ich standardzie. Można tez zamówić jego nieco okrojoną wersję.

Do wersji ST można dodatkowo dokupić pakiet Ford Performance. W cenie 4 650 zł można zamówić szperę, launch control i wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu.

ford puma wnętrze

Fot. Ford

Ford Puma 2024 – ceny

Cennik Pumy rozpoczyna się w Polsce od 96 900 zł za wersję 1.0 125 KM Titanium z manualną skrzynią biegów. Obecnie cały cennik objęty jest promocyjną ofertą. Dodatkowo, w pakiecie znajduje się także ubezpieczenie na rok w cenie pojazdu oraz pakiet 4 lat ochrony w cenie. Obejmuje on gwarancję, serwis w autoryzowanych stacjach usługi oraz Ford Protect (kompleksowa ochrona przed nieoczekiwanymi naprawami).

Ceny Pumy ST-Line zaczynają się od 102 360 zł, Vivid Ruby Edition od 133 360, a najdroższy w ofercie jest oczywiście Ford Puma ST. Jego ceny startują bowiem od 141 560 zł. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu.

  • 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM M6. Titanium od 96 900 zł, Titanium X od 107 510 zł, ST-Line od 103 360 zł, ST-Line X od 109 210 zł;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 125 KM PowerShift. Titanium od 110 860 zł, Titanium X od 115 710 zł, ST-Line od 111 560 zł, ST-Line X od 117 410 zł, Vivid Ruby Edition od 134 360 zł;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM M6. ST-Line X od 112 510 zł;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 155 KM PowerShift. ST-Line X od 120 710 zł, Vivid Ruby Edition od 137 660 zł;
  • 1.0 EcoBoost mHEV 170 KM PowerShift. ST X od 142 560 zł;
  • 1.5 EcoBoost 200 KM M6. ST X od 144 200 zł.
4.7/5 (Liczba głosów: 7)