Czego szukasz?

Nowe

Renault Captur 2024. Wersje, silniki, hybrydy, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Renault Captur to w 2024 r. jeden z najpopularniejszych małych SUV-ów. Jakie wersje można obecnie kupić i ile kosztują? Samochód jest dostępny także w wersji hybrydowej, która budzi coraz większe zainteresowanie. W tekście przedstawiamy wszystkie najważniejsze informacje na temat modelu w 2024 roku w Polsce.

renault captur
Fot. Renault

Renault Captur w 2024 r. jest jednym z najpopularniejszych małych SUV-ów w Polsce. Francuski model ma 4 227 mm długości, 1 797 mm szerokości, 1 576 mm wysokości i 2 639 mm rozstawu osi. Pojemność zbiornika paliwa we wszystkich wersjach wynosi 48 litrów, a pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji waha się od 305 litrów (hybryda z kanapą odsunięta maksymalnie do tyłu) do 536 litrów.

Renault Captur 2024 – silniki

Gama silników Renault Captura biorąc pod uwagę obecne czasy jest naprawdę rozbudowana. Znajdziecie w niej wersje benzynową, LPG, miękkie hybrydy oraz pełną hybrydę.

Bazą jest 3-cylindrowy, benzynowy silnik TCe o mocy 90 KM, który można sparować wyłącznie z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. Podobnie wygląda sprawa z TCe 100, a więc jedyną możliwością z fabryczną instalacją LPG. W tym przypadku uzupełnieniem 48 litrowego zbiornika na paliwa jest 40-litrowy na gaz.

Do wyboru jest także miękka hybryda o mocy 140 KM, która bazuje na na 4-cylindrowym silniku benzynowym 1.3 TCe. Co istotne, jest ona dostępna zarówno z wyżej wskazanym manualem, jak i 7-biegowym automatem EDC.

W ofercie znajduje się także pełna hybryda, nazwana E-Tech 145 full hybrid. Jak sama nazwa wskazuje moc maksymalna całego układu hybrydowego wynosi 145 KM, a jednostka bazuje 1.6-litrowym benzyniaku o mocy 90 KM. W tej wersji nie zastosowano automatu EDC, a automatyczną skrzynię biegów Multi-mode. Akumulator litowo-jonowy ma natomiast pojemność 1,2 kWh.

Spalanie poszczególnych wersji Captura według WLTP w cyklu mieszanym prezentuje się następująco:

  • TCe 90 – 5,8-6,2 l / 100 km ;
  • TCe 100 LPG – 5,8-6,3 l / 100 km w trybie benzynowym i 7,5-8,1 l / 100 km w trybie LPG;
  • mild hybrid 140 manual – 5,7-6,1 l / 100 km;
  • mild hybrid 140 EDC – 5,8-5,9 l / 100 km;
  • E-Tech 145 full hybrid – 4,8 l / 100 km.
renault captur

Fot. Renault

Wersje wyposażenia

Renault Captur dostępny jest w trzech wersjach wyposażenia. To equilibre, techno oraz E-Tech engineered. Z oferty niedawno zniknęła usportowiona wersja R.S. line.

Bazowa wersja equilibre nie jest przesadnie bogato wyposażona, trudno jednak mówić o tragedii. Na pokładzie znajdziecie co prawda tylko manualną klimatyzację i materiałową tapicerkę, ale wgłębiając się w szczegóły jest już lepiej. Wersja ta ma bowiem 7-calowy, dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z możliwością połączenia Android Auto i Apple CarPlay, przednie światła Full LED czy zestaw wskaźników i zegarów z wyświetlaczem 4,2′. Standardem są 17-calowe felgi stalowe. Jeśli chodzi o systemy asystenckie, na pokładzie znajduje się m.in. tempomat, ogranicznik prędkości, system kontroli pasa ruchu czy system utrzymania pasa ruchu.

W wersji wyposażenia techno znajdziecie już dużo lepsze wyposażenie. To m.in. automatyczna klimatyzacja, przednie i tylne czujniki parkowania, bezkluczykowy dostęp (karta Renault Hands Free), antena w kształcie płetwy rekina czy kamera cofania. Jest też tapicerka z elementami skóry ekologicznej, 7-calowe cyfrowe zegary czy tylne światła Full LED. Standardem są również 17-calowe felgi, ale już aluminiowe.

E-Tech engineered to specjalna wersja, stworzona wyłącznie dla wersji hybrydowej. Ma wiele złotych elementów w zewnętrznym wyglądzie samochodu, a także specjalne 18-calowe felgi. W środku czarna tapicerka ma szare przeszycia, a sportowa kierownica jest pokryta skórą ze specjalnym emblematem. Nie chodzi jednak tylko o design. W standardzie znajdziecie bowiem 9,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, ładowarkę indukcyjną do smartfona czy system multi-sense.

renault captur

Fot. Renault

Jakie możliwości personalizacji?

Francuski SUV dostępny jest w siedmiu kolorach. Renault Captur kolory lakieru:

  • metalizowany niebieski marina – bez dopłaty;
  • metalizowane: szary highland, szary kasjopea, czarny etoile – 2 200 zł;
  • metalizowany czerwony flamme – 2 400 zł;
  • metalizowane specjalne: niebieski iron, biała perła – 2 800 zł.

Standardem dla wersji equilibre i techno jest nadwozie jednokolorowe, a za to dwukolorowe trzeba dopłacić 1 500 zł. Bez dodatkowych dopłat jest ono jednak dostępne w najwyższej wersji wyposażenia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Renault Megane hatchback 2024. Wersje, silniki, opcje, cennik. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Dodatkowo płatne opcje

Mamy wrażenie, że producenci samochodów powoli odchodzą od bardzo rozbudowanej listy dodatkowych opcji, „upychając” coraz więcej rzeczy w standardowej ofercie. Renault jednak to nie dotyczy, a możliwości personalizacji są naprawdę rozbudowane. Najciekawsze pakiety opcjonalne to:

  • pakiet spare wheel – 1 100 zł (equilibre). Zawiera koło zapasowe i wyjmowaną podłogę bagażnika;
  • pakiet winter comfort – 1 500 zł (techno, tylko mild hybrid 140 EDC). Zawiera podgrzewaną przednią szybę i podgrzewane przednie fotele. Dla TCe 90, TCe 100 LPG i mild hybrid 140 w wyposażeniu techno za 300 zł więcej zawiera także podgrzewaną kierownicę;
  • pakiet augmented vision (2 500 zł, techno i E-Tech engineered). Zawiera system kamer 360 stopni i system Easy Park Assist;
  • pakiet advanced driving – w zależności od wersji wyposażenia i silnika między 2 500 zł a 3 500 zł. Zawiera m.in. (różne opcje dla różnych wersji) system kontroli martwego pola, aktywny regulator prędkości, skórzaną kierownicę, system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego czy asystenta jazdy w korku i na autostradzie;
  • pakiet premium sound Bose 9,3″ – w zależności od wersji wyposażenia między 3 500 zł a 4 500 zł. Zawsze zawiera system audio premium Bose z 9 głośnikami, inne są tylko dodatki – m.in. 10,25-calowe cyfrowe zegary.

Jeśli chodzi o pojedyncze opcje dodatkowe, warto wskazać na:

  • ładowarka indukcyjna do smartfona – 600 zł (equilibre i techno, standard w E-Tech engineered);
  • podgrzewane przednie fotele – 1 000 zł (wszystkie wersje);
  • zapasowe koło dojazdowe – 700 zł (wszystkie wersje, ale niedostępne dla LPG);
  • relingi dachowe – 800 zł (wszystkie wersje);
  • otwierany dach szklany (wyklucza relingi dachowe) – 3 000 zł (techno i E-Tech engineered).
renault captur wnętrze

Fot. Renault

Renault Captur 2024 – ceny

Ceny Renault Captura rozpoczynają się od 85 500 zł za TCe 90 w wersji wyposażenia equilibre. Z tym silnikiem samochód jest dostępny jeszcze jedynie w wersji techno – od 94 300 zł. Captur z LPG kosztuje natomiast od 89 500 zł (equilibre). Co ciekawe, ceny nie uległy zmianom od roku. Poniżej znajdziecie pełen cennik:

  • TCe 90 – equilibre od 85 500 zł, techno od 94 300 zł;
  • TCe 100 LPG – equilibre od 89 500 zł, techno od 98 300 zł;
  • mild hybrid 140 manual – techno od 104 800 zł;
  • mild hybrid 140 EDC – techno od 111 800 zł;
  • E-Tech 145 full hybrid – techno od 120 800 zł, E-Tech engineered od 131 800 zł.
Oceń nasz artykuł!
2 komentarze

1 Komentarz

  1. Pingback: Citroen C3 Aircross 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

  2. Pingback: Jakie małe SUV-y można kupić w Polsce? I dlaczego ten segment stał się popularny?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *