Connect with us

Wpisz wyszukiwaną frazę:

Samochody nowe

Peugeot 3008 2024. Wersje, silniki, hybryda, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Ile kosztuje i co oferuje Peugeot 3008 w 2024 roku w Polsce? Przeanalizowaliśmy wszystkie najważniejsze informacje na temat SUV-a francuskiej marki i przedstawiamy je w przystępnej formie. Poniżej znajdziecie informacje o wersjach wyposażenia, silnikach, opcjach dodatkowych czy ceny modelu.

nowy peugeot 3008
Fot. Peugeot

Peugeot 3008 2024 to bardzo ciekawy wybór, jeśli interesuje was zakup optymalnej wielkości SUV-a. Omawiany przez nas samochód ma 4 542 mm długości, 1 895 mm szerokości i 1 641 mm wysokości. Tym samym model sporo urósł względem poprzedniej generacji. Samochód ma bagażnik o standardowej pojemności 520 litrów, która po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się do 1 480 litrów. Zbiornik paliwa ma natomiast aż 55 litrów. Standardem dla 3008 są zdalne aktualizacje oprogramowania. Model jest oferowany także w elektrycznej wersji, której zdjęcia znajdziecie w tekście. Francuski producent nie udostępnił bowiem żadnych zdjęć nowego 3008 w wersji spalinowej.

Peugeot 3008 2024 – wersje wyposażenia

Peugeot 3008 obecnie jest dostępny w Polsce jedynie w dwóch wersjach wyposażenia – Allure oraz GT.

Wersja Allure jest dobrze wyposażona i aż dziwnie mówić o niej, że jest bazowa. W standardzie znajdziecie bowiem reflektory w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów, tylne światła LED w kształcie trzech pazurów, kamerę cofania czy czujniki parkowania z tyłu. Jest też tempomat, ogranicznik prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, zaawansowany system hamowania awaryjnego z kamerą video i radarem czy asystent ostrzegający o niezamierzonym zjeździe z pasa ruchu, automatycznie korygujący tor jazdy. W standardzie znajdziecie też 19-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby, dwustrefową automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp i rozbudowane multimedia. Centrum samochodu stanowią bowiem 10-calowe cyfrowe zegary i wskaźniki zintegrowane z 10-calowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego z bezprzewodowym połączeniem Android Auto i Apple CarPlay.

GT to oczywiście usportowiona wersja Peugeota 3008, zawierająca jednak oczywiście także sporo ulepszeń względem Allure. W standardzie zawiera bowiem m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, przednie i tylne czujniki parkowania, podgrzewaną kierownicę, bezdotykowo otwieraną i zamykaną klapę bagażnika czy ładowarkę indukcyjną do smartfonów. W zakresie designu w oczy rzucają się przede wszystkim czarny dach i tylny spojler. Jest też oświetlenie ambientowe (8 kolorów) i zakrzywiony ekran 21″ będący centrum wnętrza. To oczywiście połączenie cyfrowych zegarów i wskaźników z ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego.

nowy peugeot 3008

Fot. Peugeot

Silniki

Gama układów napędowych Peugeota 3008 została okrojona do minimum. Kiedyś można było mieć samochód w wersji benzynowej, Diesla, a nawet hybrydzie plug-in. Teraz do wyboru jest zaledwie jedna konfiguracja – pełna hybryda (HEV). Peugeot w dodatku podchodzi do tej technologii inaczej niż np. Toyota.

Akumulator jest bowiem malutki (0,89 kWh, pojemność użyteczna to 0,43 kWh), więc wpływa na spalanie w stosunkowo niewielki sposób. Jednocześnie można jeździć wyłącznie na prądzie (niewiele, ale jednak), więc jest to pełna hybryda, a nie MHEV.

Jedyny układ napędowy w 3008 ma 136 KM mocy maksymalnej (230 Nm maksymalnego momentu obrotowego) i bazuje na 3-cylindrowym silniku 1.2 PureTech. Jest dostępny jedynie z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów e-DCS6 o 6 przełożeniach. Średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym według metodologii WLTP wynosi 5,5 l/100 km.

nowy peugeot 3008

Fot. Peugeot

Opcje, kolory, dodatkowe wyposażenie

Francuski SUV jest obecnie dostępny w sześciu kolorach. Peugeot 3008 kolory lakieru to:

  • metaliczny Niebieski Obsession – bez dopłaty;
  • metaliczne: Czarny Perla Nera, Niebieski Ingaro, Szary Artense, Szary Titane – 2 900 zł;
  • metaliczny specjalny Biały Okenite – 3 700 zł.

Do wyboru są też cztery rodzaje tapicerki. Standardem dla Allure jest tapicerka z tkaniny tłoczonej z elementami ze skóry ekologicznej. Opcjonalnie można kupić tapicerkę z czarnej perforowanej skóry Nappa (8 100 zł, w cenie także dodatkowe możliwości foteli, w tym podgrzewanie przednich foteli kierowcy i pasażera). Dla GT standardem jest tłoczona Alcantara ze wstawkami ze skóry ekologicznej. Opcjonalnie także można mieć tapicerkę z czarnej perforowanej skóry Nappa (11 550 zł, różnica w przeszyciach, a także wyposażeniu – fotele są wentylowane i mają funkcję masażu).

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Peugeot 2008 2024. Wersje, silniki, hybryda, ceny, personalizacja. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Jakie pakiety opcjonalne?

Samochód można doposażyć także w opcjonalne pakiety z większą ilością asystentów. W tym zakresie warto wskazać na:

  • Pakiet Bezpieczeństwo dla Allure (6 350 zł). Zawiera m.in. system kamer 360 stopni, boczne czujniki parkowania, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, asystenta świateł drogowych, monitorowanie martwego pola z asystentem zmiany pasa ruchu, alarm z czujnikiem przechyłu czy podgrzewane i elektrycznie składane lusterka z pochylaniem na biegu wstecznym. Jest też podgrzewana kierownica i adaptacyjny tempomat stop&go, które są standardem w GT;
  • Pakiet Bezpieczeństwo dla GT (6 550 zł). Zawiera poza powyższym także aktywny tempomat stop&go czy asystenta utrzymania pasa ruchu i zmiany pasa ruchu. Aktywny tempomat to nic innego, niż jazda półautonomiczna w której pojazd zarządza sterowaniem kierunkiem i prędkością, a także pomaga kierowcy w wyprzedzaniu czy zmianach pasa.

Warto wskazać także na inne opcje dodatkowe w Peugeocie 3008:

  • Pakiet Panorama (4 900 zł, dla Allure). Zawiera m.in. nawigację satelitarną, sterowanie za pomocą poleceń głosowych, więcej gniazd USB, zamianę z dwóch ekranów 10″ na jeden zakrzywiony 21″ czy ładowarkę indukcyjną do smartfonów;
  • Pakiet Zimowy (2 600 zł, dla obu wersji). Zawiera system kontroli trakcji z trybami piasek/bloto/śnieg, podgrzewaną przednią szybę oraz siatkę oddzielającą przestrzeń bagażową;
  • Pakiet Hi-Fi (9 650 zł, dla GT). Zawiera m.in. elektrycznie sterowany i otwierany dach panoramiczny czy system premium audio Focal z 10 głośnikami;
  • Towing Pack (3 000 zł, dla obu wersji) zawierający demontowalny hak holowniczy ze stabilizacją toru jazdy przyczepy.
nowy peugeot 3008 wnętrze

Fot. Peugeot

Peugeot 3008 2024 – ceny

Cennik Peugeota 3008 w Polsce otwiera wysoka kwota, ale trudno się temu dziwić. Samochód można kupić od wersji Allure, którą wyposażono naprawdę bogato. Jej cennik rozpoczyna się od 169 900 zł, podczas gdy za wersję GT trzeba zapłacić od 186 250 zł.

5/5 (Liczba głosów: 3)