Czego szukasz?

Nowe

Peugeot 2008 2024. Wersje, silniki, hybryda, ceny, personalizacja. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co oferuje i ile kosztuje Peugeot 2008 w 2024 roku w Polsce? Przyjrzeliśmy się dokładnie jego ofercie i mamy dla was wszystkie najważniejsze informacje. Przeanalizowaliśmy wersje wyposażenia, dostępne układy napędowe, dodatkowe opcje oraz ceny.

nowy peugeot 2008
Fot. Peugeot

Peugeot 2008 w 2024 roku to jeden z małych SUV-ów dostępnych zarówno w spalinowej, jak i elektrycznej wersji. W tym newsie skupimy się na tej pierwszej, w której to pojazd jest jednym z najpopularniejszych modeli w swoim segmencie. Peugeot 2008 ma 4 304 mm długości, 1 550 mm szerokości, 1 550 mm wysokości (1 523 mm w GT), a rozstaw osi wynosi 2 605 mm. Pojemność bagażnika wynosi 434 litry, ale po złożeniu tylnych siedzeń można ją zwiększyć nawet do 1 467 litrów. Zbiornik paliwa ma natomiast 44 litry, także w wersji hybrydowej.

Peugeot 2008 2024 – wersje wyposażenia

Nowy Peugeot 2008 jest dostępny w Polsce w trzech wersjach wyposażenia, a oferta została znacznie uproszczona w ostatnim czasie. To Active, Allure i GT.

Podstawowa wersja Active jest przyzwoicie wyposażona. Standardem są reflektory w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej LED w kształcie trzech pazurów, elektrycznie regulowane, podgrzewane i składane lusterka zewnętrzne czy automatyczna klimatyzacja (jednostrefowa). W 2008 Active znajdziecie też wspomaganie parkowania tyłem (wizualne i dźwiękowe), system audio z 6 głośnikami czy 10-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay. Jednocześnie w najuboższej wersji są także 16-calowe felgi stalowe z kołpakami oraz 3,5-calowy wyświetlacz analogowy TFT. W kwestii systemów bezpieczeństwa każdy samochód zawiera tempomat, ogranicznik prędkości, automatyczne hamowanie awaryjne z ostrzeżeniem o ryzyku kolizji, ostrzeganie o niezamierzonym przekroczeniu linii pasa ruchu czy rozpoznawanie znaków drogowych.

Peugeot 2008 Allure może się pochwalić już znacznie lepszym wyposażeniem. Standardem są bowiem 17-calowe felgi aluminiowe oraz 10-calowy ekran cyfrowych zegarów i wskaźników. Poza tym w standardzie znajdziecie też przyciemniane tylne szyby, podgrzewaną tylną szybę, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne czy podwyższoną konsolę centralną z podłokietnikiem i elektrycznym hamulcem postojowym. Wersja ta zawiera również podłogę bagażnika regulowaną w dwóch pozycjach oraz czarne relingi dachowe.

Wersja GT jest nie tylko usportowionym Peugeotem 2008, ale zawiera także ulepszenia wyposażenia. W standardzie znajdziecie w niej bowiem reflektory Full LED, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie czy bezprzewodowe ładowanie smartfona. Jest też kamera cofania HD, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, 8-kolorowe oświetlenie ambientowe czy kierownica obszyta skórą. W kwestii designu uwagę zwraca czarny dach, aluminiowe nakładki na pedały czy aluminiowe listwy na progach.

nowy peugeot 2008

Fot. Peugeot

Jednostki napędowe

Gama silnikowa spalinowego Peugeota 2008 w Polsce obejmuje benzynowe oraz hybrydowe układy napędowe. W ofercie nie znajdziecie już natomiast 2008 z silnikiem Diesla ani mocniejszych silników benzynowych.

Podstawą jest 3-cylindrowy benzyniak 1.2 PureTech o mocy 100 KM, który można mieć jedynie z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. W ofercie znajdziecie także jego mocniejszą wersję – 130 KM, która z kolei dostępna jest jedynie z 8-biegową, automatyczną skrzynią biegów.

W 2023 roku do oferty dołączyła także pełna hybryda (HEV). Jest ona oparta o wyżej wspomniany silnik 1.2 PureTech, do którego dołączono niewielki akumulator litowo-jonowy oraz silnik elektryczny. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 136 KM. Można go sparować jedynie z nietypowym dla Peugeota automatem o 6 przełożeniach e-DCS6.

Ile wynosi zużycie paliwa Peugeota 2008? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego według metodologii WLTP:

  • 1.2 PureTech 100 – 5,6 l / 100 km;
  • 1.2 PureTech 13o – 6,1 l / 100 km;
  • Hybrid 136 – 4,9-5,0 l / 100 km.
nowy peugeot 2008

Fot. Peugeot

Jakie opcje dodatkowe?

2008 jest obecnie dostępny w sześciu kolorach. Peugeot 2008 kolory lakieru:

  • metaliczny Szary Selenium – bez dopłaty;
  • metaliczne: Biały Okenite, Czarny Perla Nera, Szary Artense – 2 700 zł;
  • specjalne: Czerwony Elixir, Niebieski Vertigo – 3 500 zł.

Do wyboru są też trzy rodzaje felg – 16″ stalowe z kołpakami (standard dla Active), 17″ aluminowe (standard dla Allure i GT) oraz 18″ aluminiowe (opcja dla GT – 1 400 zł). Standardem dla Peugeota 2008 jest zestaw naprawczy, w żadnej wersji nie można nawet dokupić zapasowego koła dojazdowego.

Peugeot nie jest jednym z tych producentów, który dużo możliwości swoich samochodów ukrywa w dodatkowych opcjach. Najczęściej są to bowiem pakiety z opcjonalnymi systemami bezpieczeństwa albo wspomagającymi jazdę. Najciekawsze z nich to:

  • Pakiet Drive Assist (dla Allure – wersja z manualną skrzynią biegów, 1 000 zł), zawierający adaptacyjny tempomat oraz system automatycznego hamowania w dzień i w nocy (kamera i radar);
  • Pakiet Drive Assist Plus (dla Allure i GT – wersja z automatem, 1 000 zł), zawierający adaptacyjny tempomat z funkcją stop&go, system utrzymania środka pasa ruchu oraz wspomniany wyżej system automatycznego hamowania;
  • Pakiet Alcantara Executive (dla GT, 5 000 zł) – tapicerka z trzech materiałów, podgrzewany fotel kierowcy z elektryczną regulacją i funkcją masażu, podgrzewany fotel pasażera z przodu. Co ciekawe, to jedyna możliwość kupna podgrzewanych siedzeń dla GT – nie można ich kupić osobno.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Seat Arona 2024. Silniki, wersje wyposażenia, opcje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co jeszcze?

Jest też kilka powiązanych ze sobą pakietów dot. multimediów. Najciekawsze z nich to:

  • Pakiet Navigation (dla GT, 2 000 zł) zawierający m.in. nawigację satelitarną, sterowanie za pomocą poleceń głosowych, usługi TomTom czy dodatkowe gniazda USB;
  • Pakiet Vision (1 500 zł dla Allure, 750 zł dla GT – część tego pakietu jest w standardzie GT) zawierający kamerę 360 stopni czy lusterka ze wskaźnikami monitorowania martwego pola;
  • Pakiet Navigation & Visiopark 1 (dla Allure, 3 000 zł) zawierający m.in. kamerę cofania, nawigację satelitarną, usługi TomTom czy system e-call/b-call;
  • Pakiet Navigation & Pakiet Vision (dla Allure, 3 500 zł) zawierający poza powyższym kamerę 360 stopni i system monitorowania martwego pola.

Jeśli chodzi o pojedyncze dodatkowe opcje, warto wskazać na:

  • bezkluczykowy dostęp (dla Allure) – 1 300 zł;
  • otwierany dach z mechanicznie sterowaną osłoną wewnętrzną (dla GT) – 4 500 zł;
  • podgrzewane przednie siedzenia (dla Active i Allure) – 700 zł;
  • ładowarka indukcyjna do smartfona (dla Allure) – 400 zł.
nowy peugeot 2008 wnętrze

Fot. Peugeot

Peugeot 2008 2024 – ceny

Cennik Peugeota 2008 w 2024 roku startuje od 112 800 zł za samochód w 100-konnej wersji z manualną skrzynią biegów w wersji Active. Poniżej znajdziecie pełen cennik Peugeota 2008:

  • PureTech 100 M6 – Active od 112 800 zł, Allure od 119 600 zł;
  • PureTech 130 EAT8 – Allure od 133 900 zł, GR od 142 400 zł;
  • Hybrid 136 e-DCS6 – Active od 134 200 zł, Allure od 141 000 zł, GT od 149 500 zł.

W tym artykule opisujemy wyłącznie spalinowego Peugeota 2008. Jeśli jesteście zainteresowani elektryczną wersją, zajrzyjcie tutaj: Peugeot e-2008 2024. Wersje, silniki, ceny, personalizacja. Wszystko, co powinniście wiedzieć.

Oceń nasz artykuł!
2 komentarze

1 Komentarz

  1. Pingback: Peugeot 3008 2024. Wersje, hybryda, ceny. Co można kupić?

  2. Pingback: Peugeot e-2008 2024. Wersje, silniki, ceny. Co można kupić?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *