Czego szukasz?

Nowe

Kia Sportage 2024. Wersje, silniki, hybrydy, opcje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Kia Sportage to w 2024 roku jeden z rynkowych hitów. Przeanalizowaliśmy ofertę modelu i zebraliśmy najważniejsze informacje w jednym miejscu. Poniżej znajdziecie kluczowe dane na temat silników, wersji wyposażenia, opcji dodatkowych i cennik Kii Sportage.

kia sportage
Fot. Kia

Kia Sportage 2024 to obecnie najpopularniejszy model koreańskiej marki, który jednocześnie jest najlepiej sprzedającym się średnim SUV-em w Polsce. To już piąta generacja Sportage, która produkowana jest nieopodal polskiej granicy – w słowackiej Żylinie. Samochód ma 4 515 mm długości, 1 865 mm szerokości i 1 645 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 680 mm. Pojemność bagażnika w zależności od wersji samochodu w standardowym układzie wynosi od 540 do 591 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń zwiększa się ona do 1 715 – 1 780 litrów. Pojemność zbiornika paliwa także zależy od wersji samochodu – standardowo ma on 54 litry, w hybrydzie 52 litry, a w hybrydzie plug-in 42 litry. Nowy samochód jest standardowo objęty gwarancją na 7 lat albo 150 000 km.

Kia Sportage 2024 – silniki

Kia Sportage w 2024 roku w Polsce dostępna jest tylko z jednym silnikiem, ale w naprawdę wielu możliwościach. Bazą dla wszystkich układów napędowych jest 1,6-litrowa jednostka T-GDI, którą można mieć aż w czterech wersjach. To klasyczny benzyniak, miękka hybryda (MHEV), pełna hybryda (HEV) oraz hybryda plug-in (PHEV).

Klasyczna, wyłącznie benzynowa wersja 1.6 T-GDI ma 150 KM mocy maksymalnej i jest dostępna jedynie z 6-biegową, manualną skrzynią biegów i jedynie z napędem na przód.

Miękka hybryda jest natomiast dostępna w dwóch wariantach mocy – 150 i 180 KM. Różne są także ich maksymalne momenty obrotowe – 250 Nm w 150-konnej wersji (tak samo jak w „czystym” benzyniaku” i 265 Nm w 180-konnej. Wersja MHEV jest dostępna jedynie z dwusprzęgłowym automatem DCT o 7 przełożeniach. Słabszą wersją można mieć jedynie z napędem na przód, ale mocniejszą także z napędem na wszystkie koła.

Specyfikacja pełnej hybrydy w Kii Sportage także jest inna. Wersja HEV ma 230 KM mocy maksymalnej (180 z silnika benzynowego i 60 z elektrycznego) i jest dostępna z 6-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Maksymalny moment obrotowy wynosi natomiast 350 Nm. Pełna hybryda jest dostępna zarówno w wersji FWD, jak i AWD.

Sportage w wersji PHEV jest oczywiście najmocniejszą wersją, z mocą maksymalną na poziomie 265 KM. 180 z nich pochodzi z silnika benzynowego, a 91 z jednostki elektrycznej. Maksymalny moment obrotowy wynosi – identycznie jak w HEV – 350 Nm. Litowo-jonowo-polimerowa bateria ma pojemność 13,8 kWh, dzięki czemu pozwala na przejechanie w trybie elektrycznym do 78 km (według WLTP). Co ciekawe, hybryda plug-in jest dostępna jedynie w wersji z napędem na wszystkie koła.

Kia Sportage 2024 – spalanie

Ile wynosi zużycie paliwa Kii Sportage? Poniżej znajdziecie dane dla poszczególnych wersji według WLTP w cyklu mieszanym:

  • 1.6 T-GDI – 6,6-7,0 l/100 km;
  • 1.6 T-GDI MHEV 150 KM – 6,3-6,6 l/100 km;
  • 1.6 T-GDI MHEV 180 KM FWD – 6,3-6,7 l/100 km;
  • 1.6 T-GDI MHEV 180 KM AWD – 6,9-7,2 l/100 km;
  • 1.6 T-GDI HEV FWD – 5,5-5,9 l/100 km;
  • 1.6 T-GDI HEV AWD – 6,2-6,6 l/100 km;
  • 1.6 T-GDI PHEV – 1,2 l/100 km.
kia sportage

Fot. Kia

Wersje wyposażenia

Kię Sportage można obecnie skonfigurować w pięciu wersjach wyposażenia, jednak nie wszystkie są dostępne dla każdego układu napędowego. Do wyboru są wersje M, L, Anniversary, Business Line oraz GT Line.

Bazę w tym modelu stanowi wersja M, która jest już naprawdę przyzwoicie wyposażona. Już w tej wersji Kia proponuje bowiem system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. W pakiecie znajdują się jeszcze m.in. kamera cofania, relingi dachowe, światła dzienne, mijania czy drogowe LED czy manualna klimatyzacja. Samochód ma też już aluminiowe felgi (17″), 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego orz 4,2-calowy wyświetlacz komputera pokładowego.

W wersji wyposażenia L znajdziecie już automatyczną klimatyzację dwustrefową, podgrzewane przednie fotele oraz skrajne tylne siedzenia, podgrzewaną kierownicę czy przyciemniane tylne szyby. Są też przednie i tylne czujniki parkowania czy 12,3-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.  Jest ona dostępna dla wszystkich wersji samochodu, jednak… są między nimi różnice. W Kii Sportage PHEV samochód ma aluminiowe 19-calówki, podczas gdy w pozostałych wersja bazą są 17-calówki. Różnica między napędami dotyczy także innych kwestii. Wersje HEV i PHEV mają bowiem nieco bogatsze wyposażenie, obejmujące m.in. aktywny tempomat czy asystenta jazdy po autostradzie.

Co w najbogatszych wersjach?

Anniversary to specjalna wersja Sportage, która pojawiła się w ofercie całkiem niedawno. W standardzie znajdziecie w niej tylne światłą LED, czarną podsufitkę, bezkluczykowy dostęp czy elektryczną regulację przednich foteli. Są też zmiany w designie – ogrom elementów w kolorze czarnego chromu albo lakierowanych na czarno, a także tapicerka materiałowa z elementami skóry ekologicznej w kolorze zielono-czarnym.  Są też 12,3-calowe cyfrowe zegary i wskaźniki zintegrowane z w/w 12,3-calowym ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego.

W wersji wyposażenia Business Line standardem dla wszystkich wersji poza PHEV są już 18-calowe koła, jak i indukcyjna ładowarka do smartfona z funkcją… chłodzenia. Wersja ta ma także inteligentne światła adaptacyjne mijania i drogowe LED czy funkcję automatycznego otwierania i zamykania pokrywy bagażnika.

Wersja GT Line to oczywiście szczyt możliwości Sportage, który nie jest dostępny dla benzyniaka i słabszej miękkiej hybrydy. Samochód ma w niej dedykowaną skórzano-zamszową tapicerkę GT Line, sportowo wyglądającą kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały czy czarną podsufitkę. Z technicznych rzeczy należy wspomnieć o automatycznej klimatyzacji trójstrefowej z nawiewami dla drugiego rzędu i funkcją regulacji temperatury trzeciej strefy. Jest też oczywiście ogrom elementów stylistycznych GT Line, w tym zderzak przedni czy listwy boczne i lusterka zewnętrzne lakierowane na czarno.

kia sportage

Fot. Kia

Możliwości personalizacji i dodatkowe opcje

Samochód dostępny jest aż w jedenastu kolorach. Kia Sportage kolory lakieru:

  • metalizowany Sparkling Silver – bez dopłaty (niedostępny dla Anniversary i GT Line);
  • pastelowy Casa White – 1 500 zł (niedostępny dla GT Line, bez dopłaty dla Anniversary);
  • metalizowane: Deluxe White, Black Pearl, Experience Green, Penta Metal – 2 900 zł (bez dopłaty dla GT Line);
  • metalizowane: Lunar Silver, Infra Red, Blue Flame, Orange Fusion – 2 900 zł (niedostępny dla Anniversary, bez dopłaty dla GT Line);
  • metalizowany Yucca Steel Gray – 2 900 zł (niedostępny dla Anniversary i GT Line);
  • metalizowany Wolf Grey – 2 900 zł (tylko dla Anniversary).

Dla wersji GT-Line dostępne są także dwukolorowe nadwozia – za 3 000 zł czarny kolor można w nich połączyć z siedmioma z wyżej wymienionych kolorów. To: Deluxe White, Infra Red, Blue Flame, Orange Fusion, Penta Metal, Lunar Silver i Experience Green.

Dla modelu można kupić także pakiet przeglądów na 4 lata albo 60 tysięcy km. W zależności od wersji kosztuje on 5 398 zł do 6 845 zł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kia Ceed kombi 2024. Silniki, wersje, dodatkowe opcje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Pakiety opcjonalne

Konkretne wersje wyposażenia można oczywiście doposażyć w elementy z wyższej wersji wyposażenia. I tak Kia oferuje m.in.:

  • Pakiet Smart (4 000 zł, dla M). Zawiera m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową, przednie i tylne czujniki parkowania, funkcję automatycznego odparowywania przedniej szyby czy czujnik deszczu z automatycznymi wycieraczkami;
  • Pakiet Drive Wise (2 500 zł, dla L i Anniversary z DCT). Zawiera system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach, aktywny tempomat z funkcją stop&go i asystenta jazdy po autostradzie;
  • Pakiet Drive Wise Plus HEV i PHEV (6 500 zł, dla Business Line i GT Line). Zawiera m.in. system monitorowania martwego pola, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania, system monitorujący przestrzeń za pojazdem podczas cofania i mogący aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji, system kamer 360 stopni czy system zdalnego parkowania przy użyciu pilota;
  • Pakiet Drive Wise Plus DCT (8 000 zł, dla Business Line i GT Line). Poza wyżej wskazanymi zawiera aktywny tempomat z funkcją stop&go, asystenta jazdy po autostradzie i system autonomicznego hamowania na skrzyżowaniach;
  • Pakiet Premium (5 000 zł, Business Line). Zawiera wentylowane przednie fotele i skórzaną tapicerkę;
  • Pakiet Premium (5 500 zł, GT Line). Poza powyższym zawiera jeszcze funkcję pamięci ustawień fotela kierowcy, a zamiast skórzanej tapicerki jest skórzano-zamszowa.

Jakie są inne, pojedyncze opcje dodatkowe dla Kii Sportage 2024? Warto wymienić sterowany elektrycznie szklany dach z elektrycznie regulowaną roletą za 4 000 zł czy elektronicznie sterowane zawieszenie o zmiennej charakterystyce tłumienia. Kia może je zamontować fabrycznie również za 4 000 zł. System nagłośnienia Harman Kardon z 8 głośnikami, w tym głośnikiem centralnym i subwooferem kosztuje natomiast 2 500 zł.

kia sportage wnętrze

Fot. Kia

Kia Sportage 2024 – ceny

Cennik Sportage w 2024 roku w Polsce rozpoczyna się już od naprawdę wysokiej kwoty. To jednak pochodna bogatego wyposażenia w standardzie, które opisaliśmy wyżej. Ceny benzynowego rozpoczynają się bowiem od 124 900 zł za wersję wyposażenia M. Miękka hybryda kosztuje od 136 900 zł, pełna hybryda od 164 900 zł, natomiast hybryda plug-in od 196 900 zł. Samochód w ciągu roku zależnie od wersji podrożał o 2-3 tysiące złotych. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:

  • 1.6 T-GDI 150 KM FWD 6MT. M od 124 900 zł, L od 138 900 zł, Anniversary od 148 900 zł, Business Line od 155 900 zł;
  • 1.6 T-GDI MHEV 150 KM FWD 7DCT . M od 136 900 zł, L od 150 900 zł;
  • 1.6 T-GDI MHEV 180 KM FWD 7DCT. L od 154 900 zł, Anniversary od 164 900 zł; Business Line od 171 900 zł, GT Line od 180 900 zł;
  • 1.6 T-GDI MHEV 180 KM AWD 7DCT. L od 163 900 zł, Anniversary od 173 900 zł, Business Line od 180 900 zł, GT Line od 189 900 zł.
  • 1.6 T-GDI HEV 230 KM FWD 6AT. L od 164 900 zł, Anniversary od 174 900 zł, Business Line od 181 900 zł, GT Line od 189 900 zł;
  • 1.6 T-GDI HEV 230 KM AWD 6AT. L od 173 900 zł, Anniversary od 183 900 zł, Business Line od 190 900 zł, GT Line od 198 900 zł;
  • 1.6 T-GDI PHEV 265 KM AWD 6AT. L od 196 900 zł, Anniversary od 206 900 zł, Business Line od 211 900 zł, GT Line od 219 900 zł.
Oceń nasz artykuł!
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *