Hyundai i30 w wersji fastback w 2024 roku to przedstawiciel powoli znikającego segmentu, co widać także po tej propozycji. W sprzedaży są bowiem samochody z roku produkcyjnego 2022. Długość modelu wynosi 4 455 mm, szerokość 1 795 mm, wysokość 1 425 mm, a rozstaw osi 2 650 mm. Pojemność zbiornika paliwa to 50 litrów, a bagażnik pomieści od 405 do 1 351 litrów przy złożonej tylnej kanapie. Wszystkie wersje mają zestaw naprawczy zamiast zapasowego koła dojazdowego. W zakup samochodu zawsze wliczona jest też 5-letnia gwarancja bez limitu kilometrów.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Hyundai i30 hatchback 2024. Wyposażenie, silniki, spalanie, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Hyundai i30 fastback 2024 – silniki
Hyundai i30 fastback trzeciej generacji, jak wielu przedstawicieli swojego segmentu, ma coraz mniejszy wybór, jeśli chodzi o jednostki napędowe. W Polsce obecnie do kupienia są jedynie egzemplarze z jednym silnikiem.
Ten silnik to 1.5 T-GDI z tzw. miękką hybrydą (MHEV). Bazuje on na 1.5-litrowym silniku benzynowym T-GDI o mocy maksymalnej 160 KM i 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zamontowana dodatkowo w samochodzie 48-woltowa instalacja energetyczna przede wszystkim odzyskuje energię podczas zwalniania, a następnie przechowuje ją w niewielkim zestawie akumulatorów i wykorzystuje do jazdy, zmniejszając zużycie paliwa.
Ta wersja jest dostępna z 7-biegowym automatem DCT, ale też inteligentnym, 6-biegowym manualem iMT. To specyfika niektórych modeli koncernu Hyundai-Kia. Skrzynia elektronicznie steruje sprzęgłem i pozwala w niektórych sytuacjach „żeglować” z wyłączonym silnikiem, co rzecz jasna oszczędza paliwo.
Ile wynosi spalanie nowego i30 fastback? Poniżej znajdziecie średnie zużycie według WLTP w cyklu mieszanym:
- 1.5 T-GDI 150 KM MHEV 6iMT – 5,6-6,5 l/100 km;
- 1.5 T-GDI 150 KM MHEV 7DCT- 5,5-6,3 l/100 km.
Wersje wyposażenia
Hyundaia i30 fastback można zakupić w trzech wersjach wyposażenia – dwóch standardowych (Smart i Executive) i jednej specjalnej, N Line. W porównaniu do wersji hatchback i kombi nie ma możliwości nabycia samochodu w najuboższej wersji wyposażenia Modern. Tym samym wyposażenie samochodu już w bazowej wersji jest na wysokim poziomie.
Jak wspomnieliśmy wyżej, wersja Smart jest naprawdę dobrze wyposażona. Zawiera automatyczną klimatyzację czy 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, a także kamerę bezpieczeństwa. Jest też tempomat, ogranicznik prędkości i tylne czujniki parkowania. Standardem są już aluminiowe 16-calówki, a warte zauważenia są jeszcze przyciemniane tylne szyby, kierunkowskazy w lusterkach, a przede wszystkim podgrzewane siedzenia z przodu oraz kierownica. Z systemów bezpieczeństwa najważniejszy to asystent unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych.
Executive to natomiast najwyższa standardowa wersja wyposażenia. W niej malutki ekran komputera pokładowego zastępują 7-calowe cyfrowe zegary, a także liczne nowe elementy wyposażenia. To choćby tylne i pozycyjne światła LED, reflektory LED mijania i drogowe z funkcją doświetlania zakrętów czy elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold. Standardem w tej wersji są już 17-calowe felgi aluminiowe, a fotelem kierowcy steruje się elektrycznie. Zaktualizowano także systemy bezpieczeństwa: jest inteligentny tempomat ze stop&go czy system monitorowania martwego pola.
Specjalna wersja N Line jest natomiast tak naprawdę nieco gorzej wyposażona w standardzie niż Executive. Ma jednak specjalne, 18-calowe felgi aluminiowe oraz wiele sportowych akcentów. To między innymi tapicerka z czerwonymi akcentami, kierownica obszyta skórą z logo N Line i wiele innych elementów stylistycznych.
Dodatkowe opcje
Nowy i30 jest dostępny łącznie aż w jedenastu kolorach. Hyundai i30 hatchback kolory lakieru:
- specjalny Engine Red – bez dopłaty;
- specjalny Shadow Gray (dostępny tylko w N Line) – 2 500 zł;
- metaliczne: Amazon Gray, Dark Teal, Silky Bronze, Shimmering Silver – 2 500 zł;
- perłowe: Serenity White, Sunset Red, Dark Knight Gray, Phantom Black – 2 500 zł.
Uboższe wersje wyposażenia można oczywiście doposażyć w funkcjonalności z wyższych wersji wyposażenia. Najciekawsze pakiety opcjonalne to:
- Pakiet Safety (2 600 zł, dla Smart). Zawiera elektrochromatyczne lusterko wsteczne, system monitorowania martwego pola, system ostrzegania o ruchu poprzecznym oraz przednie i tylne czujniki parkowania;
- Pakiet Navi (3 700 zł, dla Smart). Zawiera m.in. 10,25-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, radio DAB czy nawigację z usługami Hyundai Live;
- Pakiet Luxury (5 500 zł, dla Executive). Zawiera elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, wentylowane przednie fotele i skórzaną tapicerkę;
- Pakiet Comfort (5 500 zł, dla N Line). Zawiera m.in. reflektory LED mijania i drogowe z funkcją doświetlania zakrętów, podgrzewane kierownicę i fotele, przednie i tylne czujniki parkowania czy bezkluczykowy dostęp.
- Pakiet Tech (7 500 zł, dla N Line). Zawiera m.in. 7-calowe cyfrowe zegary, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, system monitorowania martwego pola czy wszystkie elementy z w/w Pakietu Navi.
Hyundai i30 fastback 2024 – ceny
Ceny Hyundaia i30 fastback w 2024 roku rozpoczynają się od 111 900 zł za samochód z silnikiem 1.5 T-GDI 160 KM MHEV i manualem w wersji wyposażenia Smart. Cała oferta samochodu jest obecnie objęta ofertą promocyjną, dzięki czemu pojazdy są w tej samej cenie, co rok temu. Tak jak wspomnieliśmy, obecnie dostępne są jedynie samochody wyprodukowane w 2022 roku i przechowywane w magazynach w Polsce. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:
- 1.5 T-GDI 6iMT 160 KM MHEV – Smart od 111 900 zł, Executive od 124 100 zł, N Line od 115 600 zł;
- 1.5 T-GDI 7DCT 160 KM MHEV – Smart od 118 100 zł, Executive od 129 900 zł, N Line od 121 600 zł.