Czego szukasz?

Nowe

Hyundai i30 hatchback 2024. Wyposażenie, silniki, spalanie, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Hyundai i30 w wersji hatchback to w 2024 roku jeden z najpopularniejszych modeli koreańskiej marki dostępny w Polsce. Co oferuje i ile kosztuje? Do wyboru jest także usportowiona wersja N Line – czym wyróżnia się w kontekście standardowego wyposażenia? Wszystkie informacje znajdziecie w poniższym tekście, w którym omawiamy także jednostki napędowe czy dodatkowe opcje.

hyundai i30
Fot. Hyundai

Hyundai i30 w wersji hatchback w 2024 roku to jeden z najpopularniejszych modeli koreańskiej marki. Jego długość wynosi 4 340 mm, szerokość 1 795 mm, wysokość 1 455 mm, a rozstaw osi 2 650 mm. Pojemność zbiornika paliwa to 50 litrów, a bagażnik pomieści od 357 do 1 301 litrów przy złożonej tylnej kanapie. Wszystkie wersje mają wliczoną w cenę 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Kia Ceed hatchback 2024. Silniki, wersje, dodatkowe opcje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Hyundai i30 hatchback 2024 – silniki

Hyundai i30 trzeciej generacji, jak wielu przedstawicieli swojego segmentu, ma coraz mniejszy wybór, jeśli chodzi o jednostki napędowe. Tak naprawdę do wyboru są dwa silniki.

Podstawą jest 1.0 T-GDI o mocy maksymalnej 120 koni mechanicznych. Jego maksymalny moment obrotowy to natomiast 172 Nm. Z tym silnikiem samochód można mieć zarówno z 6-biegowym manualem, jak i 7-biegową automatyczną skrzynią DCT.

i30 2024 jest także dostępny z układem napędowym MHEV. Bazuje on na 1.5-litrowym silniku benzynowym T-GDI o mocy maksymalnej 160 KM i 253 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zamontowana dodatkowo w samochodzie 48-woltowa instalacja energetyczna przede wszystkim odzyskuje energię podczas zwalniania, a następnie przechowuje ją w niewielkim zestawie akumulatorów i wykorzystuje do jazdy, zmniejszając zużycie paliwa.

Ta wersja jest dostępna z 7-biegowym automatem DCT, ale też inteligentnym, 6-biegowym manualem iMT. To specyfika niektórych modeli koncernu Hyundai-Kia. Skrzynia elektronicznie steruje sprzęgłem i pozwala w niektórych sytuacjach „żeglować” z wyłączonym silnikiem, co rzecz jasna oszczędza paliwo.

Spalanie nowego i30 w obu wersjach prezentuje się następująco (średnie zużycie według WLTP w cyklu mieszanym):

  • 1.0 T-GDI 120 KM 6MT – 5,4-6,2 l/100 km;
  • 1.0 T-GDI 120 KM 7DCT – 5,7-6,4 l/100 km;
  • 1.5 T-GDI 160 KM MHEV 6iMT – 5,6-6,5 l/100 km;
  • 1.5 T-GDI 160 KM MHEV 7DCT- 5,5-6,3 l/100 km.
hyundai i30

Fot. Hyundai

Wersje wyposażenia

Hyundaia i30 można zakupić w czterech wersjach wyposażenia – trzech standardowych (Modern, Smart, Executive) i jednej specjalnej, N Line.

Bazą jest wersja Modern, która jest całkiem przyzwoicie skonfigurowana. W standardzie znajdziecie bowiem już podgrzewaną tylną szybę, sterowane elektrycznie szyby, światła dzienne LED czy elektrycznie sterowane i podgrzewane boczne lusterka. Niestety jeśli chodzi o multimedia, jest tylko 3,5-calowy ekran komputera pokładowego i radio. Nie ma również automatycznej klimatyzacji. Jest za to tempomat, ogranicznik prędkości i tylne czujniki parkowania. Standardem są 15-calowe felgi stalowe z kołpakami. Musimy przyznać, że ta wersja jest trochę kontrastowa.

Wersja Smart jest już znacznie bardziej dopasowana do współczesnych czasów. Zawiera automatyczną klimatyzację czy 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, a także kamerę bezpieczeństwa. Standardem są już aluminiowe 16-calówki, a warte zauważenia są jeszcze przyciemniane tylne szyby, kierunkowskazy w lusterkach, a przede wszystkim podgrzewane siedzenia z przodu oraz kierownica. Z systemów bezpieczeństwa najważniejszy to asystent unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych.

Executive to natomiast najwyższa standardowa wersja wyposażenia. W niej malutki ekran komputera pokładowego zastępują 7-calowe cyfrowe zegary, a także liczne nowe elementy wyposażenia. To choćby tylne i pozycyjne światła LED, reflektory LED mijania i drogowe z funkcją doświetlania zakrętów czy elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold. Standardem w tej wersji są już 17-calowe felgi aluminiowe, a fotelem kierowcy steruje się elektrycznie. Zaktualizowano także systemy bezpieczeństwa: jest inteligentny tempomat ze stop&go czy system monitorowania martwego pola.

Specjalna wersja N Line jest natomiast tak naprawdę nieco gorzej wyposażona w standardzie niż Executive. Ma jednak specjalne, 18-calowe felgi aluminiowe oraz wiele sportowych akcentów. To między innymi tapicerka z czerwonymi akcentami, kierownica obszyta skórą z logo N Line i wiele innych elementów stylistycznych.

hyundai i30

Fot. Hyundai

Dodatkowe opcje

Nowy i30 jest dostępny łącznie aż w jedenastu kolorach. Hyundai i30 hatchback kolory lakieru:

  • specjalny Engine Red – bez dopłaty;
  • specjalny Atlas White (dostępny tylko w Modern) – 1 300 zł;
  • specjalny Shadow Gray (dostępny tylko w N Line) – 2 500 zł;
  • metaliczne: Amazon Gray, Dark Teal, Silky Bronze, Shimmering Silver – 2 500 zł;
  • perłowe: Serenity White, Sunset Red, Dark Knight Gray, Phantom Black – 2 500 zł.

Uboższe wersje wyposażenia można oczywiście doposażyć w funkcjonalności z wyższych wersji wyposażenia. Najważniejsze dla wybierających samochód w wersji Modern jest fakt, że w jego cenie obecnie znajdziecie także Pakiet Display. Zawiera on m.in. kierunkowskazy w lusterkach bocznych, elektrycznie sterowane szyby, kamerę cofania czy 8″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay.

Jeśli chodzi o najważniejsze pakiety opcjonalne, to należy wskazać:

  • Pakiet Navi (4 300 zł, dla Smart). Zawiera on 10,25-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, radio DAB czy nawigację z usługami Hyundai Live;
  • Pakiet Sun (4 300 zł, dla Executive). Zawiera elektrycznie sterowane panoramiczne okno dachowe oraz oświetlenie drugiego rzędu LED;
  • Pakiet Luxury (5 500 zł, dla Executive). Zawiera elektrycznie sterowany fotel kierowcy z pamięcią ustawień, wentylowane przednie fotele i skórzaną tapicerkę;
  • Pakiet Comfort (5 500 zł, dla N Line). Zawiera m.in. reflektory LED mijania i drogowe z funkcją doświetlania zakrętów, podgrzewane kierownicę i fotele, przednie i tylne czujniki parkowania czy bezkluczykowy dostęp.
  • Pakiet Tech (7 500 zł, dla N Line). Zawiera m.in. 7-calowe cyfrowe zegary, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, system monitorowania martwego pola czy wszystkie elementy z w/w Pakietu Navi.
hyundai i30 wnętrze

Fot. Hyundai

Hyundai i30 hatchback 2024 – ceny

Ceny Hyundaia i30 w hatchbacku w 2024 roku rozpoczynają się od 96 100 zł za samochód z silnikiem 1.0 T-GDI 120 KM i manualem w wersji wyposażenia Modern. Cała oferta jest obecnie objęta promocyjnymi cenami. Biorąc pod uwagę ostatni rok, samochód w wiekszości przypadków nieco potaniał, a dodatkowo do bazowej wersji Modern dołączono gratis Pakiet Display. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:

  • 1.0 T-GDI 6MT 120 KM – Modern z pakietem Display od 96 100 zł, Smart od 103 900 zł;
  • 1.0 T-GDI 7DCT 120 KM – Modern z pakietem Display od 103 600 zł, Smart od 112 100 zł;
  • 1.5 T-GDI 6iMT 160 KM MHEV – Modern z pakietem Display od 103 900 zł, Smart od 112 400 zł, Executive od 129 900 zł, N Line od 117 900 zł;
  • 1.5 T-GDI 7DCT 160 KM MHEV – Smart od 119 000 zł, Executive od 139 500 zł, N Line od 124 500 zł.
5/5 (Liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *