Hyundai i10 2024 to jeden z najpopularniejszych małych mieszczuchów w Polsce, który stosunkowo niedawno przeszedł lifting. Jego długość wynosi 3 670 mm (3 675 mm w N Line), szerokość 1 680 mm, wysokość 1 480 mm (1 483 mm w N Line), a rozstaw osi 2 425 mm. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 36 litrów, a bagażnik pomieści od 252 do 1 050 litrów przy złożonej tylnej kanapie. Wszystkie opisane niżej wersje nie mają koła zapasowego, a jedynie zestaw naprawczy. Warto zaznaczyć, że samochód objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów i 5-letnią usługą assistance wliczonymi w cenę.
Hyundai i10 2024 – silniki
Hyundai i10 jak na miejskiego malucha ma całkiem kompleksową ofertę jednostek napędowych. Dostępne są bowiem aż cztery rodzaju układu napędowego. Wszystkie z nich są benzynowe, a dodatkowo nie sposób nie zauważyć podobieństw do siostrzanej Kii Picanto.
Podstawowym silnikiem jest 3-cylindrowy, litrowy benzyniak o mocy maksymalnej 67 KM dostępny jedynie z 5-biegowym manualem. Mocniejszy motor ma 4 cylindry, 1.2 litra pojemności i moc maksymalną na poziomie 84 koni mechanicznych. Jest on dostępny zarówno z w/w 5-biegową manualną skrzynią biegów, jak i zautomatyzowaną wersją także o 5 przełożeniach.
Szczytem oferty i10 w Polsce jest 1.0 T-GDI o mocy 100 KM, który jest dedykowany usportowionej wersji i10 N Line. Jest on dostępny jedynie z 5-biegowym manualem, co oznacza, że obecnie nie ma możliwości kupienia najmniejszego Hyundaia z automatem.
Ile wynosi spalanie Hyundaia i10? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego według metodologii WLTP:
- 1.0 MPI 67 KM 5MT – 5,0-5,5 l / 100 km;
- 1.2 MPI 84 KM 5MT – 5,1-5,8 l / 100 km;
- 1.2 MPI 84 KM 5AMT – 5,4-6,1 l / 100 km;
- 1.0 T-GDI 5MT – 5,4 l / 100 km.
Wersje wyposażenia
Hyundaia i10 można zakupić w czterech wersjach wyposażenia – trzech standardowych i jednej specjalnej, N Line.
Bazą jest wersja Pure, które jest dostępna wyłącznie z silnikiem o mocy 67 KM. Trzeba przyznać, że podstawowa wersja jest obecnie nieźle wyposażona, bo w wersji przed liftingiem była niezwykle uboga. Standardem są już bowiem elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, światła do jazdy dziennej i pozycyjne LED. Jest także 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay (przed liftingiem w tej wersji nie było nawet radia!), manualna klimatyzacja czy cyfrowe zegary z 4,2″ wyświetlaczem. Standardem jest sensowna gama asystentów bezpieczeństwa, obejmująca m.in. asystenta utrzymywania pasa ruchu, asystenta unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy podążanie na pasie ruchu. Jest też tempomat i ogranicznik prędkości. Standardem dla Pure są 14-calowe felgi stalowe z kołpakami.
Wersja wyposażenia Modern ma już automatyczną klimatyzację oraz szereg innych udogodnień. To m.in. przyciemniane tylne szyby, kierunkowskazy w lusterkach bocznych, przednie światła przeciwmgielne, tylne czujniki parkowania czy sterowane elektrycznie także tylne szyby (w Pure jedynie przednie). Największym minusem są także 14-calowe stalowe felgi w standardzie, ale z możliwością płatnej zamiany na 15″ (w Pure nie ma takiej możliwości).
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Renault Clio 2024. Silniki, wersje, LPG, hybryda, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Co w najbogatszych wersjach?
Wersja wyposażenia Smart w standardzie oferuje m.in. tylne światła LED, elektrycznie składane boczne lusterka, 16-calowe felgi aluminiowe czy podgrzewane przednie fotele i kierownicę. Jest też ambientowe oświetlenie, dwupoziomowa podłoga bagażnika, kamera cofania czy bezkluczykowy dostęp. To już naprawdę przyzwoicie wyposażony Hyundai i10, oczywiście biorąc pod uwagę swój segment.
Usportowiona wersja N Line oferuje przede wszystkim sportowy charakter samochodu. Przejawia się on głównie w czarnym kolorze, którym wykończone są boczne lusterka, grill czy klamki. Są też metalowe nakładki na pedały, specjalne 16-calowe felgi N Line oraz szereg oznaczeń w różnych miejscach samochodu. Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów są natomiast obszyte skórą z logo N Line. Wyposażenie jest niemal tożsame z wersją Smart, tyle że bezkluczykowy dostęp został zastąpiony składanym kluczykiem z pilotem. To też zmiana przy okazji liftingu, bowiem wcześniej N Line był znacznie słabiej wyposażony od Smart.
Dodatkowe opcje
Samochód jest dostępny łącznie w ośmiu kolorach. Hyundai i10 kolory lakieru to:
- perłowy Mangrove Green Pearl – bez dopłaty;
- specjalny Atlas White – 1 000 zł;
- metaliczny Lucid Lime – 2 000 zł;
- perłowe: Aurora Gray, Phantom Black, Dragon Red, Meta Blue, Lumen Gray – 2 000 zł.
Wszystkie poza Aurora Grey można skonfigurować z czarnym dachem. Meta Blue nie można natomiast mieć w wersji N Line.
Czy możliwy jest Hyundai i10 LPG? Tak, model ten nadal oferuje fabryczną instalację LPG, która jest dostępna dla wszystkich wersji wyposażenia poza Pure. Jej koszt to 6 739 zł.
Jakie są jeszcze opcje dodatkowe w i10? Poniżej znajdziecie najważniejsze możliwości:
- wskazane wyżej aluminiowe felgi 15″ dla Modern – 1 600 zł;
- Pakiet Winter (podgrzewane przednie fotele i kierownica, dla Modern – wyższe wersje mają w standardzie) – 1 200 zł;
- Pakiet Black (dach i lusterka boczne w kolorze czarnym, dla Smart i N Line) – 2 000 zł;
- Pakiet Navi (m.in. 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego w nawigacją i aktualizacjami OTA, dla Smart i N Line) – 4 750 zł.
Hyundai i10 2024 – ceny
Ceny małego Hyundaia rozpoczynają się od 63 000 zł za 1.0 MPI 5MT 67 KM w wersji wyposażenia Pure. Samochód sporo podrożał w porównaniu do wersji sprzed liftingu, ale trudno się temu dziwić. Swoje zrobiły trendy rynkowe, ale przede wszystkim podniesienie standardów poszczególnych wersji wyposażenia. Obecnie cały cennik objęty jest promocyjną ofertą (w której rabaty jeszcze zwiększono w ostatnich miesiącach) i właśnie takie ceny znajdziecie niżej. Cennik Hyundaia i10 2024:
- 1.0 MPI 5MT 67 KM – Pure od 63 000 zł, Modern od 64 400 zł;
- 1.2 MPI 5MT 84 KM – Modern od 67 000 zł, Smart od 75 500 zł, N Line od 76 500 zł;
- 1.2 MPI 5AMT 84 KM – Modern od 71 000 zł, Smart od 79 500 zł;
- 1.0 T-GDI 5MT 100 KM – N Line od 80 900 zł.