Czego szukasz?

Nowe

Hyundai i10 2024. Wersje, silniki, LPG, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Hyundai i10 to najmniejszy model w gamie koreańskiej marki dostępny w Polsce. Co oferuje i ile kosztuje? Do wyboru jest także usportowiony Hyundai i10 N Line – czym wyróżnia się względem pozostałych wersji wyposażenia? Wszystkie informacje znajdziecie w poniższym tekście, w którym omawiamy także jednostki napędowe czy dodatkowe opcje.

nowy hyundai i10
Fot. Hyundai

Hyundai i10 2024 to jeden z najpopularniejszych małych mieszczuchów w Polsce, który niedawno przeszedł lifting. Jego długość wynosi 3 670 mm (3 675 mm w N Line), szerokość 1 680 mm, wysokość 1 480 mm (1 483 mm w N Line), a rozstaw osi 2 425 mm. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 36 litrów, a bagażnik pomieści od 252 do 1 050 litrów przy złożonej tylnej kanapie. Wszystkie opisane niżej wersje nie mają koła zapasowego, a jedynie zestaw naprawczy. Warto zaznaczyć, że samochód objęty jest 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów i 5-letnią usługą assistance wliczonymi w cenę.

Hyundai i10 2024 – silniki

Hyundai i10 jak na miejskiego malucha ma całkiem kompleksową ofertę jednostek napędowych. Dostępne są bowiem aż cztery rodzaju układu napędowego. Wszystkie z nich są benzynowe, a dodatkowo nie sposób nie zauważyć podobieństw do siostrzanej Kii Picanto.

Podstawowym silnikiem jest 3-cylindrowy, litrowy benzyniak o mocy maksymalnej 67 KM dostępny jedynie z 5-biegowym manualem. Mocniejszy motor ma 4 cylindry, 1.2 litra pojemności i moc maksymalną na poziomie 84 koni mechanicznych. Jest on dostępny zarówno z w/w 5-biegową manualną skrzynią biegów, jak i zautomatyzowaną wersją także o 5 przełożeniach.

Szczytem oferty i10 w Polsce jest 1.0 T-GDI o mocy 100 KM, który jest dedykowany usportowionej wersji i10 N Line. Jest on dostępny jedynie z 5-biegowym manualem, co oznacza, że obecnie nie ma możliwości kupienia najmniejszego Hyundaia z automatem.

Ile wynosi spalanie Hyundaia i10? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego według metodologii WLTP:

  • 1.0 MPI 67 KM 5MT – 5,0-5,5 l / 100 km;
  • 1.2 MPI 84 KM 5MT – 5,1-5,8 l / 100 km;
  • 1.2 MPI 84 KM 5AMT – 5,4-6,1 l / 100 km;
  • 1.0 T-GDI 5MT – 5,4 l / 100 km.
nowy hyundai i10

Fot. Hyundai

Wersje wyposażenia

Hyundaia i10 można zakupić w czterech wersjach wyposażenia – trzech standardowych i jednej specjalnej, N Line.

Bazą jest wersja Pure, które jest dostępna wyłącznie z silnikiem o mocy 67 KM. Trzeba przyznać, że podstawowa wersja jest obecnie nieźle wyposażona, bo w wersji przed liftingiem była niezwykle uboga. Standardem są już bowiem elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, światła do jazdy dziennej i pozycyjne LED. Jest także 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego z obsługą Android Auto i Apple CarPlay (przed liftingiem w tej wersji nie było nawet radia!), manualna klimatyzacja czy cyfrowe zegary z 4,2″ wyświetlaczem. Standardem jest sensowna gama asystentów bezpieczeństwa, obejmująca m.in. asystenta utrzymywania pasa ruchu, asystenta unikania kolizji czołowych z wykrywaniem pieszych i rowerzystów czy podążanie na pasie ruchu. Jest też tempomat i ogranicznik prędkości. Standardem dla Pure są 14-calowe felgi stalowe z kołpakami.

Wersja wyposażenia Modern ma już automatyczną klimatyzację oraz szereg innych udogodnień. To m.in. przyciemniane tylne szyby, kierunkowskazy w lusterkach bocznych, przednie światła przeciwmgielne, tylne czujniki parkowania czy sterowane elektrycznie także tylne szyby (w Pure jedynie przednie). Największym minusem są także 14-calowe stalowe felgi w standardzie, ale z możliwością płatnej zamiany na 15″ (w Pure nie ma takiej możliwości).

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Renault Clio 2024. Silniki, wersje, LPG, hybryda, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co w najbogatszych wersjach?

Wersja wyposażenia Smart w standardzie oferuje m.in. tylne światła LED, elektrycznie składane boczne lusterka, 16-calowe felgi aluminiowe czy podgrzewane przednie fotele i kierownicę. Jest też ambientowe oświetlenie, dwupoziomowa podłoga bagażnika, kamera cofania czy bezkluczykowy dostęp. To już naprawdę przyzwoicie wyposażony Hyundai i10, oczywiście biorąc pod uwagę swój segment.

Usportowiona wersja N Line oferuje przede wszystkim sportowy charakter samochodu. Przejawia się on głównie w czarnym kolorze, którym wykończone są boczne lusterka, grill czy klamki. Są też metalowe nakładki na pedały, specjalne 16-calowe felgi N Line oraz szereg oznaczeń w różnych miejscach samochodu. Kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów są natomiast obszyte skórą z logo N Line. Wyposażenie jest niemal tożsame z wersją Smart, tyle że bezkluczykowy dostęp został zastąpiony składanym kluczykiem z pilotem. To też zmiana przy okazji liftingu, bowiem wcześniej N Line był znacznie słabiej wyposażony od Smart.

nowy hyundai i10

Fot. Hyundai

Dodatkowe opcje

Samochód jest dostępny łącznie w ośmiu kolorach – jednym specjalnym (Atlas White), jednym metalicznym (Lucid Lime) i sześciu perłowych. Perłowe to: Aurora Gray, Phantom Black, Lumen Gray, Dragon Red, Meta Blue oraz Mangrove Green. Wszystkie poza Aurora Grey można skonfigurować z czarnym dachem. Bez dopłaty dostępny jest perłowy Mangrove Green, podczas gdy za Atlas White trzeba dopłacić 1 000 zł, a za pozostałe kolory 2 000 zł.

Czy możliwy jest Hyundai i10 LPG? Tak, model ten nadal oferuje fabryczną instalację LPG, która jest dostępna dla wszystkich wersji wyposażenia poza Pure. Jej koszt to 6 739 zł.

Jakie są jeszcze opcje dodatkowe w i10? Poniżej znajdziecie najważniejsze możliwości:

  • wskazane wyżej aluminiowe felgi 15″ dla Modern – 1 600 zł;
  • Pakiet Winter (podgrzewane przednie fotele i kierownica, dla Modern – wyższe wersje mają w standardzie) – 1 200 zł;
  • Pakiet Black (dach i lusterka boczne w kolorze czarnym, dla Smart i N Line) – 2 000 zł;
  • Pakiet Navi (m.in. 8-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego w nawigacją i aktualizacjami OTA, dla Smart i N Line) – 4 750 zł.
nowy hyundai i10 wnętrze

Fot. Hyundai

Hyundai i10 2024 – ceny

Ceny małego Hyundaia rozpoczynają się od 65 000 zł za 1.0 MPI 5MT 67 KM w wersji wyposażenia Pure. Samochód sporo podrożał w porównaniu do wersji sprzed liftingu, ale trudno się temu dziwić. Swoje zrobiły trendy rynkowe, ale przede wszystkim podniesienie standardów poszczególnych wersji wyposażenia. Obecnie cały cennik objęty jest promocyjną ofertą i właśnie takie ceny znajdziecie niżej. Cennik Hyundaia i10 2024:

  • 1.0 MPI 5MT 67 KM – Pure od 65 000 zł, Modern od 68 400 zł;
  • 1.2 MPI 5MT 84 KM – Modern od 71 000 zł, Smart od 79 500 zł, N Line od 80 500 zł;
  • 1.2 MPI 5AMT 84 KM – Modern od 75 000 zł, Smart od 83 500 zł;
  • 1.0 T-GDI 5MT 100 KM – N Line od 84 900 zł.
5/5 (Liczba głosów: 1)
Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *