Czego szukasz?

Nowe

Ford Kuga 2024. Wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, hybrydy, wyposażenie, ceny

Co oferuje i ile kosztuje Ford Kuga w Polsce w 2024 roku? Przeanalizowaliśmy ofertę samochodu i mamy dla was wszystkie najważniejsze informacje na temat jego wyposażenia, dostępnych napędów, cennika czy dodatkowych opcji.

ford kuga
Fot. Ford

Ford Kuga to w 2024 roku jeden z najlepiej sprzedających się średnich SUV-ów w Polsce. Co ciekawe, jego długość i wysokość różnią się w zależności od wersji. Długość wynosi od 4 614 mm do 4 629 mm, a wysokość od 1 666 mm do 1 680 mm. Szerokość w każdej wersji wynosi 2 000 mm. Pojemność zbiornika paliwa wynosi 54 litry, a w wersji plug-in hybrid 45 litrów. Pojemność bagażnika także jest zależna od rodzaju napędu i wynosi od 441 litrów (PHEV) do 475 litrów (benzyna/diesel).  Przy złożonych tylnych siedzeniach wartości te rosną do 1 481 – 1 534 litrów.

Ford Kuga 2024 – silniki

Ford w przypadku Kugi bardzo mocno promuje silniki hybrydowe. Pomimo tego w gamie dostępne są wszystkie najważniejsze rodzaje jednostek napędowych. Kuga pozostaje więc jednym z coraz rzadziej spotykanych modeli, które można kupić zarówno z napędem hybrydowym, benzynowym i wysokoprężnym.

Podstawą w gamie jest 1.5-litrowy benzyniak o mocy 150 KM, który ma napęd na przednie koła i jest dostępny jedynie z 6-biegową, manualną skrzynią biegów. To jednocześnie jedyna opcja wyłącznie benzynowa.

Ford zachował Diesla, ale tylko w jednej wersji, a więc podobnie jak w przypadku wersji benzynowej. To samochód wyposażony w silnik 2.0 EcoBlue o mocy maksymalnej 120 koni mechanicznych. Diesel zawsze połączony jest z automatem, ale możecie wybrać rodzaj napędu, bowiem dostępny jest zarówno na przednie, jak i na wszystkie koła.

Najważniejsze z punktu widzenia marki są hybrydy, które dostępne są w dwóch postaciach. Kuga jest bowiem dostępna zarówno jako pełna hybryda (z 2.5-litrowym silnikiem benzynowym, moc maksymalna napędu 190 KM), jak i hybryda plug-in (z tym samym 2.5-litrowym silnikiem, ale moc maksymalna napędu w tym przypadku wynosi 225 KM). W obu przypadkach mamy do czynienia z bezstopniową skrzynią biegów eCVT. W przypadku PHEV samochód dostępny jest jednak tylko z napędem na przód, podczas gdy HEV jest dostępna w zarówno jako FWD i AWD.

Ile wynosi średnie spalanie Kugi w poszczególnych silnikach? Poniżej podajemy dane z cyklu mieszanego według metodologii WLTP:

  • 1.5 EcoBoost 150 KM FWD M6 – 6.6-6.7 l / 100 km;
  • 2.0 EcoBlue 120 KM FWD A8 – 5.7-5.8 l /100 km;
  • 2.0 EcoBlue 120 KM AWD A8 – 5.8-5.9 l / 100 km;
  • 2.5 Hybrid 190 KM FWD eCVT – 5.4-7.3 l / 100 km;
  • 2.5 Hybrid 190 KM AWD eCVT -5.7-5.8 l / 100 km;
  • 2.5 PHEV 225 KM FWD eCVT – 5.4-5.5 l / 100 km bez ładowania i 1.4 l / 100 km z ładowaniem baterii.
ford kuga

Fot. Ford

Wersje wyposażenia

Ford Kuga w 2024 roku w Polsce jest dostępny w sześciu wersjach wyposażenia, które są jednak niezwykle czytelne. To Titanium, jego ulepszona wersja Titanium X, ST-Line, jej ulepszona wersja ST-Line X, Vignale oraz specjalna Graphite Tech Edition.

Trzeba przyznać, że Titanium startuje od wysokiego poziomu cenowego, ale oferuje już całkiem sporo w standardzie. To m.in. obsługa Android Auto i Apple CarPlay, 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 12,3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników czy tempomat z ogranicznikiem prędkości. Na pokładzie już w bazowej wersji znajdują się także czujniki parkowania z przodu i tyłu, a także bezkluczykowy dostęp. Standardem w tej wersji sa 17-calowe aluminiowe felgi.

Titanium X jest ulepszoną wersją Titanium głównie pod kątem komfortu. W standardzie tej wersji znajdziecie system audi Bang&Olufsen, fotel kierowcy z elektryczną regulacją położenia w dziesięciu kierunkach, reflektory LED czy drzwi bagażnika otwierane/zamykane bezdotykowo.

Ceny wersji ST-Line zaczynają się nieco niżej, więc nie jest zaskoczeniem że nie można jej porównywać do Titanium X, a do Titanium. ST-Line to przede wszystkim akcenty stylizacyjne pojawiające się w wielu miejscach, ale także sportowe zawieszenie, sportowe końcówki wydechu czy 18-calowe aluminiowe felgi. W środku pojawia się za to mnóstwo koloru czarnego, także z czerwonymi akcentami i oznaczeniami ST-Line.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ford Puma 2024. Wersje, silniki, hybrydy, ceny. Co można kupić? Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co w najlepiej wyposażonych wersjach?

Usportowiona i dobrze wyposażona wersja Kugi? To stwierdzenie idealnie pasuje do samochodu w wersji ST-Line X, w którym znajdziemy większość wyposażenia Titanium X w usportowionym anturażu. Vignale to natomiast najbardziej elegancka z dostępnych wersji Kugi, a także najlepiej wyposażona. Na jej pokładzie znajdziemy tapicerkę skórzaną, podgrzewane fotele czy kierownicę.

Graphite Tech Edition to najlepiej wyposażona Kuga w ofercie, która wyróżnia się także designem. Specjalny lakier Grey Matter jest bowiem dostępny wyłącznie w tej wersji. Jako jedyna zawiera w standardzie też m.in. inteligentny ogranicznik prędkości, adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych czy system wspomagający parkowanie równoległe i prostopadłe oraz wyjazd z równoległego miejsca parkingowego. Ma też adaptacyjne reflektory LED, aluminiowe pedały, lakierowane zaciski hamulcowe czy tylny spojler.

ford kuga

Fot. Ford

Opcje dodatkowe

Kuga dostępna jest łącznie w ośmiu kolorach, choć nie wszystkie są dostępne dla wszystkich wersji wyposażenia. Bazowym jest niebieski Blazer Blue, który dostępny jest bez dodatkowej dopłaty, ale niedostępny w wersji Vignale. Dla Vignale bazowymi kolorami bez dopłaty są czarny Agate Black i srebrny Solar Silver. W pozostałych wersjach kosztują one 2 200 zł.  Niedostępne dla wersji Vignale są natomiast niebieski Chrome Blue, który w pozostałych przypadkach kosztuje 2 200 zł oraz biały Frozen White, który w pozostałych przypadkach kosztuje 1 050 zł. Uzupełnieniem oferty są szary Magnetic Grey (800 zł dla Vignale, 3 000 zł dla pozostałych wersji) oraz czerwony Lucid Red (1 400 zł dla Vignale i 3 600 zł dla pozostałych). Jak wspomnieliśmy wyżej, Grey Matter jest dostępny jedynie dla Graphite Tech Edition 0 bez dopłaty.

Ford nie jest żadnym odmieńcem i wiele możliwości oferuje dopiero opcjonalnie. Samochód standardowo wyposażony jest w 17- albo 18-calowe felgi, ale opcjonalnie można go mieć nawet z 20-calowymi kołami. W najdroższej wersji trzeba dopłacić za to aż 8 500 zł. Jeśli chodzi o elementy we wnętrzu, to w każdej wersji trzeba dopłacić np. za bezprzewodową ładowarkę (700 zł) czy panoramiczny dach (od 5 300 zł do 6 100 zł). Standardem jest także dodatkowo płatne zapasowe koło dojazdowe (450 zł).

Klasyką są też pakiety doposażające samochód. Najważniejszym z nich jest pakiet Driver Assistance, który w cenie 5 600 zł zawiera całą gamę asystentów bezpieczeństwa. Znajdziemy w nim choćby system wspomagający kierowcę w unikaniu albo zmniejszaniu skutków kolizji, system monitorowania martwego pola, adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych czy przednią kamerę. Elementy te nie są dostępne w standardzie w żadnym pakiecie.

ford kuga wnętrze

Fot. Ford

Ford Kuga 2024 – cennik

Cennik rozpoczyna benzynowa Kuga w wersji Titanium, której ceny startują od 135 710 zł. Benzyniak jest także dostępny we wszystkich pozostałych wersjach oprócz Vignale.

Jedyna Kuga z silnikiem Diesla jest dostępna w dwóch wersjach wyposażenia – Titanium i ST-Line, ale także w dwóch rodzajach napędów – z napędem na przód i na wszystkie koła. Wspólnym we wszystkich wersjach jest 8-biegowy automat. Ceny Titanium FWD startują od 155 440 zł, a AWD od 164 440 zł.

Zdecydowanie najbogatsza jest oferta Kugi z napędami hybrydowymi. Hybryda plug-in jest dostępna od wersji Titanium X, gdzie kosztuje od 191 890 zł. Przypomnijmy, że zawsze jest ona sparowana z bezstopniową, automatyczną skrzynią biegów eCVT. Ceny pełnej hybrydy startują od 173 290 zł za samochód z napędem na przód w wersji Titanium X. Poniżej znajdziecie pełen cennik Forda Kuga:

  • 1.5 EcoBoost 150 KM FWD M6. Titanium od 135 710 zł, Titanium X od 147 210 zł, ST-Line od 143 310 zł, ST-Line X od 154 810 zł, Graphite Tech Edition od 173 810 zł;
  • 2.0 EcoBlue 120 KM FWD A8. Titanium od 155 440 zł, ST-Line od 163 040 zł;
  • 2.0 EcoBlue 120 KM AWD A8. Titanium od 164 440 zł, ST-Line od 172 040 zł;
  • 2.5 Hybrid 190 KM FWD eCVT. Titanium X od 174 290 zł, ST-Line X od 181 890 zł, Vignale od 186 790 zł, Graphite Tech Edition od 200 890 zł;
  • 2.5 Hybrid 190 KM AWD eCVT. Titanium X od 183 290 zł, ST-Line X od 190 890 zł, Vignale od 209 890 zł, Graphite Tech Edition od 195 790 zł;
  • 2.5 PHEV 225 KM FWD eCVT. Titanium X od 191 890 zł, ST-Line X od 199 490 zł, Vignale od 204 390 zł, Graphite Tech Edition od 218 490 zł.
Oceń nasz artykuł!
2 komentarze

2 Comments

  1. Pingback: Kia Picanto 2024. Wersje, silniki, ceny. Co powinniście wiedzieć?

  2. Pingback: Toyota RAV4 PHEV 2024. Wersje, ceny, opcje. Co warto wiedzieć?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *