Ten luksusowy crossover został zaprojektowany z myślą o maksymalnej wydajności aerodynamicznej, co znajduje odzwierciedlenie w imponującym współczynniku oporu powietrza Cx wynoszącym zaledwie 0,24. Każdy element nadwozia został dokładnie przetestowany w tunelu aerodynamicznym, a projektanci zastosowali aktywne wloty powietrza w przednim zderzaku dla optymalizacji chłodzenia.
Nowy model DS wyróżnia się charakterystycznymi elementami stylistycznymi, takimi jak mocno odchylona do tyłu przednia szyba, długi rozstaw osi oraz nisko poprowadzona maska. W projekcie wykorzystano również elementy kolorystyczne znane z bolidu DS E-Tense FE25, startującego w mistrzostwach Formuły E, co podkreśla sportowy charakter pojazdu.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Koncept DS SM Tribute nie pójdzie na marne? To mógłby być sztos
Techniczne szczegóły i osiągi nowego flagowca
Najważniejszą informacją techniczną jest imponujący zasięg pojazdu, który według cyklu WLTP ma wynosić aż 750 kilometrów. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu najnowszej generacji napędu elektrycznego oraz wydajnej aerodynamice nadwozia. Producent zapowiada, że komplet informacji o układzie napędowym zostanie ujawniony podczas oficjalnej prezentacji przed końcem tego roku.
Nowy model DS będzie bazował na modularnej platformie STLA Medium, opracowanej przez koncern Stellantis. Według informacji pochodzących z francuskich źródeł, samochód zostanie wyposażony w akumulator ACC o pojemności 96,9 kWh, co ma zapewnić wspomnianą wysoką wartość zasięgu.
Produkcja nowego SUV-a coupe będzie odbywać się we włoskiej fabryce w Melfi, a pierwsze egzemplarze mają trafić do salonów pod koniec wiosny 2025 roku. Już teraz po drogach jeździ pięćdziesiąt zamaskowanych egzemplarzy testowych, które przechodzą ostatnie próby przed rozpoczęciem produkcji seryjnej.
Pozycjonowanie rynkowe i porównanie z konkurencją
Nowy model, obecnie rozwijany pod kodem D85, może otrzymać nazwę DS 8, plasując się w gamie producenta powyżej obecnego DS 7 i zastępując model DS 9. Koncepcja tego pojazdu została pierwotnie zaprezentowana w 2020 roku jako prototyp Aero Sport Lounge.
Samochód będzie większy od spokrewnionego Peugeota e-408, oferując długość około 4,80 metra (w porównaniu do 4,69 metra w przypadku modelu Peugeot). Sylwetka pojazdu łączy w sobie elementy sedana i SUV-a, z charakterystyczną, obniżoną linią dachu w stylu coupe, co wpisuje się w aktualny trend wśród producentów aut klasy premium.
Nowy crossover DS ma być znacznie bardziej ekskluzywny i imponujący od swojego kuzyna z koncernu Stellantis. Projektanci postawili na połączenie wysokiego nadwozia typowego dla SUV-a z elegancką, opływową sylwetką, co ma przyciągnąć klientów poszukujących luksusowego, ale jednocześnie praktycznego pojazdu elektrycznego.