CR-V czwartej generacji – silniki
Używana Honda CR-V IV – jakie silniki oferuje? Bazowym motorem dla tego modelu jest 4-cylindrowy 2.0 i-VTEC o mocy 155 KM i 182 Nm maksymalnego momentu obrotowego, montowany przez cały okres produkcji samochodu. Prawdę powiedziawszy silnik jest dość nijaki – zwłaszcza w dzisiejszych czasach, kiedy tak bardzo przyzwyczailiśmy się do jednostek z turbodoładowaniem. Istotniejszy jest jednak fakt, że motor jest bardzo odporny. Znosi tak naprawdę wszystko – długotrwałe krótkie podróże, miernej jakości oleje, wyciekające paliwo i niedbałe podejście do zalecanego serwisowania. Ma pojedynczy wałek rozrządu, nieskomplikowany napęd i luz zaworowy regulowany staromodnymi śrubami. Ogółem to świetny wybór.
Jeśli chodzi o większe silniki, to do wyboru jest jeszcze 2.2 i-DTEC o mocy 150 KM i 350 KM, montowany w modelach z lat 2012-2015. Honda jest jedynym producentem samochodów na świecie, któremu udało się stworzyć aluminiowego diesla klasy premium. Kiedy BMW, Isuzu czy Toyota próbowały zrobić coś takiego, była to absolutna katastrofa i galeria złomu. Tutaj nie ma żadnych problemów z podstawową mechaniką, a żywotność jest najwyraźniej nieskończona. W tym CR-V to druga generacja słynnego diesla z filtrem cząstek stałych bliżej turbosprężarki. Jednak to właśnie on czasami odmawia spalania sadzy. Albo ma zmęczony katalizator utleniający (wtedy żadne czyszczenie nie pomoże), albo czujnik różnicy ciśnień kłamie.
W ofercie też dwa przyzwoite Diesle o mniejszej pojemności
W ofercie są też dwa mniejsze Diesle. Montowany w latach 2013-2015 1.6 i-DTEC ma 120 KM mocy maksymalnej i 300 Nm. Nowy mały diesel w 2013 roku był dostępny tylko w wersji z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów. Prowadzi się znacznie lepiej, niż można by się spodziewać, ale moment obrotowy jest taki sam, jak w konkurencyjnych dwulitrówkach. Pierwsze roczniki mają pewne zagrożenia mechaniczne w obszarze głowicy cylindrów. Zła wiadomość jest taka, że aby ją usunąć, trzeba wyjąć silnik.
W latach 2015-2018 w Hondzie CR-V czwartej generacji montowano także 1.6 i-DTEC Biturbo o mocy 160 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Z manualną skrzynią biegów ta wersja jeździ ładnie, ale nie cudownie. Z automatem jednak mocno rozczarowuje – płynność wygląda zupełnie inaczej. Ryzyko serwisowe jest współmierne do rocznika, ceny i złożoności technologii – więc nie cudowne. Warto wybierać egzemplarze z przebiegiem co najmniej 50 tys. km, w których wszelkie nieodłączne wady zdążyły się już ujawnić w ramach gwarancji. Niezła jednostka, ale żadna rewelacja.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Honda CR-V 2024. Wersje, silniki, hybrydy, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Używana Honda CR-V IV – silniki. Opinie, który wybrać?
Jaki silnik jest najlepszy w używanej Hondzie CR-V IV generacji? Wybór nie jest przesadnie rozbudowany, a dodatkowo większość jednostek ma swoje wady. Jednocześnie trzeba od razu podkreślić, że żaden nie jest złym wyborem, który zdecydowanie byśmy odradzali. Najbardziej sensownym wyborem wydaje się niezniszczalny 2.0 i-VTEC, który może nie daje zbyt wiele emocji, ale eksploatacyjnie to poziom Ligi Mistrzów.