Czego szukasz?

motopass.plmotopass.pl

Używane

Volvo S40 II – wszystko, co powinniście wiedzieć. Silniki, popularne usterki, wady, opinie

Volvo S40 II nadal jest dość popularnym samochodem premium na rynku wtórnym. Sprawdzamy, czy warto się nim zainteresować. W newsie znajdziecie najważniejsze informacje o modelu, jego silnikach, spalaniu, a także opis najpopularniejszych usterek. Zawarliśmy również wady i zalety modelu, a także opinie.

volvo s40 ii
Fot. Volvo

Najważniejsze informacje

Volvo S40 II zostało po raz pierwszy zaprezentowane w 2004 roku. Samochód został zbudowany na nowej platformie Ford C1 i jest dostępny z szerokim wyborem silników benzynowych i diesel. W porównaniu do poprzedniej generacji, nowy S40 miał bardziej dynamiczny wygląd i lepsze osiągi.

Auto jest dostępne z różnymi poziomami wyposażenia, w tym wersją sportową R-Design. W 2011 roku, S40 drugiej generacji zostało zastąpione przez nową generację, V40.

Wymiary Volvo S40 II to:

  • Długość: 4.460 mm
  • Szerokość: 1.780 mm
  • Wysokość: 1.450 mm
  • Rozstaw osi: 2.622 mm
  • Pojemność bagażnika: 400 – 1.200 litrów

Wymiary te są podobne do wymiarów innych kompaktowych samochodów osobowych produkowanych w tym samym czasie. S40 II jest krótszy i niższy niż S60, ale jest szerszy od V40.

Volvo S40 II – silniki

Volvo S40 drugiej generacji jest dostępne z szerokim wyborem silników benzynowych i diesel.

Silniki benzynowe:

  • 1.6-litrowy o mocy 100 KM lub 150 KM
  • 1.8-litrowy o mocy 140 KM
  • 2.0-litrowy o mocy 145 KM lub 170 KM
  • 2.5-litrowy Turbo o mocy 220 KM (tylko w wersji R-Design)

Silniki diesel:

  • 1.6-litrowy D DRIVe o mocy 110 KM
  • 1.6-litrowy D2 o mocy 115 KM
  • 2.0-litrowy D3 o mocy 150 KM
  • 2.0-litrowy D4 o mocy 177 KM

Wszystkie silniki są dostępne z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Wersja R-Design jest dostępna tylko z manualną skrzynią biegów.

Jakie są najgorsze silniki Volvo S40 II? Jako model z dobrej jakości i reputacji producenta, nie ma jednoznacznie silników kwalifikujących się jako najgorsze. Niemniej jednak, pewne silniki mogły mieć więcej problemów niż inne. Benzynowy 1.8 jest jednym z najsłabszych silników dostępnych w Volvo S40 II. Przede wszystkim jest mało elastyczny i może nie radzić sobie  z cięższymi warunkami jazdy, takimi jak jazda po górach lub przewożenie większej liczby pasażerów lub bagażu.

Nie polecamy też słabszych Diesli, które mają stosunkowo niewiele zalet, a jazda na autostradzie nimi nie należy do najbardziej przyjemnych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Audi A4 B6 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Popularne usterki, wady, zalety, opinie

Spalanie

Spalanie Volvo S40 II będzie różni się w zależności od silnika, trybu jazdy, oraz warunków drogowych. Poniżej znajdują się przybliżone dane dotyczące spalania dla kilku popularnych silników tej generacji:

  • Silnik 1.6 benzynowy: średnie spalanie wynosi około 7,5 – 8,5 litrów na 100 km w mieście i około 5,5 – 6,5 litrów na 100 km poza miastem.
  • Silnik 1.8 benzynowy: średnie spalanie wynosi około 8 – 9 litrów na 100 km w mieście i około 6 – 7 litrów na 100 km poza miastem.
  • Silnik 2.0 benzynowy: średnie spalanie wynosi około 8,5 – 9,5 litrów na 100 km w mieście i około 6,5 – 7,5 litrów na 100 km poza miastem.
  • Silnik 2.0 diesel: średnie spalanie wynosi około 6 – 7 litrów na 100 km w mieście i około 4,5 – 5,5 litrów na 100 km poza miastem.

Należy pamiętać, że te dane są tylko przybliżone i faktyczne spalanie może się różnić w zależności od indywidualnych warunków jazdy.

Usterki

Jak każde auto, Volvo S40 2. generacji może mieć pewne typowe problemy. Jednakże, na podstawie opinii właścicieli oraz raportów serwisowych, niektóre z najczęściej zgłaszanych usterek w tej generacji S40 to:

  • Problemy z elektroniką i układem elektrycznym, takie jak awarie systemów audio, komputera pokładowego, czy świateł.
  • Problemy z układem hamulcowym, takie jak trzaskanie w hamulcach lub skrzypienie.
  • Awarie klimatyzacji, takie jak brak chłodzenia lub nieszczelności w układzie.
  • Problemy z silnikiem, takie jak słabe osiągi, brak mocy, lub nieprawidłowe działanie.
  • Awarie układu zawieszenia, takie jak trzęsienie podczas jazdy lub hałas z przodu.

Jednak, należy pamiętać, że każde auto jest inne i mogą pojawić się różne problemy, niektóre modele mogą nie mieć poważnych usterek. Zalecane jest regularne konserwacja i serwisowanie w autoryzowanym serwisie, aby uniknąć poważnych problemów.

Wady Volvo S40 II

Poza wyżej wskazanymi usterkami czy awariami, wady Volvo S40 II to przede wszystkim:

  • Koszty utrzymania: części zamienne do Volvo S40 drugiej generacji mogą być droższe niż do innych samochodów tej samej klasy. Naprawy i serwisowanie auta mogą być również droższe niż w przypadku innych marek.
  • Wysokie ceny benzyny: Silniki benzynowe S40 drugiej generacji są dość pochłaniające paliwo, co oznacza, że koszty eksploatacji auta mogą być wyższe niż w przypadku innych pojazdów tej samej klasy.
  • Wysokie ceny ubezpieczenia: Volvo S40 drugiej generacji jest uważane za auto wysokiej klasy, co oznacza, że ceny ubezpieczenia mogą być wyższe niż w przypadku innych pojazdów tej samej klasy.
  • Waga i rozmiar: Volvo S40 drugiej generacji jest dość ciężkie i duże, co oznacza, że może być trudniejsze do manewrowania w ciasnych przestrzeniach niż inne pojazdy tej samej klasy.

Zalety

Volvo S40 drugiej generacji posiada kilka ważnych zalet, w tym:

  • Bezpieczeństwo: Volvo jest znane z wysokiego poziomu bezpieczeństwa swoich samochodów, a S40 drugiej generacji jest żadnym wyjątkiem. Auto posiada wiele systemów bezpieczeństwa, takich jak ABS, poduszki powietrzne, kontrola trakcji i stabilizacji toru jazdy, a także systemy wspomagające kierowcę.
  • Komfort jazdy: S40 drugiej generacji jest uważane za komfortowe auto do jazdy. Posiada dobrze wyciszone wnętrze, komfortowe fotele i dobrze zestrojone zawieszenie, co pozwala na komfortową podróż nawet przy wyższych prędkościach.
  • Stylowy design: Volvo S40 drugiej generacji jest uważane za stylowy i elegancki samochód. Auto posiada sportową sylwetkę, dynamiczne linie i nowoczesne reflektory.
  • Wszechstronność: Volvo S40 drugiej generacji jest uważane za uniwersalne auto, które sprawdzi się zarówno jako pojazd rodzinny, jak i do jazdy po mieście. Jest to idealne auto dla osób, które szukają połączenia wysokiego poziomu bezpieczeństwa, komfortu i nowoczesności w jednym pojeździe.

Czy warto kupić Volvo S40 II? Opinie

Volvo S40 drugiej generacji jest ogólnie uważane za solidne i trwałe auto. Właściciele chwalą przede wszystkim jego bezpieczeństwo, komfort jazdy, oraz stylistykę. Silniki benzynowe i diesel są uważane za oszczędne i dobrze wyważone. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie jest dobrze zestrojone.

Jednakże, niektórzy właściciele skarżą się na problemy z elektroniką i układem elektrycznym, takie jak awarie systemów audio lub komputera pokładowego. Inni narzekają na niską jakość plastików wewnątrz kabiny.

W przypadku S40 drugiej generacji, niektórzy uważają, że ma zbyt wysokie koszty utrzymania, zwłaszcza w przypadku napraw silnika i skrzyni biegów.

Jednak, przeważnie opinie o tym modelu są pozytywne, jest to auto solidne, bezpieczne i z dobrymi parametrami jezdnymi. Zalecane jest, aby dokładnie przeprowadzić research przed zakupem, sprawdzić historię serwisową i wybrać egzemplarz z dobrym stanem technicznym.

5/5 (Liczba głosów: 1)
1 Komentarz

1 Komentarz

  1. Pingback: Opel Astra H - usterki, wady, zalety, opinie. Czy warto kupić?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama

Zobacz także

Eksploatacja

Ludzie zwykle interesują się chłodzeniem silnika dopiero wtedy, gdy na desce rozdzielczej zapala się czerwona lampka ostrzegawcza, której towarzyszy groźny sygnał dźwiękowy. Mimo to...

Używane

Peugeot 5008 był popularnym wyborem dla flot lub osób prywatnych, które chciały mieć przestronny, siedmiomiejscowy samochód z dawką polotu. O dziwo jednak okazało się,...

Używane

Marka Volvo kojarzy nam się zazwyczaj z praktycznymi i przede wszystkim bezpiecznymi samochodami rodzinnymi. C30 w swoich czasach było raczej ciekawostką, a mała liczba...

Używane

Francuzi, podobnie jak Włosi po II wojnie światowej, byli ekspertami od małych samochodów, które mimo swoich skromnych rozmiarów były w stanie zaspokoić większość potrzeb...