Najważniejsze informacje
Volvo S40 II zostało po raz pierwszy zaprezentowane w 2004 roku. Samochód został zbudowany na nowej platformie Ford C1 i jest dostępny z szerokim wyborem silników benzynowych i diesel. W porównaniu do poprzedniej generacji, nowy S40 miał bardziej dynamiczny wygląd i lepsze osiągi.
Auto jest dostępne z różnymi poziomami wyposażenia, w tym wersją sportową R-Design. W 2011 roku, S40 drugiej generacji zostało zastąpione przez nową generację, V40.
Wymiary Volvo S40 II to:
- Długość: 4.460 mm
- Szerokość: 1.780 mm
- Wysokość: 1.450 mm
- Rozstaw osi: 2.622 mm
- Pojemność bagażnika: 400 – 1.200 litrów
Wymiary te są podobne do wymiarów innych kompaktowych samochodów osobowych produkowanych w tym samym czasie. S40 II jest krótszy i niższy niż S60, ale jest szerszy od V40.
Volvo S40 II – silniki
Volvo S40 drugiej generacji jest dostępne z szerokim wyborem silników benzynowych i diesel.
Silniki benzynowe:
- 1.6-litrowy o mocy 100 KM lub 150 KM
- 1.8-litrowy o mocy 140 KM
- 2.0-litrowy o mocy 145 KM lub 170 KM
- 2.5-litrowy Turbo o mocy 220 KM (tylko w wersji R-Design)
Silniki diesel:
- 1.6-litrowy D DRIVe o mocy 110 KM
- 1.6-litrowy D2 o mocy 115 KM
- 2.0-litrowy D3 o mocy 150 KM
- 2.0-litrowy D4 o mocy 177 KM
Wszystkie silniki są dostępne z 6-stopniową manualną skrzynią biegów lub 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Wersja R-Design jest dostępna tylko z manualną skrzynią biegów.
Jakie są najgorsze silniki Volvo S40 II? Jako model z dobrej jakości i reputacji producenta, nie ma jednoznacznie silników kwalifikujących się jako najgorsze. Niemniej jednak, pewne silniki mogły mieć więcej problemów niż inne. Benzynowy 1.8 jest jednym z najsłabszych silników dostępnych w Volvo S40 II. Przede wszystkim jest mało elastyczny i może nie radzić sobie z cięższymi warunkami jazdy, takimi jak jazda po górach lub przewożenie większej liczby pasażerów lub bagażu.
Nie polecamy też słabszych Diesli, które mają stosunkowo niewiele zalet, a jazda na autostradzie nimi nie należy do najbardziej przyjemnych.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Audi A4 B6 – wszystko, co powinniście wiedzieć. Popularne usterki, wady, zalety, opinie
Spalanie
Spalanie Volvo S40 II będzie różni się w zależności od silnika, trybu jazdy, oraz warunków drogowych. Poniżej znajdują się przybliżone dane dotyczące spalania dla kilku popularnych silników tej generacji:
- Silnik 1.6 benzynowy: średnie spalanie wynosi około 7,5 – 8,5 litrów na 100 km w mieście i około 5,5 – 6,5 litrów na 100 km poza miastem.
- Silnik 1.8 benzynowy: średnie spalanie wynosi około 8 – 9 litrów na 100 km w mieście i około 6 – 7 litrów na 100 km poza miastem.
- Silnik 2.0 benzynowy: średnie spalanie wynosi około 8,5 – 9,5 litrów na 100 km w mieście i około 6,5 – 7,5 litrów na 100 km poza miastem.
- Silnik 2.0 diesel: średnie spalanie wynosi około 6 – 7 litrów na 100 km w mieście i około 4,5 – 5,5 litrów na 100 km poza miastem.
Należy pamiętać, że te dane są tylko przybliżone i faktyczne spalanie może się różnić w zależności od indywidualnych warunków jazdy.
Usterki
Jak każde auto, Volvo S40 2. generacji może mieć pewne typowe problemy. Jednakże, na podstawie opinii właścicieli oraz raportów serwisowych, niektóre z najczęściej zgłaszanych usterek w tej generacji S40 to:
- Problemy z elektroniką i układem elektrycznym, takie jak awarie systemów audio, komputera pokładowego, czy świateł.
- Problemy z układem hamulcowym, takie jak trzaskanie w hamulcach lub skrzypienie.
- Awarie klimatyzacji, takie jak brak chłodzenia lub nieszczelności w układzie.
- Problemy z silnikiem, takie jak słabe osiągi, brak mocy, lub nieprawidłowe działanie.
- Awarie układu zawieszenia, takie jak trzęsienie podczas jazdy lub hałas z przodu.
Jednak, należy pamiętać, że każde auto jest inne i mogą pojawić się różne problemy, niektóre modele mogą nie mieć poważnych usterek. Zalecane jest regularne konserwacja i serwisowanie w autoryzowanym serwisie, aby uniknąć poważnych problemów.
Wady Volvo S40 II
Poza wyżej wskazanymi usterkami czy awariami, wady Volvo S40 II to przede wszystkim:
- Koszty utrzymania: części zamienne do Volvo S40 drugiej generacji mogą być droższe niż do innych samochodów tej samej klasy. Naprawy i serwisowanie auta mogą być również droższe niż w przypadku innych marek.
- Wysokie ceny benzyny: Silniki benzynowe S40 drugiej generacji są dość pochłaniające paliwo, co oznacza, że koszty eksploatacji auta mogą być wyższe niż w przypadku innych pojazdów tej samej klasy.
- Wysokie ceny ubezpieczenia: Volvo S40 drugiej generacji jest uważane za auto wysokiej klasy, co oznacza, że ceny ubezpieczenia mogą być wyższe niż w przypadku innych pojazdów tej samej klasy.
- Waga i rozmiar: Volvo S40 drugiej generacji jest dość ciężkie i duże, co oznacza, że może być trudniejsze do manewrowania w ciasnych przestrzeniach niż inne pojazdy tej samej klasy.
Zalety
Volvo S40 drugiej generacji posiada kilka ważnych zalet, w tym:
- Bezpieczeństwo: Volvo jest znane z wysokiego poziomu bezpieczeństwa swoich samochodów, a S40 drugiej generacji jest żadnym wyjątkiem. Auto posiada wiele systemów bezpieczeństwa, takich jak ABS, poduszki powietrzne, kontrola trakcji i stabilizacji toru jazdy, a także systemy wspomagające kierowcę.
- Komfort jazdy: S40 drugiej generacji jest uważane za komfortowe auto do jazdy. Posiada dobrze wyciszone wnętrze, komfortowe fotele i dobrze zestrojone zawieszenie, co pozwala na komfortową podróż nawet przy wyższych prędkościach.
- Stylowy design: Volvo S40 drugiej generacji jest uważane za stylowy i elegancki samochód. Auto posiada sportową sylwetkę, dynamiczne linie i nowoczesne reflektory.
- Wszechstronność: Volvo S40 drugiej generacji jest uważane za uniwersalne auto, które sprawdzi się zarówno jako pojazd rodzinny, jak i do jazdy po mieście. Jest to idealne auto dla osób, które szukają połączenia wysokiego poziomu bezpieczeństwa, komfortu i nowoczesności w jednym pojeździe.
Czy warto kupić Volvo S40 II? Opinie
Volvo S40 drugiej generacji jest ogólnie uważane za solidne i trwałe auto. Właściciele chwalą przede wszystkim jego bezpieczeństwo, komfort jazdy, oraz stylistykę. Silniki benzynowe i diesel są uważane za oszczędne i dobrze wyważone. Układ kierowniczy jest precyzyjny, a zawieszenie jest dobrze zestrojone.
Jednakże, niektórzy właściciele skarżą się na problemy z elektroniką i układem elektrycznym, takie jak awarie systemów audio lub komputera pokładowego. Inni narzekają na niską jakość plastików wewnątrz kabiny.
W przypadku S40 drugiej generacji, niektórzy uważają, że ma zbyt wysokie koszty utrzymania, zwłaszcza w przypadku napraw silnika i skrzyni biegów.
Jednak, przeważnie opinie o tym modelu są pozytywne, jest to auto solidne, bezpieczne i z dobrymi parametrami jezdnymi. Zalecane jest, aby dokładnie przeprowadzić research przed zakupem, sprawdzić historię serwisową i wybrać egzemplarz z dobrym stanem technicznym.