Volkswagen Passat od jakiegoś czasu oferowany jest w Polsce wyłącznie jako kombi, a więc Passat Variant. Samochód ma 4 917 mm długości, 1 849 mm szerokości i 1 521 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2 837 mm. Pojemność bagażnika w standardowej konfiguracji wynosi 690 litrów, a zbiornik paliwa ma 66 litrów w wersjach wyłącznie spalinowych i 45 litrów w hybrydach plug-in.
Passat 2024 – silniki
Volkswagen Passat cały czas jest dostępny w Polsce zarówno w wersjach benzynowych, jak i wysokoprężnych. Jest też hybryda plug-in.
Oferta benzyniaków Passata Varianta rozpoczyna się od 150-konnego (250 Nm), 4-cylindrowego silnika 1.5 TSI z tzw. miękką hybrydą. Można go sparować wyłącznie z 7-stopniowym automatem DSG. Do wyboru jest także 2.0 TSI o mocy 265 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępne z 7-biegowym DSG dla wersji R-Line. Z oferty w ostatnim czasie zniknął natomiast rzadko wybierany przez klientów 2.0 TSI 4Motion.
Passat w Dieslu jest dostępny z jedną jednostką napędową, ale w czterech wersjach. Podstawowa to 2.0 TDI SCR o mocy 122 KM i 320 Nm z 7DSG. To opcja, która pojawiła się przy okazji liftingu modelu – wcześniej najsłabszym wariantem był 150 KM i 360 Nm. Ten jednak pozostał w ofercie i również jest dostępny tylko z automatem DSG. Najmocniejszy Diesel to Passat z napędem na cztery koła – 2.0 TDI SCR 4Motion o mocy 193 KM i 400 Nm, sparowany oczywiście z DSG.
Nowy Passat PHEV
Nowy Passat jest także dostępny w dwóch wersjach hybrydowych plug-in. Obie bazują na silniku 1.5 TSI i są sparowane z automatem DSG o 6 przełożeniach. Różnią się jednak mocą – słabsza ma 150 KM, a mocniejsza 177 KM. Obie wersje mają tę samą baterię i moc silnika elektrycznego (116 KM). Bateria jest całkiem spora (19,7 kWh), co pozwala na przejechanie wyłącznie na energii elektrycznej do 131 km.
Ile wynosi spalanie Volkswagena Passata Varianta w poszczególnych wersjach? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego w ramach metodologii WLTP:
- 1.5 TSI MHEV 150 KM 7DSG – 5,4-5,5 l / 100 km;
- 2.0 TSI 265 KM 7DSG – 8,1 l / 100 km;
- 2.0 TDI SCR 122 KM 7DSG – 4,9 l / 100 km;
- 2.0 TDI SCR 150 KM 7DSG – 4,9-5,0 l / 100 km;
- 2.0 TDI SCR 4Motion 193 KM 7DSG – 5,7-5,8 l / 100 km.
Volkswagen nie podaje danych zużycia paliwa dla hybryd plug-in, ponieważ procedura testowa obejmuje 100 kilometrów. Obie hybrydy mogą przejechać na prądzie znacznie więcej, więc zużycie w cyklu testowym wynosi 0 litrów, co jest oczywiście bzdurą.
Volkswagen Passat Variant – wersje wyposażenia
Passat w Polsce jest dostępny obecnie w sześciu wersjach wyposażenia – bazowej Passat, Business, Business Plus, Elegance, R-Line oraz R-Line Plus.
Bazowa wersja jest stworzona głównie do flotowych potrzeb, ale jednocześnie jest naprawdę dobrze wyposażona. Zawiera reflektory LED do świateł mijania i drogowych, tylne lampy zespolone LED czy czarne relingi dachowe. Jest też wielofunkcyjna kierownica, regulowana podłoga bagażnika, czujniki parkowania z przodu i tyłu, kamera cofania czy dość obszerny pakiet asystentów. Obejmuje on m.in. asystenta utrzymania pasa ruchu, funkcję hamowania przed nadjeżdżającym pojazdem podczas skrętu z asystentem wymijania czy asystenta jazdy przez skrzyżowanie. Jest też adaptacyjny tempomat, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna, 12,9″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego, 10,25″ cyfrowe zegary i wskaźniki Digital Cockpit Pro czy system audio z 8 głośnikami. Standardem dla tej wersji jest materiałowa tapicerka i 16-calowe felgi aluminiowe.
Wersja Business ma już automatycznie składane boczne lusterka (w standardzie elektrycznie regulowane i podgrzewane), srebrne relingi dachowe, ambientowe oświetlenie, przednie fotele z funkcją masażu czy tapicerkę z elementami Alcantary i skóry. Jest też ulepszona gama asystentów – choćby o proaktywny system ochrony pasażerów czy asystenta jazdy w korkach. Automatyczna klimatyzacja od tej wersji jest już 3-strefowa i ma panel do sterowania z tyłu. Standardem jest też indukcyjna ładowarka do smartfonów. Standardem nadal są 16″ felgi aluminiowe, ale dla hybrydy plug-in już 17″. W Business Plus znajdziecie dodatkowo przyciemniane tylne szyby, rozbudowane oświetlenie ambientowe czy tapicerkę siedzeń z Alcantary/skóry. Fotele przednie są podgrzewane i poza funkcją masażu mają także wentylację.
Co w najbogatszych wersjach?
Elegance to najlepiej wyposażona standardowa wersja. Znajdziecie w niej bowiem choćby dynamiczną regulację zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów, dynamiczne tylne kierunkowskazy, podświetlane listwy z przodu i tyłu samochodu między światłami czy listwy progowe z metalowymi wstawkami. Jest też kierownica z łopatkami do zmiany biegów, tapicerka z Alcantary czy przednie siedzenia z funkcją masażu.
R-Line tu usportowiona wersja Passsata. Wyposażeniem jest ona zbliżona do Elegance, ale zawiera sporo wstawek R-Line, podgrzewaną kierownicę, czarną podsufitkę, adaptacyjne zawieszenie DCC Pro (tylko w PHEV) czy progresywny układ kierowniczy. Są też specjalne sportowe fotele z zagłówkami zintegrowanymi z siedzeniem. Same fotele są jednak materiałowe, co najbardziej różni tę wersję od poprzednich w kontekście wyposażenia. Standardem dla tej wersji są 18″ felgi. W R-Line Plus znajdziecie dodatkowo przyciemniane tylne szyby oraz większe felgi – 19″.
Co za dodatkową opłatą?
Nowy Passat dostępny jest w Polsce łącznie w ośmiu kolorach. Volkswagen Passat Variant kolory lakieru to:
- specjalny biały Pure – bez dopłaty;
- metaliczne: niebieski Reef, czarny Grenadilla, szary Diabas, srebrny Oyster, zielony Maripost – 3 480 zł;
- metaliczny czerwony Chilli – 5 910 zł;
- perłowy biały Oryx – 5 910 zł.
Volkswagen Passat jest jednym z tych modeli, które nadal oferują bardzo wiele w wyposażeniu dodatkowym, ale i tak znacznie mniej niż w poprzedniej generacji. Poza standardowym wykończeniem wnętrza dostępne jest kilka dodatkowo płatnych rodzajów tapicerek do wyboru. Najdroższą z nich jest grafitowo-czarna tapicerka z niebieskimi przeszyciami w Pakiecie R-Line Sygnature za 23 180 zł. Podobnie wygląda sprawa z kołami – niemal dla każdej wersji wyposażenia dostępne są dodatkowe opcje – najwięcej dla wersji Business, którą można mieć nawet z 18″ kołami ze szlifem diamentowym za 7 980 zł.
Z najciekawszych dodatkowo płatnych opcji warto wskazać na:
- elektrycznie otwierany i zamykany dach panoramiczny – 6 370 zł (niedostępne dla Passat i R-Line Plus);
- elektrycznie rozkładany i składany hak holowniczy z systemem Trailer Assist – 5 540 zł (6 210 zł dla Passat);
- kamera 360 stopni – wraz z innymi funkcjonalnościami w Pakiecie IQ.Drive za 2 510 zł (niedostępne dla Passat):
- sportowe zawieszenie – 2 220 zł (tylko Business, Business Plus i Elegance);
- adaptacyjne zawieszenie DCC Pro – 5 950 zł dla Business, Business Plus i Elegance, 4 820 zł dla R-Line i R-Line Plus (standard dla PHEV), niedostępne w Passat;
- ogrzewanie postojowe i wentylacja ze zdalnym sterowaniem radiowym i timerem – w pakiecie za 7 550-9 160 zł w zależności od wersji wyposażenia;
- system audio Harman Kardon – 4 200 zł (niedostępny dla Passat);
- 15″ ekran systemu informacyjno-rozrywkowego i wyświetlacz head-up – 4 480 zł (niedostępne dla Passat);
- zapasowe koło dojazdowe – 530 zł;
- pełnowymiarowe koło zapasowe aluminiowe z podnośnikiem – 2 190 zł.
Volkswagen Passat Variant 2024 – cennik
Ceny nowego Volkswagena Passata rozpoczynają się od 164 490 zł w wersji benzynowej i od 178 890 zł w wersji z silnikiem Diesla. Hybryda plug-in jest oczywiści znacznie droższa i kosztuje od 237 990 zł.
Ceny poszczególnych wersji benzynowych prezentują się następująco:
- 1.5 TSI MHEV 150 KM 7DSG – Passat od 164 990 zł, Business od 179 890 zł, Business Plus od 180 690 zł, Elegance od 193 890 zł;
- 2.0 TSI 265 KM 7DSG – R-Line od 247 990 zł, R-Line Plus od 248 790 zł.
Ceny poszczególnych wersji z silnikiem Diesla wyglądają natomiast tak:
- 2.0 TDI SCR 122 KM 7DSG – Passat od 178 890 zł;
- 2.0 TDI SCR 150 KM 7DSG – Business od 198 690 zł, Business Plus od 199 490 zł, Elegance od 212 690 zł;
- 2.0 TDI SCR 4Motion 193 KM 7DSG – Elegance od 236 890 zł, R-Line od 246 590 zł, R-Line Plus od 247 390 zł.
Wszystkie ceny Passata w wersji hybrydowej plug-in (PHEV):
- 1.5 TSI eHybrid 150 KM 6DSG – Business od 237 990 zł, Business Plus od 238 790 zł, Elegance od 251 090 zł;
- 1.5 TSI eHybrid 177 KM 6DSG – Elegance od 261 890 zł, R-Line od 274 590 zł, R-Line Plus od 275 390 zł.