Skoda Fabia w 2024 roku to tradycyjnie jeden z najtańszych sensownych samochodów na rynku. Jakie są dane techniczne Skody Fabia? Auto ma 4 108 mm długości, 1 780 mm szerokości i 1 459 mm wysokości. Rozstaw osi w Skodzie Fabia wynosi 2564 mm, a pojemność bagażnika to 380 l albo 1190 l po rozłożeniu tylnych siedzeń. Pojemność zbiornika paliwa wynosi zawsze 50 litrów. Co jeszcze ma w swojej ofercie Skoda?
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Skoda Karoq 2024. Wersje, silniki, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Fabia 2024 – wersje wyposażenia
Wyposażenie Skody Fabii w Polsce dzieli się na trzy wersje. Najtańszy wariant Skody Fabii w 2024 roku to Essence. Znajdziecie w niej 15-calowe stalowe obręcze kół, manualną klimatyzację, 8-calowy ekran radia z 4 głośnikami i obsługą bluetooth czy dwa gniazda USB-C. W zakresie bezpieczeństwa należy wyróżnić czujniki parkowania z tyłu, asystenta pasa ruchu, kontrolę odstępu z funkcją awaryjnego hamowania czy rozpoznawanie znaków drogowych. Są też elektrycznie sterowane przednie szyby i elektrycznie sterowane oraz podgrzewane lusterka boczne.
Selection to środkowa wersja wyposażenia Fabii. Znajdziecie w niej już tempomat, bezkluczykowy dostęp do samochodu czy dwuramienną kierownicę wielofunkcyjną. Jest też parasolka w drzwiach kierowcy czy tylne światła LED, a system inforozrywki można sparować z Android Auto i Apple CarPlay. Warto też wskazać, że system audio ma już 6 głośników.
Monte Carlo to zdecydowanie najlepiej wyposażona Fabia. W standardzie dostajecie bowiem już 16-calowe felgi aluminiowe, przyciemniane tylne szyby czy 3-ramienną kierownicę wielofunkcyjną. Jest też wiele czarnych wstawek – ramka grilla, obudowa lusterek bocznych, listwy zderzaka i progowe czy dyfuzor. Sportowe elementy znajdują się zresztą także we wnętrzu – to m.in. czarna podsufitka, fotele ze zintegrowanymi zagłówkami, dekor w stylistyce karbonu czy wykończenie konsoli środkowej.
Standardem dla wszystkich wersji jest zestaw naprawczy do kół.
Nowa Fabia – jakie silniki w ofercie
Jakie silniki oferuje Skoda Fabia w 2023 roku? Jeśli szukacie auta z napędem hybrydowym bądź Diesla, będziecie rozczarowani. Skoda Fabia w Polsce w swojej gamie silników ogranicza się do jednostek benzynowych.
Najsłabszą z nich jest 1.0 MPI o mocy 80 koni mechanicznych i 93 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd współpracuje z 5-biegową manualną skrzynią biegów. Znajdziemy go we wszystkich wersjach wyposażenia.
Idąc dalej mamy dwa litrowe warianty silnika 1.0 TSI. Słabszy ma moc 95 KM oraz 175 Nm i współpracuje z 5-biegowymi manualem. Natomiast 115-konny wariant (200 Nm) jest sparowany z 6-biegową manualną skrzynią biegów albo z 7-biegową, dwusprzęgłową skrzynią DSG.
Najmocniejszym silnikiem w gamie Fabii w Polsce 1.5 TSI o mocy 150 KM i 250 Nm. Jest on dostępny jedynie z 7-biegowym automatem DSG oraz w najwyższej wersji wyposażenia – Monte Carlo.
Ile wynosi średnie spalanie Skody Fabii? Poniżej znajdziecie dane dla poszczególnych jednostek w cyklu mieszanym WLTP:
- 1.0 MPI 80 KM 5MT – 5,2-5,6 l/100 km;
- 1.0 TSI 95 KM 5MT – 5,0-5,5 l/100 km;
- 1.0 TSI 115 KM 6MT – 5,0-5,7 l/100 km;
- 1.0 TSI 115 KM 7DSG – 5,2-6,1 l/100 km;
- 1.5 TSI 150 KM 7DSG – 5,7-5,8 l/100 km.
Wybrane silniki można wyposażyć w instalacje LPG Landi RENZO. Skoda nie podaje jednak więcej szczegółów, a jedynie wskazuje, że przekażą je doradcy klienta w salonach.
Kolory lakieru, opcje, pakiety dodatkowe
Fabia jest dostępna w Polsce w dziewięciu kolorach. Skoda Fabia kolory lakieru to:
- niemetalizowany Błękit Energy – bez dopłaty, niedostępny dla Monte Carlo;
- niemetalizowany Biel Candy – 1 550 zł, niedostępny dla Monte Carlo;
- metalizowane: Biel Moon, Srebrny Brillant, Błękit Race, Czerń Magic, Szary Graphite – 2 400 zł, bez dopłaty dla Monte Carlo;
- metalizowane: Czerwień Velvet, Pomarańczowy Phoenix – 3 950 zł, 1 650 zł dla Monte Carlo.
Do wyboru jest także sześć konfiguracji wnętrza, choć… tak naprawdę to nie. Bazową wersję Essence można sparować jedynie z wnętrzem Studio, a wersję Monte Carlo jedynie z dedykowanym jej wnętrzem. Najwięcej możliwości daje więc wersja Selection, bo poza wnętrzem Loft w standardzie można ją mieć także z trzema innymi w cenach od 4 200 do 4 700 zł.
Do wyboru jest też kilkanaście rodzajów felg, jednak warto wspomnieć, że bazową wersję można mieć co najwyżej z 16″ felgami aluminiowymi. Wersje Selection i Monte Carlo można już jednak skonfigurować nawet z 18″ czarnymi obręczami ze stopów lekkich (ceny do 9 700 zł). W tym miejscu warto też wspomnieć, że zapasowe koło dojazdowe kosztuje 600 zł.
Kamera cofania i automatyczna klimatyzacja zawsze dodatkowo płatne
Fabia nie jest żadnym wyjątkiem w gamie Skody, w związku z czym jej wyposażenie opcjonalne jest naprawdę szerokie. Obejmuje ono ulepszenia dla dwóch pierwszych wersji wyposażenia, a także zupełnie nowe funkcjonalności. Poniżej zawarliśmy najciekawsze opcje dodatkowe:
- funkcja monitorowania martwego pola – 2 900 zł (niedostępne dla Essence);
- sportowe zawieszenie – 650 zł (niedostępne dla Essence);
- podgrzewane fotele z przodu – 1 100 zł;
- podwójna podłoga bagażnika – 650 zł (niedostępna dla Essence);
- kamera cofania – 1 700 zł (niedostępna dla Essence);
- czujniki parkowania z przodu i tyłu – 1 650 zł (niedostępne dla Essence);
- aktywny tempomat do 210 km/h – 1 250 zł (niedostępny dla Essence);
- 9,2″ ekran systemu inforozrywki z nawigacją i wirtualnym kokpitem – 5 600 zł (niedostępny dla Essence);
- sam wirtualny kokpit – cyfrowy zestaw wskaźników – 1 900 zł (niedostępny dla Essence);
- dach panoramiczny – 3 500 zł (niedostępny dla Essence).
Z powyższego jasno wynikają dwie rzeczy. Pierwsza – bazowa wersja ma bardzo ograniczone możliwości doposażenia – lepiej więc kupić tylko nieco droższą Selection i dać sobie możliwość doboru pojedynczych elementów. Dwa – Skoda każe sobie płacić za wiele elementów, które jej konkurencji mają już w standardzie. Z tego zresztą wynika niska cena samochodu, o której niżej.
Z najciekawszych pakietów wskazać należy natomiast:
- Pakiet Winter Plus (niedostępny dla Essence) – 2 950 zł Selection, 2 750 zł Monte Carlo. Zawiera podgrzewane fotele z przodu, automatyczną klimatyzację czy podgrzewaną przednią szybę;
- Pakiet Comfort Plus (niedostępny dla Essence) – 2 100 zł Selection, 1 200 zł Monte Carlo. Zawiera podłokietnik z przodu, regulowany na wysokość fotel kierowcy i pasażera, fotele przednie z manualną regulacją odcinka lędźwiowego czy elektrycznie sterowane tylne szyby.
Skoda Fabia 2024 – ceny w Polsce
Fabia niezmiennie jest jednym z najtańszych nowych samochodów w Polsce. Ceny nowej Fabii rozpoczynają się bowiem od 71 850 zł, a poniżej 80 tys. złotych możecie kupić aż pięć wariantów samochodu. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:
- 1.0 MPI 80 KM 5MT – Essence od 71 850 zł, Selection od 75 450 zł, Monte Carlo od 85 800 zł;
- 1.0 TSI 95 KM 5MT – Essence od 75 350 zł, Selection od 78 950 zł;
- 1.0 TSI 115 KM 6MT – Essence od 77 650 zł, Selection od 81 250 zł, Monte Carlo od 91 600 zł;
- 1.0 TSI 115 KM 7DSG – Selection od 86 300 zł, Monte Carlo od 96 600 zł;
- 1.5 TSI 150 KM 7DSG – Monte Carlo od 103 900 zł.