Connect with us

Wpisz wyszukiwaną frazę:

Samochody nowe

Kia XCeed 2025. Silniki, hybryda, wersje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Kia XCeed to w Polsce jeden z cenionych od lat, rodzinnych bestsellerów. Ile kosztuje i co oferuje w 2025 roku? Przeanalizowaliśmy ofertę modelu i zebraliśmy najważniejsze informacje w jednym miejscu. Poniżej znajdziecie kluczowe dane na temat silników, wersji wyposażenia, opcji dodatkowych i cennik Kii XCeed.

kia xceed
Fot. Kia

Kia XCeed 2025 to jedna z najpopularniejszych propozycji koreańskiej marki w Polsce. Samochód ma 4 395 mm długości, 1 826 mm szerokości i 1 483 mm albo 1 495 mm wysokości (zależnie czy 16″ czy 18″), a rozstaw osi wynosi 2 650 mm. Pojemność bagażnika wynosi od 426 do 1 378 litrów, a zbiornik paliwa ma 50 litrów w benzyniaku albo 37 litrów w hybrydzie plug-in. Nowy samochód jest standardowo objęty gwarancją na 7 lat albo 150 000 km.

Kia XCeed 2025 – silniki

Kia XCeed w 2025 roku w Polsce dostępna jest w dwóch konfiguracjach układu napędowego. To 1.5-litrowy T-GDI o mocy maksymalnej 140 KM albo hybrydowy układ napędowy bazujący na benzyniaku 1.6 GDI (PHEV). W obecnej ofercie nie znajdziecie więc 1.6 T-GDI 204 KM, a jedynemu benzyniakowi zabrano 20 KM mocy.

1.5 T-GDI w Kii XCeed dostępny jest w dwóch wariantach. Można go bowiem sparować z 6-biegowym manualem oraz automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT o siedmiu przełożeniach. Maksymalny moment obrotowy samochodu w tej wersji wynosi 253 Nm.

Maksymalna moc układu hybrydowego plug-in wynosi natomiast 141 KM, na co składa się z 105 KM z silnika spalinowego oraz 60,5 KM z silnika elektrycznego. Maksymalny moment obrotowy układu wynosi 265 Nm, a zasięg w trybie elektrycznym do 57 km. W tej wersji samochód jest dostępny z dwusprzęgłowym automatem DCT, ale o 6 przełożeniach.

Zużycie paliwa Kii XCeed dla poszczególnych wersji w cyklu mieszanym według WLTP prezentuje się następująco:

  • 1.5 T-GDI 140 KM z manualem – 6,1-6,5 l/100 km;
  • 1.5 T-GDI 140 KM z automatem – 6,2-6,6 l/100 km;
  • 1.6 GDI plug-in hybrid 141 KM- 1,4-1,7 l/100 km.
kia xceed

Fot. Kia

Wersje wyposażenia

Kię XCeed można skonfigurować w czterech wersjach wyposażenia, jednak nie wszystkie są dostępne dla każdego układu napędowego. Do wyboru są wersje M, L, Business Line oraz GT Line.

Bazę w tym modelu stanowi wersja M, która jest już wyposażona naprawdę przyzwoicie. Już w tej wersji Kia proponuje bowiem tempomat z ogranicznikiem prędkości, system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów i pieszych czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. To wersja, którą z pełną świadomością możecie kupić i nie będziecie narzekać na każdym kroku, że czegoś jej brakuje. W pakiecie znajdują się jeszcze m.in. kamera cofania, elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich i tylnych, światła dzienne LED w stylistyce kostek lodu, światła mijania typu projekcyjnego czy manualna klimatyzacja. Samochód ma też już aluminiowe felgi (16″) oraz 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.

W wersji wyposażenia L znajdziecie już automatyczną klimatyzację dwustrefową, tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej, przyciemniane szyby tylne czy elektryczną regulację foteli przednich. W Kii XCeed PHEV samochód nadal ma aluminiowe 16-calówki, ale w benzyniaku są już 18-calowe. Różnica między napędami dotyczy także innych kwestii – PHEV ma wskazany wyżej 8-calowy ekran info-tainmentu, podczas gdy benzyniak już 10,25-calowy. W wersji z automatem samochód jest też wyposażony w aktywny tempomat z funkcją stop & go.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota Corolla Cross 2024. Wersje wyposażenia, silniki, ceny, dodatkowe opcje. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co w najbogatszych wersjach?

W wersji wyposażenia Business Line standardem dla wszystkich wersji są już zarówno 18-calowe koła, jak i 10,25-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Wersja ta ma już także podgrzewane fotele przednie z 3-stopniową regulacją, podgrzewaną kierownicę czy podgrzewaną szybę przednią. Warto wspomnieć jeszcze o cyfrowych zegarach z 12,3-calowym ekranem, systemie rozpoznającym znaki ograniczeń prędkości, indukcyjnej ładowarce do telefonu czy specjalnym systemie audio. To zestaw JBL z 8 głośnikami, subwooferem, głośnikiem centralnym i oddzielnym wzmacniaczem o łącznej mocy 320 W. Nie jest on jednak dostępny w wersji PHEV.

Wersja GT Line to szczyt możliwości XCeeda. Samochód ma w niej dedykowaną skórzano-zamszową tapicerkę GT Line, sportowo wyglądającą kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały czy specjalny wzór felg. Z technicznych rzeczy należy wspomnieć o dynamicznych kierunkowskazach tylnych czy kilku kolejnych asystentach. To m.in. system monitorowania martwego pola czy system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją zatrzymania. Całości dopełniają liczne akcenty stylistyczne GT Line oraz czarne relingi dachowe.

Co istotne, hybryda plug-in jest obecnie dostępna jedynie z roku modelowego 2024 i jedynie w wersji wyposażenia Business Line. W związku z końcówką sprzedaży modelu jest ona jednak dostępna z atrakcyjnym rabatem, o czym poniżej.

kia xceed

Fot. Kia

Możliwości personalizacji i dodatkowe opcje

Samochód dostępny jest w dziesięciu kolorach. Kia XCeed kolory lakieru to:

  • Cassa White – bez dopłaty;
  • metalizowane: czarny Penta Metal, Lunar Silver, Blue Flame, Infra Red, Deluxe White – 2 800 zł;
  • metalizowane niedostępne dla GT-Line: Yucca Steel Gray, Orange Fusion – 2 800 zł;
  • perłowy Black – 2 800 zł;
  • specjalny Celadon Spirit Green – 3 200 zł.

Konkretne wersje wyposażenia można oczywiście doposażyć w elementy z wyższej wersji wyposażenia. I tak Kia oferuje m.in. Pakiet Smart (2 500 zł) dla bazowej wersji M, który obejmuje m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, przyciemniane tylne szyby czy elektrochromatyczne lusterko wewnętrze z cienką ramką.

Pakiet Business Line Plus (7 500 zł) dla wersji Business Line zawiera natomiast elektrycznie regulowany fotel kierowcy w 8 kierunkach z funkcją pamięci ustawień, wentylowane przednie fotele, skórzaną tapicerkę czy funkcję automatycznego otwierania i zamykania bagażnika. Jest on dostępny jedynie dla wersji Business Line.

Ciekawą opcją jest także Pakiet Drive Wise (2 000 zł dla manualu, 2 500 zł dla automatu). Jest dostępny dla wersji wyposażenia L i Business Line. Zawiera system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania czy system audio-wizualnego ostrzegania o zagrożeniu w momencie nadjeżdżania z tyłu pojazdu i otwierania drzwi. Wersja z automatem DCT ma także asystenta jazdy po autostradzie.

Jakie są inne opcje dodatkowe dla Kii XCeed? Warto wymienić sterowany elektrycznie szklany dach z elektrycznie regulowaną roletą za 3 500 zł czy systemy zabezpieczające przed kradzieżą lub uruchomieniem samochodu. Kia może je zamontować fabrycznie za 2 000 zł.

Dla modelu można kupić także pakiet przeglądów na 4 lata albo 60 tysięcy km. W zależności od wersji kosztuje on 4 295 zł (1.5 T-GDI) albo 4 395 zł (1.6 GDI PHEV).

kia xceed wnętrze

Fot. Kia

Kia XCeed 2025 – ceny

Ceny Kii XCeed w 2025 roku w Polsce rozpoczynają się już powyżej 100 tysięcy złotych. Za 140-konny model z manualem w wersji wyposażenia M zapłacicie bowiem od 111 500 zł. Pomimo obniżenia mocy silnika, samochód podrożał w ciągu roku o kilka tysięcy złotych. Przypominamy, że w przypadku hybrydy plug-in omawiamy samochody z rocznika modelowego 2024 w promocyjnej cenie (końcówka sprzedaży), dzięki czemu oferta jest niezwykle atrakcyjna.

Poniżej znajdziecie pełen cennik XCeeda:

  • 1.5 T-GDI 140 KM 6MT – M od 111 500 zł, L od 124 500 zł, Business Line od 134 500 zł, GT-Line od 144 500 zł;
  • 1.5 T-GDI 140 KM 7DCT – M od 119 500 zł, L od 132 500 zł, Business Line od 142 500 zł, GT-Line od 152 500 zł;
  • 1.6 GDI PHEV 141 KM 6DCT – Business Line od 139 200 zł.
4.7/5 (Liczba głosów: 7)