Czego szukasz?

Nowe

Kia XCeed 2024. Silniki, hybryda, wersje, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Kia XCeed to w Polsce jeden z cenionych od lat, rodzinnych bestsellerów. Ile kosztuje i co oferuje w 2024 roku? Przeanalizowaliśmy ofertę modelu i zebraliśmy najważniejsze informacje w jednym miejscu. Poniżej znajdziecie kluczowe dane na temat silników, wersji wyposażenia, opcji dodatkowych i cennik Kii XCeed.

kia xceed
Fot. Kia

Kia XCeed 2024 to jedna z najpopularniejszych propozycji koreańskiej marki w Polsce. Samochód ma 4 395 mm długości, 1 826 mm szerokości i 1 483 mm albo 1 495 mm wysokości (zależnie czy 16″ czy 18″), a rozstaw osi wynosi 2 650 mm. Pojemność bagażnika wynosi od 426 do 1 378 litrów, a zbiornik paliwa ma 50 litrów w benzyniaku, a 37 litrów w hybrydzie plug-in. Nowy samochód jest standardowo objęty gwarancją na 7 lat albo 150 000 km.

Kia XCeed 2024 – silniki

Kia XCeed w 2024 roku w Polsce dostępna jest w trzech konfiguracjach układu napędowego. To 1.5-litrowy T-GDI o mocy maksymalnej 160 KM, 1.6 T-GDI o mocy 204 KM oraz hybrydowy układ napędowy bazujący na benzyniaku 1.6 GDI (PHEV).

1.5 T-GDI w Kii XCeed dostępny jest w dwóch wariantach. Można go bowiem sparować z 6-biegowym manualem oraz automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DCT o siedmiu przełożeniach. Maksymalny moment obrotowy samochodu w tej wersji wynosi 253 Nm.

Maksymalna moc układu hybrydowego plug-in wynosi natomiast 141 KM, na co składa się z 105 KM z silnika spalinowego oraz 60,5 KM z silnika elektrycznego. Maksymalny moment obrotowy układu wynosi 265 Nm, a zasięg w trybie elektrycznym do 57 km. W tej wersji samochód jest dostępny z dwusprzęgłowym automatem DCT, ale o 6 przełożeniach.

Zużycie paliwa Kii XCeed dla poszczególnych wersji w cyklu mieszanym według WLTP prezentuje się następująco:

  • 1.5 T-GDI z manualem – 6,0-6,4 l/100 km;
  • 1.5 T-GDI z automatem – 6,2-6,4 l/100 km;
  • 1.6 T-GDI z automatem – 7.1 l/100 km;
  • 1.6 GDI plug-in hybrid – 1,4-1,7 l/100 km.
kia xceed

Fot. Kia

Wersje wyposażenia

Kię XCeed można skonfigurować w czterech wersjach wyposażenia, jednak nie wszystkie są dostępne dla każdego układu napędowego. Do wyboru są wersje M, L, Business Line oraz GT Line.

Bazę w tym modelu stanowi wersja M, która jest już wyposażona naprawdę przyzwoicie. Już w tej wersji Kia proponuje bowiem tempomat z ogranicznikiem prędkości, system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów i pieszych czy elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. To wersja, którą z pełną świadomością możecie kupić i nie będziecie narzekać na każdym kroku, że czegoś jej brakuje. W pakiecie znajdują się jeszcze m.in. kamera cofania, elektrycznie sterowane szyby drzwi przednich i tylnych, światła dzienne LED w stylistyce kostek lodu, światła mijania typu projekcyjnego czy manualna klimatyzacja. Samochód ma też już aluminiowe felgi (16″) oraz 8-calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego.

W wersji wyposażenia L znajdziecie już automatyczną klimatyzację dwustrefową, tapicerkę materiałową z elementami skóry ekologicznej, przyciemniane szyby tylne czy elektryczną regulację foteli przednich. W Kii XCeed PHEV samochód nadal ma aluminiowe 16-calówki, ale w benzyniaku są już 18-calowe. Różnica między napędami dotyczy także innych kwestii – PHEV ma wskazany wyżej 8-calowy ekran info-tainmentu, podczas gdy benzyniak już 10,25-calowy. W wersji z automatem samochód jest też wyposażony w aktywny tempomat z funkcją stop & go.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Toyota Corolla Cross 2024. Wersje wyposażenia, silniki, ceny, dodatkowe opcje. Wszystko, co powinniście wiedzieć

Co w najbogatszych wersjach?

W wersji wyposażenia Business Line standardem dla wszystkich wersji są już zarówno 18-calowe koła, jak i 10,25-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego. Wersja ta ma już także podgrzewane fotele przednie z 3-stopniową regulacją, podgrzewaną kierownicę czy podgrzewaną szybę przednią. Warto wspomnieć jeszcze o cyfrowych zegarach z 12,3-calowym ekranem, systemie rozpoznającym znaki ograniczeń prędkości, indukcyjnej ładowarce do telefonu czy specjalnym systemie audio. To zestaw JBL z 8 głośnikami, subwooferem, głośnikiem centralnym i oddzielnym wzmacniaczem o łącznej mocy 320 W. Nie jest on jednak dostępny w wersji PHEV.

Wersja GT Line to szczyt możliwości XCeeda. Samochód ma w niej dedykowaną skórzano-zamszową tapicerkę GT Line, sportowo wyglądającą kierownicę, aluminiowe nakładki na pedały czy specjalny wzór felg. Z technicznych rzeczy należy wspomnieć o dynamicznych kierunkowskazach tylnych czy kilku kolejnych asystentach. To m.in. system monitorowania martwego pola czy system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją zatrzymania. Całości dopełniają liczne akcenty stylistyczne GT Line oraz czarne relingi dachowe.

kia xceed

Fot. Kia

Możliwości personalizacji i dodatkowe opcje

Samochód dostępny jest w dziesięciu kolorach. To Cassa White, Deluxe White, Lunar Silver, Black Pearl, Penta Metal, Infra Red, Celadon Spirit Green, Blue Flame, Orange Fusion oraz Yucca Steel Gray. Bez dopłaty dostępny jest ten pierwszy, a za pozostałe trzeba zapłacić 2 500 zł. Niektóre z kolorów są jednak niedostępne dla wszystkich wersji.

Konkretne wersje wyposażenia można oczywiście doposażyć w elementy z wyższej wersji wyposażenia. I tak Kia oferuje m.in. Pakiet Smart (2 500 zł), który obejmuje m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, przyciemniane tylne szyby czy elektrochromatyczne lusterko wewnętrze z cienką ramką.

Pakiet Business Line Plus (7 500 zł) zawiera natomiast elektrycznie regulowany fotel kierowcy w 8 kierunkach z funkcją pamięci ustawień, wentylowane przednie fotele, skórzaną tapicerkę czy funkcję automatycznego otwierania i zamykania bagażnika. Jest on dostępny jedynie dla wersji Business Line.

Ciekawą opcją jest także Pakiet Drive Wise (2 000 zł dla manualu, 2 500 zł dla automatu). Jest dostępny od wersji wyposażenia L. Zawiera system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania czy system audio-wizualnego ostrzegania o zagrożeniu w momencie nadjeżdżania z tyłu pojazdu i otwierania drzwi. Wersja z automatem DCT ma także asystenta jazdy po autostradzie.

Jakie są inne opcje dodatkowe dla Kii XCeed? Warto wymienić sterowany elektrycznie szklany dach z elektrycznie regulowaną roletą za 3 500 zł czy systemy zabezpieczające przed kradzieżą lub uruchomieniem samochodu. Kia może je zamontować fabrycznie za 2 000 zł. Ta usługa mocno podrożała w ciągu ostatniego roku – o ponad 500 zł.

Dla modelu można kupić także pakiet przeglądów na 4 lata albo 60 tysięcy km. W zależności od wersji kosztuje on 4 295 zł (1.5 T-GDI) albo 4 395 zł (1.6 GDI PHEV).

kia xceed wnętrze

Fot. Kia

Kia XCeed 2024 – ceny

Ceny Kii XCeed w 2024 roku w Polsce rozpoczynają się już powyżej 100 tysięcy złotych. Za 160-konny model z manualem w wersji wyposażenia M zapłacicie bowiem od 105 500 zł. Warto jednak zauważyć, że model w trakcie ostatniego roku podrożał tylko minimalnie – mniej niż wielu rynkowych rywali. Poniżej znajdziecie pełen cennik XCeeda:

  • 1.5 T-GDI 160 KM 6MT – M od 105 500 zł, L od 120 500 zł, Business Line od 130 500 zł, GT-Line od 141 500 zł;
  • 1.5 T-GDI 160 KM 7DCT – M od 113 500 zł, L od 128 500 zł, Business Line od 138 500 zł, GT-Line od 149 500 zł;
  • 1.6 T-GDI 204 KM 7 DCT – Business Line od 145 500 zł, GT-Line od 156 500 zł;
  • 1.6 GDI PHEV 141 KM 6DCT – L od 151 000 zł, Business Line od 160 000 zł.
Oceń nasz artykuł!
1 Komentarz

1 Komentarz

  1. Pingback: Skoda Octavia 2024. Silniki, wersje, ceny. Co warto wiedzieć?

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *