Dacia Jogger to w 2024 roku jeden z najpopularniejszych modeli rumuńskiej marki. Dostępny w wersji 5- i 7-osobowej samochód ma 4 547 mm długości, 1 784 mm szerokości, 1 632 mm wysokości oraz 2 897 mm rozstawu osi. Pojemność zbiornika na benzynę we wszystkich wersjach wynosi 50 litrów, a tego na LPG 40 litrów pojemności napełniania. Pojemność bagażnika wynosi natomiast standardowo 607 litrów w wersji 5-osobowej i 160 litrów w wersji 7-osobowej. Po złożeniu wszystkich siedzeń oprócz kierowcy (tak, to możliwe) wzrasta ona do 1819 litrów.
Wersje wyposażenia
Dacia Jogger dostępna jest w czterech wersjach wyposażenia – Essential, Expression i SL Extreme.
Nie jest żadną tajemnicą ani nowością, że samochody Dacii są produktami budżetowymi, skierowanymi do klientów, którzy nie poszukują luksusu i wyrafinowanych rozwiązań. Z tego też powodu nie sposób oczekiwać cudów od bazowej wersji Joggera – Essential. Znajdują się w niej m.in. relingi dachowe, elektryczne szyby przednie, światła dzienne i mijania w technologii LED oraz kilku podstawowych asystentów bezpieczeństwa z ogranicznikiem prędkości na czele. Standardem są 16-calowe stalowe obręcze kół i czarno-grafitowa tapicerka materiałowa. Najgorsze w niej jest jednak co innego – nie zawiera ona żadnego ekranu systemu info-rozrywki ani nawet osobnego radia. Steruje się nim przyciskami na kierownicy, a komunikaty pojawiają się na ekranie komputera pokładowego.
Nieco lepiej jest w wersji wyposażenia Expression. Znajdziemy tam już elektryczne lusterka, tylne szyby elektryczne, światła przeciwmgłowe, regulator prędkości, a także wspomaganie parkowania tyłem. Na pokładzie jest także dostępna klimatyzacja manualna i 8-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego. Jest on kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto (oczywiście przewodowo). Standarem dla tej wersji także są 16-calowe stalówki (ale w innym wzorze niż w Essential) oraz czarno-szara tapicerka materiałowa z jasnymi przeszyciami.
Klimatyzacja automatyczna jest domeną najbogatszej standardowej wersji wyposażenia – Extreme. Poza nią Jogger w tej wersji ma kamerę cofania, bezkluczykowy dostęp czy antenę w kształcie płetwy rekina. Standardem w tej wersji są 16″ czarne felgi aluminiowe i jasnoszara tapicerka materiałowa z wytłoczonym emblematem DC. W specjalnej wersji Extreme+ nie trzeba natomiast dopłacać za żadne kolory lakierów, a w standardzie znajduje się: system kontroli martwego pola, system wspomagania parkowania przodem, konsola centralna z podłokietnikiem i schowkiem, podgrzewane przednie fotele czy zapasowe koło dojazdowe (niedostępne dla LPG). W wersji tej system audio jest też dostępny z 6 głośnikami, a nie jak w dwóch poprzednich wersjach – z 4.
Dacia Jogger 2024 – silniki, jednostki napędowe
Producenci samochodów od lat dają swoim klientom coraz mniejsze możliwości wyboru, jeśli chodzi o wybór silników. Dacia Jogger nie jest w tym trendzie więc niczym wyjątkowym, a rumuński producent oferuje klientom jedynie dwie jednostki napędowe. Wkrótce do sprzedaży ma trafić Jogger z napędem hybrydowym, ale do tego czasu klienci zainteresowani tym modelem mają niewielki wybór.
Składa się on z dwóch silników benzynowych, przy czym w drugim mamy do czynienia z fabryczną instalacją LPG. Nie do końca wiemy jak to nazwać, bo to dwa silniki w jednym albo i jeden silnik w dwóch wersjach. W każdym razie ECO-G ma litr pojemności moc maksymalną na poziomie 100 KM, która spada do 90 KM bez LPG. Wariant w pełni benzynowy to jednostka TCe, której moc maksymalna wynosi 110 koni mechanicznych.
W obu wariantach do wyboru (a w zasadzie bez-wyboru) jest jedynie 6-biegowa manualna skrzynia biegów.
Ile wynosi spalanie Dacii Jogger? Poniżej znajdziecie dane dla cyklu mieszanego według WLTP:
- ECO-G 100 – 6,1 l benzyny na 100 km albo 7,7-7,8 l LPG na 100 km;
- TCe 110 – 5,6-5,7 l / 100 km.
Jakie możliwości personalizacji?
Samochód dostępny jest w sześciu kolorach. Dacia Jogger kolory lakieru:
- niemetalizowany Biel Alpejska – bez dopłaty;
- metalizowane: Szary Schiste, Zielony Cedar, Czarna Perła, Khaki Lichen, Szary Urban – 2 700 zł;
- metalizowany Brązowy Terracotta – 2 900 zł.
Najważniejszą z punktu widzenia potencjalnego klienta opcją są podgrzewane przednie fotele, w które w ogóle nie można wyposażyć samochodu w wersji Essential. W Expression są one częścią opisanego niżej Pakietu Thermo, a w Extreme kosztują 700 złotych. Zapasowe koło dojazdowe jest standardem w Extreme+, a w pozostałych wersjach można je mieć za dodatkowe 700 zł (oczywiście niedostępne dla wersji z LPG).
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Dacia Sandero Stepway 2024. Silniki, wersje, LPG, ceny. Wszystko, co powinniście wiedzieć
Dostępne są także cztery opcjonalne pakiety:
- Komfort (1 500 zł, Essential). Zawiera: regulator-ogranicznik prędkości, kierownicę z regulacją głębokości oraz system wspomagania parkowania tyłem;
- City (1 900 zł, Expression). Zawiera: system wspomagania parkowania przodem, kamerę cofania oraz system kontroli martwego pola;
- Thermo (1 900 zł, Expression). Zawiera automatyczną klimatyzację oraz podgrzewane przednie fotele;
- Komfort Plus (2 500 zł, Expression). Zawiera: konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem, automatyczny hamulec postojowy oraz bezkluczykowy dostęp (karta);
- Komfort Premium (2 500 zł, Extreme). Zawiera: konsolę centralną z podłokietnikiem i schowkiem, system kontroli martwego pola, automatyczny hamulec postojowy oraz system wspomagania parkowania przodem.
Dacia Jogger 2024 – ceny
Ceny Dacii Jogger rozpoczynają się od 81 800 zł za 7-miejscowy samochód z silnikiem ECO-G 100 w wersji Essential. Poniżej znajdziecie pełen cennik modelu:
- ECO-G 100 5 miejsc – Expression o 86 050 zł, Extreme od 90 850 zł;
- ECO-G 100 7 miejsc – Essential od 81 800 zł, Expression od 90 550 zł, Extreme od 95 350 zł, Extreme+ od 101 450 zł;
- TCe 110 5 miejsc – Expression od 87 850 zł, Extreme od 92 650 zł;
- TCe 110 7 miejsc – Expression od 92 350 zł, Extreme od 97 150 zł, Extreme+ od 103 950 zł.