Ford Galaxy to komfortowy i przestronny minivan
Ford Galaxy to model, który przez lata cieszył się dużą popularnością wśród kierowców z dużymi rodzinami. Zanim moda na SUV-y na dobre zagościła w Europie, to właśnie minivany najlepiej spełniały potrzeby takich użytkowników. Dziś ten segment samochodów jest zagrożony wyginięciem, a większe modele zostały w dużej mierze zastąpione przez SUV-y. Warto jednak przypomnieć, co Ford oferował w tej kategorii.
Ford Galaxy był jednym z najbardziej pożądanych modeli w swoim segmencie, ceniony za dobry stosunek ceny do jakości, przestronność i dynamikę jazdy. Model ten miał trzy generacje produkowane w latach 1995-2022. Pierwsza generacja, wytwarzana do 2006 roku, powstała we współpracy z Volkswagenem i dzieliła platformę z modelami VW Sharan i Seat Alhambra. Druga generacja, produkowana do 2015 roku w Belgii, była już w pełni autorskim projektem Forda, wykorzystującym komponenty z modeli Mondeo i S-Max. Ostatnia, trzecia generacja, była produkowana w hiszpańskiej Walencji przez 7 lat i kontynuowała filozofię poprzedniczki, wprowadzając znaczące ulepszenia w zakresie wyposażenia, komfortu i wykończenia wnętrza.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Ten hybrydowy SUV przeszedł znaczną modernizację. Trudno go teraz rozpoznać. Od niedawna jest sprzedawany także w Polsce
Używany Ford Galaxy II – minivan z 7 miejscami w atrakcyjnej cenie
Ford Galaxy II generacji to model, który może być świetnym wyborem dla osób poszukujących używanego, przestronnego i komfortowego samochodu w rozsądnej cenie. Najczęstsze usterki dotyczyły akumulatora, pompy paliwa i filtra cząstek stałych, ale zazwyczaj pojawiały się dość wcześnie, więc nie powinny być powodem do obaw przy zakupie używanego egzemplarza.
Produkcja ostatniej generacji Galaxy zakończyła się w 2022 roku, co sprawia, że większość egzemplarzy wciąż utrzymuje stosunkowo wysokie ceny na rynku wtórnym. Mimo to, można znaleźć samochody w dobrym stanie technicznym i wizualnym, z przebiegiem między 50 000 a 150 000 km, za mniej niż 90 tys. zł. Najbardziej popularne i przystępne cenowo są wersje z silnikami Diesla.
Aby znaleźć prawdziwe okazje, warto skupić się na poszukiwaniach modeli z drugiej generacji, szczególnie tych produkowanych po 2010 roku. Można wtedy trafić na egzemplarze z silnikami wysokoprężnymi i przebiegiem poniżej 200 000 km za około 50 tys. zł. Galaxy II oferował dobry kompromis między komfortem a dynamiką jazdy, z opcją 7 miejsc siedzących.
Przestrzeń, osiągi i ekonomia
Ford Galaxy II generacji oferuje imponującą przestrzeń bagażową. W konfiguracji 2+3+2 bagażnik ma pojemność 310 litrów, a po złożeniu dwóch ostatnich rzędów siedzeń zwiększa się ona do 830 litrów. Samochód ma 4,82 m długości, 1,88 m szerokości i 1,81 m wysokości.
Rozstaw osi wynoszący 2,85 m zapewnia dużo miejsca w tylnej części kabiny, a zbiornik paliwa o pojemności 70 litrów przekłada się na zasięg przekraczający 1000 km na jednym tankowaniu.
Choć dostępne były również silniki benzynowe, to właśnie jednostki wysokoprężne cieszyły się największą popularnością. Oferowano silniki Diesla o pojemności od 1,6 do 2,2 litra i mocy od 115 do 200 KM, zawsze z napędem na przednią oś. Szczególnie ceniony był silnik 2.0 TDCi o mocy 140 KM, dostępny z manualną lub automatyczną skrzynią biegów. Zapewniał on realne zużycie paliwa na poziomie 5,5 l/100 km na autostradzie przy bardzo dobrych osiągach. Z tym silnikiem Galaxy przyspieszał od 0 do 100 km/h w 10,5 sekundy i osiągał prędkość maksymalną ponad 190 km/h.
Ford Galaxy II po faceliftingu był oferowany w trzech poziomach wyposażenia: Trend, Titanium i Titanium X. Nawet w podstawowej wersji samochód był dobrze wyposażony, oferując m.in. 16-calowe felgi, opony 215/60, hamulce tarczowe na obu osiach, sześć poduszek powietrznych, mocowania Isofix, wielofunkcyjną kierownicę, dwustrefową klimatyzację, elektrycznie sterowane lusterka i łączność Bluetooth.