Connect with us

Wpisz wyszukiwaną frazę:

Eksploatacja

Ford S-Max II – usterki i problemy. Które są najpopularniejsze?

Jakie są najpopularniejsze awarie i usterki w Fordzie S-Max II generacji i jak sobie z nimi poradzić? Zebraliśmy wszystkie informacje o najpopularniejszych problemach tego modelu w jednym miejscu. Dodatkowo wskazujemy, na co zwrócić uwagę przy jego serwisowaniu.

ford s-max ii popularne usterki
Fot. Ford

Usterki i problemy – Ford S-Max II

Klasyką gatunku jest awaria ogrzewania w S-Maxie II, zwłaszcza z 2.0 TDCi. Najczęściej problemem jest zablokowany korek chłodnicy, niezdolny do uwolnienia ciśnienia. W tej samej jednostce po 200 tysiącach kilometrów następuje też przegrzanie silnika, spowodowane przez obracający się wirnik pompy wody na wale.

Popularną usterką jest też wyciek oleju wokół plastikowej miski olejowej silnika. Oprogramowanie nie było w stanie wykryć przegrzania i plastik zaczął się topić. Kiedyś bardzo popularny problem, a obecnie rozwiązano go zapobiegawczo poprzez modyfikację oprogramowania. 2.0 TDCi często także przechodzi w tryb awaryjny, co jest spowodowane sterowaniem pompy oleju.

W 2.0 EcoBlue problemem jest natomiast napowietrzanie układu chodzenia, olej w wodzie. To najczęściej awaria uszczelki pod głowicą cylindrów. Pozostając przy tym samym silniku to często gaśnie on także przy rozruchu, hałasuje, pracuje na trzech cylindrach czy wibruje. To znany problem z wtryskiwaczami Continental.

Ford S-Max II – popularne usterki mechaniczne

Jeśli chodzi o usterki mechaniczne, to najpopularniejsze jest stukanie z tylnej osi. To problem z luźnymi amortyzatorami. W wielu S-Maxach występuje także problem z reflektorami LED. Ich powodem jest wadliwa jednostka sterująca.

Martwiącym problemem dla wielu laików może być wyciek kwasu z akumulatora wokół bieguna ujemnego. Powoduje go przegrzanie kabla czujnika śledzenia akumulatora. Działanie serwisowe polega na wzmocnieniu połączenia, aby zmniejszyć opór.

Co jeszcze? Usterki adaptacyjnego układu kierowniczego. Układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu był nowością w tym modelu, a więc tzw. problemy wieku dziecięcego. Wyświetlacz pokazuje komunikat ostrzegawczy, a problem rozwiązuje się przez zamontowanie zmodyfikowanej kierownicy. Pozostając przy kierownicy, to niektórzy mają problem z jej „klikaniem”. Zgodnie z oryginalną procedurą warsztatową, rozwiązaniem jest włożenie taśmy filcowej między poduszkę powietrzną a kierownicę.

Ostatnią tak naprawdę powszechnie spotykaną wadą jest niedziałające elektryczne otwieranie bagażnika. To problem z zablokowanym zamkiem, rozwiązany przez jego regulację.

Ford S-Max II – jak zadbać o samochód?

Wszystkie silniki z wyjątkiem 2.0 EcoBoost mają rozrząd napędzany paskiem z bardzo długimi okresami między wymianami wynoszącymi od 180 000 do 210 000 km. Nawet jeśli nie osiągnięcie limitu przebiegu, zalecamy wymianę po dziesięciu latach, w tym pompy wodnej napędzanej paskiem. Regularna wymiana oleju co 60 000 km jest kluczem do przetrwania dwusprzęgłowych skrzyń biegów PowerShift (diesel do 2018 r.).

Należy uważać na samochody leasingowane przez firmy leasingowe, które już udają się do niezależnych warsztatów na drugi przegląd i instruują je, aby pominęły ten kosztowny element konserwacji. Tylko niezbędny olej i filtr będą kosztować przecież znacznie mniej W przypadku silników z plastikową miską olejową, przy każdej wymianie oleju należy założyć nowy korek spustowy oleju – oryginalna część zamienna kosztuje naprawdę grosze.

5/5 (Liczba głosów: 1)