Mercedes-Benz zmodernizował klasę A – zarówno hatchbacka, jak i sedana – oraz klasę B. Oba modele otrzymały jedynie skromne zmiany w wyglądzie zewnętrznym, które uzupełniają drobne zmiany we wnętrzu i nieco większe modyfikacje jednostek napędowych. Silniki benzynowe opierają się teraz na pomocy rozrusznika-generatora.
Mercedes-Benz Klasy A
Zmiany konstrukcyjne są subtelne i na pierwszy rzut oka można je przeoczyć. Zmodernizowana klasa A otrzymała przeprojektowaną przednią maskę, nowy tylny dyfuzor, przeprojektowaną grafikę przednich i tylnych świateł oraz cztery nowe felgi o rozmiarze do 19 cali. Przednie światła LED są dodatkowe, tylne są w standardzie.
Wersje modelu AMG opierają się na tych samych modyfikacjach i dodają specyficzną przednią maskę, podczas gdy gwiazda Mercedesa na masce została zastąpiona logo AMG. Słabsze A 35 zapożycza teraz rozwiązania stylistyczne od mocniejszego A 45, więc od teraz będą miały zunifikowaną przednią maskę, przedni spoiler i wybrzuszenie na masce silnika. Oba AMG otrzymują również nowe koła i zmieniony tylny spojler.
W środku znalazła się nowa wielofunkcyjna kierownica z podwójnymi ramionami, która pozbyła się poprzednich przycisków i przenosi powierzchnie dotykowe do klasy A. Już w podstawowym wyposażeniu pokryta jest skórą Nappa. Nowością jest także pokrowiec na siedzenia z trójwymiarowym wzorem, a w wersji Progressive zastosowano również szarość w czarno-beżowym wnętrzu. Dekoracja deski rozdzielczej i drzwi została przeprojektowana, naśladując wygląd włókien węglowych. Wersje AMG będą również oferować szare pokrowce na siedzenia.
Poza tym Mercedes mówi o prostszej ofercie wyposażenia dodatkowego, które łączy się w pakiety według jakich elementów klienci często kupują razem. Dla podwójnego wyświetlacza przed kierowcą i na środku deski rozdzielczej przygotowano nowe style wyświetlacza (Classic, Sporty, Discreet), trzy tryby i siedem wersji kolorystycznych. Od pierwszego kwartału przyszłego roku kierowca będzie mógł identyfikować się odciskiem palca, a do tego został dodany kolejny port USB-C. Poprawiono również sterowanie głosowe oraz systemy asystujące. Dla wersji AMG przygotowano nowy projekt środowiska ekranu cyfrowego.
Co jeszcze?
Gama silników benzynowych składa się wyłącznie z silników czterocylindrowych, które teraz są w całości zelektryfikowane. Łagodne hybrydy pracują z napięciem 48V, nowy rozrusznik-generator, są połączone z siedmio- lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i wspomagają silnik spalinowy dodatkowymi 10 kW (14 KM). Jednostki Diesla pozostają bez zmian.
Hybrydowa wersja A 250 e typu plug-in została nieco wzmocniona, a jego benzynowy silnik spalinowy wytwarza teraz 120 kW (163 KM), a silnik elektryczny 80 kW (109 KM). Do tej pory było to 118 (160 KM) i 75 kW (102 KM). Ulepszono również akumulator, co pozwoli na kilka kilometrów dłuższy zasięg na elektryczności, w szczególności Mercedes wskazuje zasięg od 70 do 81 km w przypadku hatchbacka i 72 do 82 km w przypadku sedana. Jednocześnie najwyraźniej pogorszyło się przyspieszenie od 0 do 100 km/h – z 6,6/6,7 (hatchback/sedan) do 7,4/7,5 s. Prędkość maksymalna spadła z 235/240 km/h przy 225/ 230 km/h.
Mercedes-AMG A 35 otrzymał również łagodną hybrydę, której silnik spalinowy o mocy 225 kW (306 KM) jest wspomagany przez nowy rozrusznik-generator o mocy 10 kW (14 KM). Idąc za przykładem mocniejszego A 45, ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów AMG Speedshift DCT zastąpiono również dotychczasową siedmiobiegową skrzynią biegów.
Z okazji modernizacji klasy A producent przygotował nową specjalną wersję Mercedesa-AMG A 45 S 4Matic+, która nosi nazwę AMG Street Style Edition. Podstawowy szary lakier nadwozia uzupełniają specjalne naklejki i pomarańczowe detale podkreślające pakiet aerodynamiczny (Pakiet Aerodynamiczny wliczony w cenę). Całości dopełniają nowe 19-calowe felgi z matowym czarnym lakierem i czerwonymi zaciskami hamulcowymi. Wnętrze ma pomarańczowe przeszycia i kierownicę łączącą mikrofibrę ze skórą.
Mercedes-Benz Klasy B
Zmiany w klasie B są zgodne z duchem jej mniejszego rodzeństwa. Reflektory otrzymały nową grafikę w doładowanej wersji LED, a przednia maska i zderzak również zostały nieznacznie zmodyfikowane. Tylne światła LED również mają zmodernizowaną grafikę i są teraz częścią standardowego wyposażenia. Wewnątrz znajdziemy jedną z dwóch nowych kierownic (obie z powierzchniami dotykowymi) oraz przeprojektowaną konsolę środkową.
Modyfikacje siedzeń odpowiadają zmianom w klasie A, podczas gdy klasa B otrzymała również nowy wystrój deski rozdzielczej z wzorem trójramiennej gwiazdy. Podobnie jak w przypadku mniejszego rodzeństwa, zmodyfikowano dodatkowe pakiety wyposażenia i poszerzono wyposażenie standardowe, zaczynając od poziomu wyposażenia podstawowego, np. w kamerę parkowania, kierownicę pokrytą skórą Nappa czy pakiet portów USB. Z klasą A, klasa B dzieli również przeprojektowaną grafikę wyświetlacza, lepsze rozpoznawanie głosu i bardziej wydajne systemy wspomagania.
Nawet w przypadku większego Mercedesa jednostki benzynowe są uzupełniane o nowy rozrusznik-generator, pracujący z napięciem 48 V i zapewniający dodatkowe 10 kW (14 KM). Hybryda plug-in Mercedes-Benz B 250 e otrzymuje ulepszony akumulator i możliwość ładowania go prądem przemiennym do 11 kW (wcześniej 7,4 kW). To ulepszenie również otrzymała klasa A. Zasięg na napędzie elektrycznym ma wynosić od 67 do 77 kilometrów.
Używane samochody Mercedes-Benz A można znaleźć na stronie bazar.auto.cz >>
B 250 e oferuje taką samą moc 120 kW (163 KM) z silnika spalinowego i 80 kW (109 KM) z silnika elektrycznego, co oznacza wzrost o 2 i 5 kW. Jednak również tutaj, jak wynika z informacji technicznej dołączonej do komunikatu prasowego, właściwości dynamiczne uległy pogorszeniu. Hybryda typu plug-in przyspiesza teraz od 0 do 100 km/h w 7,6 s (+0,8 s), a maksymalna prędkość wynosi 223 (-12 km/h). Najwyraźniej silniki wysokoprężne również tutaj zostały wykonane bez modyfikacji.