Specjalna edycja w różnych wersjach
Jaguar postanowił połączyć w jedno wydarzenie obchody ostatniego roku modelowego F-Type’a oraz zbliżającą się 75. rocznicę powstania sportowego auta. W związku z tym zaoferuje klientom specjalną edycję modelu F-Type 75 i F-Type R 75, które będą dostępne zarówno w wersji hard-top, jak i canvas-top. Od reszty asortymentu różni się kilkoma ciekawymi szczegółami.
Ostatni rok modelowy Jaguara F-Type, 2023, który trafi do sprzedaży na początku 2023 roku, powinien mieć prostszą ofertę, która ułatwi klientom wybór idealnej maszyny. 20-calowe felgi aluminiowe będą standardem, loga na centrach kół i masce silnika zmienią się z czerwonych na czarne, a plakietki R i R-Dynamic zmienią kombinację kolorów z czarno-szarego na czerwono-zielony.
75 lat historii samochodów sportowych
Przyszłoroczne edycje specjalne F-Type 75 i F-Type R 75 będą świętować koniec modelu F-Type i 75 lat historii samochodów sportowych marki, która rozpoczęła się w 1948 roku od modelu XK120, najszybszego wówczas samochodu produkcyjnego na świecie.
Samochody w edycji specjalnej będą oferować specyficzne projekty wnętrza i nadwozia, no i oczywiście nie może zabraknąć doładowanego 5,0-litrowego silnika V8. Co więcej, edycja specjalna będzie prawdopodobnie jednym ze świąt silnika spalinowego, ponieważ Jaguar ma stać się czysto elektryczną marką premium od 2025 roku.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: R jak radykalne. Nowe Alpine A110 R stawia na karbon i lepszą aerodynamikę
Subtelne detale
Pierwszą specjalnością stylistyczną 75 Edition będą subtelne tablice na przednich skrzydłach, przedstawiające sylwetkę modelu F-Type. Ponadto modele edycji specjalnej otrzymają również specjalne 20-calowe felgi w kolorze czarnym błyszczącym o konstrukcji pięcio- lub dziesięcioramiennej.
Czterocylindrowy F-Type będzie wyposażony w centralną rurę wydechową, natomiast modele F-Type 75 o mocy 450 KM i F-Type R 75 o mocy 575 KM otrzymają po bokach czwórkę owalnych rur wydechowych. W mocniejszym modelu są one dodatkowo ozdobione literą R.
W kabinie samochodów edycji specjalnej spodziewany jest specyficzny motyw sylwetki na konsoli środkowej i wystrój ze stali nierdzewnej, ale dodatkowo kabina będzie oferowała specyficzny pakiet Interior Black Pack z wyczernionymi detalami. Samochody z edycji specjalnej będą miały tapicerkę ze skóry Windsor, a dodatkowo pojawią się przeszycia, motywy na zagłówkach i specyficzna podsufitka.
Technologiczne cuda
Podwozie modeli F-Type 75 i R75 zostało poddane drobnej modernizacji dzięki tylnym przegubom wykonanym z lekkich i wytrzymałych odlewów aluminiowych, które wraz z większymi łożyskami kół zapewniają jeszcze lepsze wyczucie układu kierowniczego. Ponadto R 75 otrzymuje również zmienione górne zwrotnice, które zwiększają sztywność w zakresie przechyłu i odchylenia. Oba modele posiadają również elektroniczny tylny mechanizm różnicowy. Napęd na wszystkie koła z technologią IDD jest opcjonalny w modelu F-Type 75 i standardowy w modelu F-Type R 75. Podstawowy czterocylindrowiec ma konwencjonalne zawieszenie, natomiast modele F-Type 75 i R 75 oferują adaptacyjne amortyzatory.
Dla przypomnienia, bazowy 2,0-litrowy czterocylindrowy silnik Ingenium oferuje moc szczytową 300 KM. Mocniejszy F-Type 75 jest już wyposażony w 5,0-litrowy doładowany silnik V8, oferujący 450 KM. Range-topping F-Type R75 wydobywa wtedy 575 koni mechanicznych z doładowanego V8. Każdy silnik jest sprzężony z ośmiobiegowym automatem i aktywnym układem wydechowym.