Prawdziwy elegant
Nowy Grandeur, znany na niektórych rynkach jako Azera, pojawia się sześć lat po wprowadzeniu swojego poprzednika. Szósta generacja została ujawniona światu w październiku 2016 roku.
„Siódemka” oferuje elegancki, a zarazem wyrazisty wygląd, zgodny z obecnym językiem projektowania południowokoreańskiego producenta samochodów. Według firmy, projektanci czerpali inspirację z poprzednich generacji podczas projektowania nowego Grandeur, ale jednocześnie chcieli stworzyć samochód, który „wyznacza kierunek na przyszłość”.
Oczywiste nawiązania do innych modeli
Stylistyka przodu nawiązuje do Starii, ale oczywiście dostosowana do innego typu nadwozia. W oczy rzuca się duża osłona chłodnicy, uzupełniona reflektorami po bokach i rozciągającym się tuż pod przednią maską, pełnowymiarowym pasem świateł LED.
Oglądając go z boku zauważymy wpuszczone klamki, duże drzwi, czarny słupek B i przede wszystkim ciekawie zaprojektowaną skośną linię dachu. Szczególnie interesujący jest projekt tylnych słupków nadwozia, z niewielkim oknem pomiędzy nimi. Specjalne oszklenie nawiązuje do pierwszej generacji Grandeur, która była rebadged Mitsubishi Debonair.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Rolls-Royce Spectre oficjalnie pokazany. Rozpoczyna nową erę dla marki
Z tyłu widzimy następnie wąskie reflektory, ponownie w postaci linii LED biegnącej przez całą szerokość, oraz spoiler w kształcie kaczego ogona.
Niestety Hyundai nie podał jeszcze specyfikacji, więc nie wiemy jak duży jest Grandeur. Producent ujawnił jedynie, że rozciągnął rozstaw osi pomiędzy generacjami. Rozstaw osi poprzednika wynosi 2885 milimetrów, natomiast długość auta sięga 4990 milimetrów.
Ciekawe wnętrze
Ze względu na brak informacji o technologii nie jesteśmy w stanie zaproponować zakresu motoryzacji. Możemy jednak przynajmniej zajrzeć do wnętrza, gdzie znajdziemy deskę rozdzielczą z dwoma wyświetlaczami oraz dotykowy panel środkowy służący do sterowania niektórymi funkcjami, np. klimatyzacją.
Widzimy też kilka fizycznych przycisków i pokręteł, ciekawie wyprofilowane przednie fotele oraz składany podłokietnik z tyłu z panelem sterowania dla pasażerów tylnej kanapy. Producent obiecuje również jakość i trwałe materiały, wymieniając na przykład drewno, aluminium i skórę Nappa. Warto również wspomnieć o kierownicy, której design inspirowany jest tym z pierwszej generacji Grandeur.
Wszystkie ważne szczegóły powinniśmy poznać w ciągu najbliższych kilku tygodni, miejmy nadzieję, że otrzymamy również wiadomości, na jakich rynkach będzie sprzedawany nowy Grandeur.