Czego szukasz?

motopass.plmotopass.pl

Nowe

Hyundai odsłonił nowego Grandeura. Flagowiec marki chce zachwycić designem

Hyundai prezentuje design siódmej generacji flagowego samochodu marki.

hyundai grandeur
Fot. Hyundai

Prawdziwy elegant

Nowy Grandeur, znany na niektórych rynkach jako Azera, pojawia się sześć lat po wprowadzeniu swojego poprzednika. Szósta generacja została ujawniona światu w październiku 2016 roku.

„Siódemka” oferuje elegancki, a zarazem wyrazisty wygląd, zgodny z obecnym językiem projektowania południowokoreańskiego producenta samochodów. Według firmy, projektanci czerpali inspirację z poprzednich generacji podczas projektowania nowego Grandeur, ale jednocześnie chcieli stworzyć samochód, który „wyznacza kierunek na przyszłość”.

Oczywiste nawiązania do innych modeli

Stylistyka przodu nawiązuje do Starii, ale oczywiście dostosowana do innego typu nadwozia. W oczy rzuca się duża osłona chłodnicy, uzupełniona reflektorami po bokach i rozciągającym się tuż pod przednią maską, pełnowymiarowym pasem świateł LED.

Oglądając go z boku zauważymy wpuszczone klamki, duże drzwi, czarny słupek B i przede wszystkim ciekawie zaprojektowaną skośną linię dachu. Szczególnie interesujący jest projekt tylnych słupków nadwozia, z niewielkim oknem pomiędzy nimi. Specjalne oszklenie nawiązuje do pierwszej generacji Grandeur, która była rebadged Mitsubishi Debonair.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Rolls-Royce Spectre oficjalnie pokazany. Rozpoczyna nową erę dla marki

Z tyłu widzimy następnie wąskie reflektory, ponownie w postaci linii LED biegnącej przez całą szerokość, oraz spoiler w kształcie kaczego ogona.

Niestety Hyundai nie podał jeszcze specyfikacji, więc nie wiemy jak duży jest Grandeur. Producent ujawnił jedynie, że rozciągnął rozstaw osi pomiędzy generacjami. Rozstaw osi poprzednika wynosi 2885 milimetrów, natomiast długość auta sięga 4990 milimetrów.

Ciekawe wnętrze

Ze względu na brak informacji o technologii nie jesteśmy w stanie zaproponować zakresu motoryzacji. Możemy jednak przynajmniej zajrzeć do wnętrza, gdzie znajdziemy deskę rozdzielczą z dwoma wyświetlaczami oraz dotykowy panel środkowy służący do sterowania niektórymi funkcjami, np. klimatyzacją.

Widzimy też kilka fizycznych przycisków i pokręteł, ciekawie wyprofilowane przednie fotele oraz składany podłokietnik z tyłu z panelem sterowania dla pasażerów tylnej kanapy. Producent obiecuje również jakość i trwałe materiały, wymieniając na przykład drewno, aluminium i skórę Nappa. Warto również wspomnieć o kierownicy, której design inspirowany jest tym z pierwszej generacji Grandeur.

Wszystkie ważne szczegóły powinniśmy poznać w ciągu najbliższych kilku tygodni, miejmy nadzieję, że otrzymamy również wiadomości, na jakich rynkach będzie sprzedawany nowy Grandeur.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama

Zobacz także

Eksploatacja

Ludzie zwykle interesują się chłodzeniem silnika dopiero wtedy, gdy na desce rozdzielczej zapala się czerwona lampka ostrzegawcza, której towarzyszy groźny sygnał dźwiękowy. Mimo to...

Używane

Peugeot 5008 był popularnym wyborem dla flot lub osób prywatnych, które chciały mieć przestronny, siedmiomiejscowy samochód z dawką polotu. O dziwo jednak okazało się,...

Nowe

W życiu modeli klasy A i klasy B niemieckiego producenta samochodów Mercedes-Benz przyszedł czas na drobną modernizację. Dyskretny wygląd dotyczył zarówno wyglądu zewnętrznego, jak...

Używane

Francuzi, podobnie jak Włosi po II wojnie światowej, byli ekspertami od małych samochodów, które mimo swoich skromnych rozmiarów były w stanie zaspokoić większość potrzeb...