Czego szukasz?

motopass.plmotopass.pl

Nowe

Ioniq 6 z imponującym zasięgiem. Hyundai pochwalił się danymi

Elektryczny sedan Hyundai Ioniq 6 może pochwalić się zasięgiem do 614 kilometrów według WLTP.

hyundai ioniq 6 zasięg
Fot. Hyundai

Ponad 600 kilometrów pod pewnymi warunkami

Firma Hyundai pochwaliła się zasięgiem eleganckiego elektrycznego sedana Ioniq 6, który w odpowiedniej konfiguracji jest jednym z nielicznych samochodów elektrycznych, które przekraczają granicę 600 kilometrów. Ale co oznacza poprawna konfiguracja?

Według tabeli opublikowanej w komunikacie prasowym, zasięg 614 kilometrów powinien być możliwy modelem Long Range, czyli wyposażonym w akumulator o pojemności 77,4 kWh, napęd na jedną oś i opony o średnicy 18″. To właśnie ta wersja osiąga średnie zużycie zaledwie 14,3 kWh/100 km. Jednak wybór opon 20-calowych zwiększy zużycie do 16,0 kWh/100 km, a zasięg spadnie do 545 km.

Jednak wersja Long Range jest również dostępna w wersji z napędem na wszystkie koła. Właściciele samochodów z 18-calowymi kołami mogą spodziewać się zużycia 15,1 kWh/100 km i zasięgu do 583 kilometrów. Dwa cale większe opony powinny oznaczać spalanie 16,9 kWh/100 km i zasięg tylko 519 km.

Najsłabsze parametry powinna oferować wersja Standard, wyposażona w akumulator o pojemności 53 kWh, który jest dostępny tylko z napędem na jedną oś i tylko na kołach o średnicy 18″. Zużycie powinno wynosić tylko 13,9 kWh/100 km, najniższe ze wszystkich wersji, ale mniejszy akumulator wystarczy na 429 km (wg WLTP).

Zobacz także:  Sprzedaż Tesli w III kwartale 2022 r. Rekord, ale poniżej szacunków

Dwa filary sukcesu

Sukces elektrycznego sedana Hyundai Ioniq 6 opiera się na co najmniej dwóch ważnych filarach. Jedną z nich jest nowoczesna platforma elektryczna E-GMP, która może pracować z ultraszybkim ładowaniem 800V. Powinno więc być możliwe uzyskanie zasięgu do 351 kilometrów w ciągu 15 minut. Ładowanie od 10 do 80% powinno wtedy zająć tylko około 18 minut.

Drugi to optymalizacja współczynnika oporu aerodynamicznego, który ma wartość 0,21. Według producenta jest to najniższa wartość w firmie Hyundai i jedna z najniższych wartości w całej branży motoryzacyjnej. Aby to osiągnąć projektanci skupili się m.in. na elementach konstrukcyjnych, aktywnych klapach powietrza, kanałach do sterowania przepływem powietrza itp.

Rezultatem jest elegancka i funkcjonalna konstrukcja samochodu, która oprócz dużego zasięgu oferuje również inne inteligentne rozwiązania. Możemy wspomnieć o rozstawie osi wynoszącym 2950 mm (podobno największym w segmencie), który zapewni wystarczającą ilość miejsca na pokładzie, czy wsparciu technologii V2L, dzięki której auto może zasilać akcesoria zewnętrzne.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama

Zobacz także

Eksploatacja

Ludzie zwykle interesują się chłodzeniem silnika dopiero wtedy, gdy na desce rozdzielczej zapala się czerwona lampka ostrzegawcza, której towarzyszy groźny sygnał dźwiękowy. Mimo to...

Używane

Peugeot 5008 był popularnym wyborem dla flot lub osób prywatnych, które chciały mieć przestronny, siedmiomiejscowy samochód z dawką polotu. O dziwo jednak okazało się,...

Nowe

W życiu modeli klasy A i klasy B niemieckiego producenta samochodów Mercedes-Benz przyszedł czas na drobną modernizację. Dyskretny wygląd dotyczył zarówno wyglądu zewnętrznego, jak...

Używane

Francuzi, podobnie jak Włosi po II wojnie światowej, byli ekspertami od małych samochodów, które mimo swoich skromnych rozmiarów były w stanie zaspokoić większość potrzeb...