DS 4 to rynkowa nowość
Obecna generacja hatchbacka DS 4 została zaprezentowana na początku ubiegłego roku, a na rynku polskim pojawiła się dopiero na początku bieżącego roku, ale producent samochodów już wprowadza ulepszenia do modelu. Oprócz nowej, najwyższej wersji wykończeniowej Opéra, w wersji hybrydowej plug-in zwiększono zasięg elektryczny.
Podobnie jak inne modele DS, nowy DS 4 otrzyma topowe wykończenie Opéra, które będzie dostępne zarówno dla standardowego hatchbacka, jak i wersji Cross. Tapicerka siedzeń czerpie inspirację z wyglądu paska od zegarka, przy czym wybrano skórę Nappa w kolorze Criollo Brown. Ponadto przednie fotele są nie tylko podgrzewane, ale także wentylowane i oferują funkcję masażu.
Jako właściwa czołówka, Opéra oferuje bogate wyposażenie podstawowe. Znajdziemy tu na przykład zawieszenie DS Active Scan Suspension, otwierany szyberdach, elektryczną klapę tylną z obsługą bezdotykową, laminowane szyby boczne, bezprzewodowe ładowanie smartfonów i aluminiowe pedały.
Ciekawe opcje za dopłatą
Za dopłatą dostępny jest pakiet DS Drive Assist 2.0, którego nowe funkcje obejmują półautomatyczną zmianę pasa ruchu – między prędkościami 70 a 180 km/h wystarczy zasygnalizować samochodowi kierunkowskazem z boku pas, na który chcemy się zmienić, a on zrobi resztę.
Pozostałe wyposażenie również uległo niewielkim zmianom. Na przykład modele Performance Line i Performance Line+ mają teraz czarne napisy i logo na nadwoziu, a także czarne wstawki z nową teksturą u dołu drzwi bocznych.
Wykończenia Bastille i Bastille+ łączą się w jedno, nazwane tylko Bastille. Nowe elementy to m.in. przedni grill w kolorze czarnym z chromowanymi detalami, chromowana listwa z tyłu i dyfuzor w kolorze czarnym z połyskiem. We wnętrzu znajdziemy nowy wystrój imitujący rybią łuskę w kolorze czarnym Basalt, oświetlenie ambientowe i zamkniętą konsolę środkową. Tylne wyloty wentylacyjne zawierają teraz dwa porty USB.
Modyfikacje wersji hybrydowych
Hybryda plug-in E-Tense 225 o mocy 165 kW (225 KM) została zmodyfikowana oprogramowaniem, dzięki któremu według metodologii WLTP na samej energii elektrycznej pokonuje teraz do 62 kilometrów. Do tej pory hybrydowy DS 4 pokonywał w cyklu mieszanym maksymalnie 55 kilometrów, co stanowi poprawę o prawie 13 procent.
Polskie ceny nie są jeszcze znane, ale na rodzimym rynku francuskim trim Opéra można kupić za co najmniej 47 450 euro, natomiast Cross Opéra kosztuje co najmniej 48 050 euro. Francuscy klienci za DS 4 E-Tense 225 w podstawowym wykończeniu Bastille zapłacą 41 100 euro.