Czego szukasz?

Nowe

Citroën C3 stanie się samochodem elektrycznym. Inspiracja konceptem Oli

Przedstawiciel Citroëna potwierdził, że francuski producent samochodów przygotowuje elektrycznego następcę modelu C3. Jest inspirowany najnowszym konceptem Oli i może zostać pokazany już w przyszłym roku.

citroen oli koncept
Fot. Citroen

Nieoficjalne, ale potwierdzone

Firma samochodowa Citroën kilka lat temu próbowała wywołać małą rewolucję, wprowadzając model C4 Cactus. Teraz przygotowuje się do czegoś podobnego, podobno nadchodzi radykalnie zmieniony następca hatchbacka C3 . Powinien pojawić się w sprzedaży w ciągu kilku lat, a jego design i konstrukcja inspirowane są pojazdem elektrycznym Ami i koncepcją Oli.

Koledzy z brytyjskiego Autocar przynieśli informację, że jeden z menedżerów firmy samochodowej Citroën, Laurent Barria, potwierdził rozwój modelu C3 z napędem elektrycznym. Według niego samochód powinien stawiać na dostępność i mobilność elektryczną, czyli dokładnie takie wartości, z jakich powstał pojazd elektryczny Ami i koncept Oli. Design nowości ma być również inspirowany tymi samochodami.

Barria dodał informację, że będzie to pierwszy seryjny Citroën z nowym logo marki, który został wprowadzony kilka dni temu i po raz pierwszy pojawił się na samochodzie koncepcyjnym Oli. Z podobnych wskazań można wywnioskować, że wprowadzenia elektrycznego Citroëna C3 możemy się spodziewać już w przyszłym roku. Powinien wtedy trafić do sprzedaży w 2025 roku.

Niska waga kluczem

Jedną z głównych idei pojazdu Ami i koncepcji Oli jest niska waga, dzięki której możliwe jest zastosowanie mniejszej baterii, a tym samym utrzymanie jak najniższej wagi. Mniejsza bateria to także niższa cena. Koncepcja Oli została wyposażona w akumulator 40 kWh, ale elektryczny C3 powinien mieć nieco większy, być może o zasięgu około 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Jeśli jednak klienci są zainteresowani, nie wyklucza się również większej baterii.

Podstawą auta będzie platforma CMP, na której stoją np. elektryczne hatchbacki Peugeot e-208 i Opel Corsa-e . W ramach modernizacji technologicznej mały Peugeot otrzyma teraz mocniejszy silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) oraz większy akumulator 48,1 kWh, umożliwiający przejechanie do 400 kilometrów na jednym ładowaniu. Zużycie e-208 wynosi oficjalnie 12 kWh/100 km. Podobne parametry mógłby zaoferować Citroën C3.

Aby zwiększyć poziom zrównoważonego rozwoju, elektryczny C3 będzie wykorzystywał większą ilość materiałów pochodzących z recyklingu, ale nie w takim stopniu, jak wielokrotnie wspominany koncept Oli. Szef Citroëna Vincent Cobée wyjaśnił powody, według których materiały z recyklingu są droższe, a w dodatku nikt nie kupuje samochodu tylko dlatego, że jest wykonany w sposób zrównoważony.

Doskonale znane trendy

Wewnątrz spodziewana jest większa integracja z telefonem komórkowym, co jest logicznym krokiem w przypadku tego typu samochodu i takim, który producenci samochodów powinni byli zrobić w większym stopniu wcześniej. Elektronika użytkowa jest zawsze o kilka kroków przed samochodami i nie ma sensu, aby marki opracowywały własne drogie rozwiązania, skoro mogą pozostawić to smartfonom.

We wrześniu ubiegłego roku Citroën wprowadził nowy model o nazwie C3, który nie ma nic wspólnego z dostępnym tutaj hatchbackiem C3 ani crossoverem C3 Aircross . Jest to crossover przeznaczony przede wszystkim na rynki Ameryki Południowej i Indii. Podwyższony elektryczny hatchback C3, o którym piszemy w tym artykule, nie ma zastąpić tego samochodu. To tylko próba dostosowania przez Citroëna gamy modelowej do specyfiki konkretnych obszarów. Tak więc oba C3 będą sprzedawane w tym samym czasie, tylko na różnych rynkach.

To powiedziawszy, elektryczny C3 jest spodziewany w połowie tej dekady. Pod względem ceny powinien być umieszczony pod istniejącymi samochodami elektrycznymi o podobnej wielkości. Na przykład powinien być tańszy od Kia Niro EV.

Skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *