Czego szukasz?

motopass.plmotopass.pl

Nowe

R jak radykalne. Nowe Alpine A110 R stawia na karbon i lepszą aerodynamikę

Nowym hitem w ofercie Alpine jest skoncentrowany na torze A110 R. W dużej mierze opiera się on na węglu, ulepszonej aerodynamice i zmienionym podwoziu. Robi to bez tylnej szyby.

nowe alpine a110 r
Fot. Alpine

R jak radykalne

Francuska marka Alpine zaprezentowała topową wersję swojego jedynego modelu A110. Nowa wersja nosi nazwę A110 R, gdzie litera R oznacza „Radical”. Automaker opisuje A110 R jako ekstremalny i lekki samochód z bardziej dopracowaną aerodynamiką i jeszcze większą inspiracją motorsportem. Nowy samochód został zaprojektowany z myślą o jeździe po torze, ale nadal zachowuje homologację do użytku na zwykłych drogach.

Jednym z celów przy tworzeniu Alpine A110 R było osiągnięcie większej stabilności w zakrętach i przy większych prędkościach. Spód samochodu jest więc płaski i ustępuje miejsca nowemu dyfuzorowi z tyłu, który uzupełnia nowe skrzydło pushrod. W połączeniu z 18-calowymi karbonowymi kołami wyposażonymi w opony Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect o wymiarach 215/40 R18 z przodu i 245/40 R18 z tyłu, modyfikacje te sprawiają, że właściciele nie muszą się martwić o energiczne wchodzenie w zakręty.

Więcej docisku i mniej oporu

W porównaniu do A110 S z zestawem aero, A110 R oferuje większą siłę docisku przy prędkości maksymalnej i mniejszy opór powietrza. Pomaga w tym przeprojektowany przedni spojler czy nowe progi boczne. Wszystkie nowe części, nawiasem mówiąc, wykonane są z włókna węglowego, w tym dach i panel zastępujący tylną szybę. Dzięki zoptymalizowanej aerodynamice, A110 R osiągnie prędkość maksymalną o 10 km/h wyższą, czyli 285 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to kwestia 3,9 sekundy, czyli poprawa o 0,3 sekundy.

Zobacz także:  Ioniq 6 z imponującym zasięgiem. Hyundai pochwalił się danymi

Turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,8 litra pozostał niezmieniony, dostarczając taką samą moc 221 kW (300 KM) przy 6.300 obr/min i 340 Nm w zakresie od 2.400 do 6.000 obr/min, jak A110 S. Jednostka nadal współpracuje z siedmiobiegowym, dwusprzęgłowym automatem, ale wydech odbywa się przez nowy układ wydechowy. Została wydrukowana w 3D, otrzymała podwójne ścianki i zrezygnowano z zaworów, więc A110 R będzie miał bardziej wyrazisty dźwięk. Kierowca też to odczuje, bo usunięto wygłuszenie silnika.

Prześwit został zmniejszony o 10 milimetrów, a regulowane amortyzatory pozwolą na dalszą redukcję o kolejne 10 milimetrów. Ich charakterystyka może być zmieniana w 20 poziomach za pomocą obrotowego pierścienia. Są też sztywniejsze sprężyny i stabilizatory. Układ hamulcowy Brembo obejmuje kompozytowe tarcze o średnicy 320 milimetrów z przodu i z tyłu. Chłodzenie hamulców zostało poprawione o 20 procent.

Jeszcze niższa masa

Wszystkie modyfikacje i szerokie zastosowanie włókna węglowego obniżają i tak już niską masę samochodu. Masa nowego Alpine A110 R wynosi zaledwie 1 082 kilogramy, czyli o 34 kg mniej niż A110 S. Nawet fotele z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa, dostarczane przez Sabelt, są karbonowe. Kierowca może wybrać jeden z trzech trybów jazdy – Normal, Sport i Track. W tych ostatnich ESP może być wyłączone.

Wnętrze jest w całości tapicerowane mikrofibrą, a wewnętrzne klamki drzwi zastąpiono czerwonymi paskami. Do schowka na konsoli środkowej dodano tabliczkę z oznaczeniem modelu, numerem seryjnym i wizerunkiem profilu bocznego samochodu. Samochód jest również w stanie mierzyć telemetrię i wyświetlać ją w czasie rzeczywistym kierowcy. Jest też stoper do pomiaru czasu na torze.

Oczywiście nie znamy jeszcze ceny, więc będziemy musieli poinformować o niej później.

1 Komentarz

1 Komentarz

  1. Pingback: Alpine Alpenglow pokazuje przyszłość marki. To koncept na wodór

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama

Zobacz także

Eksploatacja

Ludzie zwykle interesują się chłodzeniem silnika dopiero wtedy, gdy na desce rozdzielczej zapala się czerwona lampka ostrzegawcza, której towarzyszy groźny sygnał dźwiękowy. Mimo to...

Używane

Peugeot 5008 był popularnym wyborem dla flot lub osób prywatnych, które chciały mieć przestronny, siedmiomiejscowy samochód z dawką polotu. O dziwo jednak okazało się,...

Nowe

W życiu modeli klasy A i klasy B niemieckiego producenta samochodów Mercedes-Benz przyszedł czas na drobną modernizację. Dyskretny wygląd dotyczył zarówno wyglądu zewnętrznego, jak...

Używane

Francuzi, podobnie jak Włosi po II wojnie światowej, byli ekspertami od małych samochodów, które mimo swoich skromnych rozmiarów były w stanie zaspokoić większość potrzeb...